vandaag eifel vangrail

Home Forum Porsche Uitstappen vandaag eifel vangrail

• Maker
    Discussie
  • vandaag voor eerste keer met Porsche in regen nat wegdek ik weet nu wat een 911 is
    en dus ja op de vangrail
    :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
    • Weet niet juist meer in percentage hoeveel dat hij verliest maar het is veel !! :popcorn: heeft te maken dat hij vooral uitdroogt, men kan ze langer of beter bewaren in het donker een droog zonder druk op de wielen 😀
      als u natuurlijk rond de kerk :driver: tuft kan het minder kwaat :think: maar iets sportievere rijstijl en gecombineerd met wat vocht :engeltje: ideaal voor schuifplezier :wtf:

Ok, thx voor de toelichting, vanavond checken. Dus na 4 jaar burnout ?

[quote=”deepee” post=172498]bij sommige bandenmerken staat de volledige DOTcode met achteraan de 4-cijfers MMJJ maar aan één kant van de band; maar het staat er in alle geval op.
          dus volhouden, wiel eraf en aan de binnenkant kijken ;)[/quote]

:sarcastisch MMm Elke band voor Europese markt staat een dot code op deze is verplicht !! binnen kort gaan ze het ook ( verplichten ) niet ouder dan 5 jaar :up:
          na 4jaar jaar is het beste af uw banden :coolness:

Staat normaal zo op de band

band_productie_datum.jpg

bij sommige bandenmerken staat de volledige DOTcode met achteraan de 4-cijfers MMJJ maar aan één kant van de band; maar het staat er in alle geval op.
              dus volhouden, wiel eraf en aan de binnenkant kijken 😉

Dus dot code is jaartal van fabricatie ? Seffens effe checken
                Edit: bij mij staat daar geen jaartal op !

hey
                  ghost je hebt gelijk
                  dotcode 05 en dunlop dus 9 jaar
                  dus eraf met die rommel
                  meteen nieuwe erop zaterdag als ie van hersteller terug is
                  is een goede les geweest en voor iedereen met een oude 911
                  let op de dotcode ouder als 4/5 jaar gevaarlijk
                  :drink:

Ik heb de vraag al eerder gesteld.
                    Dot code en type banden?
                    Wat lag eronder. Niet verlegen, zijn het te melden :happy:
                    Wat ik lees zegt mij toch dat de banden niet top waren.
                    Ik heb hier een set liggen voor de GT3.
                    7 jaar oud intussen, Continental sportcontact, goede band op zich.
                    Nu echter door ouderdom levens gevaarlijk. Constant ABS bij remmen.
                    En wielspin bij half gas tot in 3 😯
                    Banden kunnen enkel nog dienen voor drifter 😯
                    Als iemand ze graag heeft mag hij ze gratis komen ophalen :happy:

Als er olie ligt, maakt het niet zoveel uit wat voor banden er onder liggen. Ik las wel hele rare vervelende verhalen, dat een aantal idioten plasjes olie legt in de toeristische stuurgebieden (Eifel) … 😯

Maar je voelt het normaliter wel als d’n Elf lichter op z’n staart begint te worden. Heb vorig jaar trouwens ook m’n nieuwe banden ingereden op de Sproetjes. Mooi dat je weer snel op orde bent voor het nostalgische ritje.

Maaruh, er wordt in NL voor zondag best wat regen verwacht, met relatief lage temperaturen, de bandjes zullen dus niet snel warm worden. Hoop dat het meevalt, anders doe ik m’n surfpak aan. :think:

ken

Das kl*te….
                        Echt pech gehad, snel maken en niet meer aan terug denken

bij het uitkomen bocht
                          denk toch iets van olie
                          gewoon glad weg was ie en ik op een hoek van de vangrail

@targa84: verloor je controle bij het ingaan of bij het uitkomen vd bocht ? Te snel in, te veel gas uit ? Olievlek op de weg ? Technisch mankement ? Was er iets te zien op de plaats op het wegdek waar het gebeurde ? Sorry voor de ziekelijke neiging tot analyseren, maar we kunnen er alleen maar van leren, het blijven verdomd giftige bakskes. Blij dat ik PSM heb, maar dat wil niet zeggen dat er niks kan gebeuren, dus bijleren is de boodschap.

Sneu voor je Harry, blij te horen dat je zelf ongedeerd bent en dat je mooie *porsche al in herstelling is . Heb mijne ooit in de striemende regen naar huis gehaald; doodsangsten uitgestaan. Bleken daar Hangkook oid “banden” op te liggen :bounce: Direct S02 opgelegd, een wereld van verschil , vooral op nat wegdek. Al blijft het altijd opletten geblazen met een 911 zonder enige elektronische bewaarengelen.

het was in een scherpe bocht naar rechts heuvel op
                                denk 50km per uur en in eens was ik hem kwijt
                                en net op een hoek van de vangrail
                                was al een beetje bang want effe daarvoor ben ik ook al van een rotonde geschoven
                                het was smerige grove vette asfalt

Nu de eerste shock wat geminderd is, tijd voor reflectie. Wat is er juist misgelopen targa84 ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.