vandaag een 944 turbo gekocht

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 vandaag een 944 turbo gekocht

  • Maker
    Discussie

  • larsy11
    Deelnemer

      ik heb hem eindelijk mijn rode 944 turbo (220pk)
      😀
      ma ik vin de min. en max. toch maar raar van het koelvloeistof! bij het stoppen van het rijde gaat het tot over het max. (als ik de motor stil leg)
      is dat zo ?

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
    • Anoniem

        [quote=”larsy11″:1uyjj1ji]hey dakke
        van die verschillende mogelijkhede was het de 2de
        (da van men verwarming)
        nu is het dus gemaakt 🙂 .[/quote]

        Voila opgelost en normaal voor minder dan één euro

        gr
        Dakke

          hey dakke
          van die verschillende mogelijkhede was het de 2de
          (da van men verwarming)
          nu is het dus gemaakt 🙂 .

            [quote=”larsy11″:3y3m1esv]nu heb ik een ander prob. als ik men verwarming op koud wil zette => er blijft gewoon warme lucht komen 😀 .[/quote]

            Mja ik denk dat nu de verwarmings blok stuk is. Dit komt meer voor zeker als er airco in zit kan je er wat sneller last van hebben.

            Luc

              nee de knop is het zelfde niet losser
              ja dan zal ik eens kijke voor aan het blok als ik iets kan vinde

              Anoniem

                Hier zijn verschillende mogelijkheden :

                1. valve sluit niet meer of te traag (zit links van voor aan het blok)
                2. hengseltje los zie http://www.tech-session.com/kb/index.php?page=index_v2&id=44&c=4
                3. weet niet of je climatcontrol hebt anders kan die ook wel naar de haaien zijn. Toch eerst 1 en 2 checken

                gr
                Dakke

                  draait uwe knop plotseling gemakkelijk of niet?

                    nu heb ik een ander prob. als ik men verwarming op koud wil zette => er blijft gewoon warme lucht komen 😀 .

                      [quote=”larsy11″:2aygpspn]ja ja bedankt voor al die reacties .
                      ben bij auto dekens langs geweest de man daar weet er wel wa van.
                      heeft me goed geholpen .[/quote]

                      kan niet anders he 😉 perfecte service altijd

                        ja ja bedankt voor al die reacties .
                        ben bij auto dekens langs geweest de man daar weet er wel wa van.
                        heeft me goed geholpen .

                          [quote=”larsy11″:22dipy83]ik heb hem eindelijk mijn rode 944 turbo (220pk)
                          😀
                          ma ik vin de min. en max. toch maar raar van het koelvloeistof! bij het stoppen van het rijde gaat het tot over het max. (als ik de motor stil leg)
                          is dat zo ?[/quote]

                          Ik denk dat er geen thermostaat meer in je wagen zit ofwel blijft deze gewoon open staan. Nu is het wel zo dat je water kan stijgen als je motor warm staat. Wat ik u kan aanraden is het thermostaat huis te openen en eens en kijkje te nemen of er wel een aanwezig is en als er een zit eens te kijken of deze goed afsluit. Ik zou zeker een nieuwe monteren en dan je wagen op stationair toerenstal laten draaien tot de ventilators opslaan. Als deze opslaan kijk je naar je temperatuur meter binnen en controleer of deze zakt of blijft staan. Hij mag zeker niet hoger gaan dan voor dat de ventilatoren opspringen.

                          Luc
                          http://www.lecars.be

                            Volgens mij…….zit er geen thermostaat meer in.
                            Dan heb je bij bedrijfswarme motor op stationair toerental een lagere temperatuur dan bij rijden. Rij je harder (of hoger in toeren) meer temperatuur. In ieder geval zie je tijdens het rijden (snel= hoog temp. langzamer= lagere temp.) de naald konstant op en neer gaan.
                            Ik hoop dat ik mis ben want dit trukje word al eens toegepast wanneer de cilinderkoppaking of de “joint de culasse” het begint te begeven.
                            In ieder geval koelvloeistofniveau in het oog houden om nog erger te voorkomen. Bij koude motor hoort dit op min. te staan, bij warme motor iets hoger.
                            Voor de rest is het normaal wanneer je bij bedrijfswarme motor de dop van het expansievat los draait dat dan de koelvloeistof eruit spuit, onder druk kookt water nu eenmaal bij een hogere temperatuur dan 100°C.
                            Het word evenwel afgeraden de dop te verwijderen wanneer het water heet is……….deuhhh.. was je zelf al achter gekomen zeker.

                            Groet en Suc6… 😉

                              a ja da zou wel eens goed zijn . dan zal ik eens afkomen zo snel mogelijk

                                Ik zie dat je van Limburg bent, net zoals mij…

                                Ik wil er altijd vrijblijvend eens naar kijken…

                                  met de verwarming heb ik geen prob.
                                  werkt normaal .

                                    Wat doet je verwarming?

                                    Ik heb destijds met mijn 944 S2 cabrio ook heel eventjes problemen gehad maar ik heb alles uit elkaar gehad en stukje per stukje opgelost…

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.