vandaag eifel vangrail

Home Forum Porsche Uitstappen vandaag eifel vangrail

  • Maker
    Discussie
  • vandaag voor eerste keer met Porsche in regen nat wegdek ik weet nu wat een 911 is
    en dus ja op de vangrail
    :bounce:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
    • een goede all-round band bestaat niet. het slechtste wat je kan doen is all season banden kopen. die presteren minder goed dan zomerbanden bij goed weer en ook minder goed dan winterbanden bij winterse omstandigheden.
      als je dagelijks rijdt zal je zo ongeveer om de 2 jaar ?? (achter)banden moeten wisselen. met een ekstra stel winterwielen wordt dat vier jaar dus meerkost heb je sowieso niet.

        Er staat veel geschreven over banden soorten en merken. Ik gebruik mijn Porsche dagelijks dus bij regen sneeuw en zomer.
        Het is een 997 4S.
        Wat is bij vervanging van de banden dan de beste all round keuze????

          Juist!

          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

            hij staat al bij de schade werkplaats
            hoop einde van de week zaterdag klaar
            want ik heb zondag de zomersproetjes rit vlaamse ardennen
            en meteen de nieuwe Bridgestone er op
            :drink:

            Wim

              Niet zo leuk om te lezen Harry, maar succes met de afwikkeling van de schade, en de S02 lag er bij mij altijd onder.

              F

                Hey Harry,

                Hopelijk valt de schade nog mee.
                Blijft altijd moeilijk rijden bij nat weer uit schrik voor het uitbreken.
                Die enkele keren dat ik in de regen rij is het toch ook altijd zeer voorzichtig (vooral op- en afrit van autostrade heb ik het dan niet mee)

                  Heel sneu voor je Harry.
                  Het probleem is dat we in het dagelijkse verkeer bijna nooit op de limiet willen en kunnen rijden. Als het dan toch eens fout gaat wordt je meteen verrast. Heb onlangs nog een driftcursus gevolgd maar daar heb je weinig tot niets aan in het dagelijkse verkeer. Leuk spelen op een afgesloten parcours met 100% sper. Vooral een 2 wielaangedreven elfje is moeilijk. Ikzelf heb een 4 S lijkt iets minder kwispelturig maar ga het niet uitproberen.
                  Harry hopelijk snel weer op pad en probeer tussen de vangrails te blijven.

                    [quote=”Peter_Targa_84″ post=172234]Succes met de herstelling Harry.
                    Heb bij mij Bridgestone S02 – N2 onder zitten op aanraden van dit forum en ben er zeer tevreden over.[/quote]
                    heb die ook onder de *porsche steken en zijn mijn inziens super banden, nog nooit geschoven, en hoop dat het zo blijft :hail:

                      Welke banden liggen er nu onder?
                      DOT code ?

                        De bekende luchtkoelerkontjesuitbraak. Even van het gas af en daar gaat ie. Bandenkeus heeft daar weinig mee te maken. Met sper-dif nergens last van.

                          In de eerste plaats veel sterkte bij het uitdeuken van je elfje en je ego. Ik lees dat je er snel werk van gaat maken, dus dat komt wel goed. :up:
                          Helaas besef je bij zo’n gebeurtenis dat we (ik reken er mezelf ook bij) niet de juiste en voldoende snelle reactie in huis hebben als de auto flink uitbreekt.

                          En wat het vervangen van de banden betreft wil ik niet de zoveelste discussie opstarten maar gewoon meegeven dat …
                          de Potenza is de meest harde band, die dus het minste slijt van alle N-banden en is de goedkoopste N-band.

                          Maar als je weinig kilometers doet (<20dkm) in een periode van 5 jaar, dan maakt slijtage minder uit en kan je volop gaan voor grip. Ook zacht rubber is bij een ouderdom van + 5 jr jaar al aan het uitharden. zachter rubber = meer grip = sneller slijtage.

                          Conti’s hebben een goede wegligging en er zit hard rubber onder, wat minder snel slijt dan Pirelli en Michelin. De Michelin heeft de beste wegligging.
                          Ik zou onder een zondagsauto Michelin Pilot Sport steken of Pzero Rosso en voor een P-tje dat ook door de week kilometers maalt kiezen voor Potenzas of Conti SCs. En aangezien je ook het circuit aandurft is N-codering een meerwaarde.

                            10464198_307208719439510_9119221334846166037_n.jpg

                            hier was ie nog heel op de ring

                              bedankt peter
                              ga ik dan ook doen die banden zien er goed uit
                              en goed op nat wegdek durf ik met regen weer beetje te rijden
                              :bounce:

                              XXX

                                Succes met de herstelling Harry.
                                Heb bij mij Bridgestone S02 – N2 onder zitten op aanraden van dit forum en ben er zeer tevreden over.

                                  probeer hem deze week gemaakt te krijgen
                                  en die klote banden eraf daar is niet mee te rijden
                                  totaal geen grip
                                  :drink:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.