- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 12 maanden geleden door .
-
Discussie
-
10 mei 2011 om 21:10
Beste P-liefhebbers,
Lang geleden dat ik nog eens een posting deed. Je weet, iedereen is altijd druk druk druk bezig. En bovendien ben ik meer een lezer dan een schrijver…
Echter, de tijd is gekomen om een aantal vraagjes te stellen en hopelijk hebben jullie zin om daar op te reageren; de vragen handelen over een 911 SC.
1) Uitlaat: Deze is, volgens mij, aan vervanging toe. De hele rim-ram. Dus 2x warmtewisselaars, verbindingsbuis en achterste knalpot. Ik houd het graag origineel en ben dus niet op zoek naar geluidsverhogende onderdelen. Wat is jullie opinie in functie van prijs-kwaliteit? Een volledig originele uitlaat bij Porsche bestellen, bij FVD, bij Midas of parallel circuit of ergens anders??
2) Banden: Het is hier lang geleden al gezegd. Maar moeten er écht banden op met de N-kwalificatie die aanduidt dat deze band een eerste installatie af fabriek, is? Of kan eender welke kwalitatieve band met de juiste maten gekozen worden?
3) Schokdempers: Hoe kom ik precies te weten of de dempers aan vervanging toe zijn? Kan ik me bijvoorbeeld richten naar de test van de jaarlijkse TC, waar de trilplaat het onderzoek doet? Of is het dan misschien al een beetje te laat?
4) Handrem: Ik vind dat mijn handrem onregelmatig “pakt”. Dus aan 1 zijde beter dan de andere. Is het voldoende om met het radarwieltje in de achterste remmen, de balans te regelen of moet er nog met andere factoren rekening worden gehouden? Reden is dat ik weldra naar de TC moet en ik graag heb dat mijn handrem de test op de rembank op een gelijkmatige manier afwerkt.
Indien jullie tips, ideetjes of suggesties hebben, dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Dirk.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.