Vastmaken luchtleiding op blazer verwarming 2.7

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Vastmaken luchtleiding op blazer verwarming 2.7

• Maker
    Discussie
  • De luchtleiding (ref 911.211.272.02) die langs een kant op de blazer van de verwarming aangesloten wordt komt altijd los op mijn 2.7 . Het zit vast langs elke kant met een spanring maar ik durf die niet te vast zetten want het is uiteindelijk maar kunststof, ben bang dat de blazer zou breken. Idem langs het andere uiteinde van de leiding. Is dat normaal dat die leiding echt zo nipt is ? Is er geen iets langere en meer flexibele versie beschikbaar ? Degene die ik heb (gekocht bij Joma) is van heeeeel hard plastiek en bijna niet buigbaar. Nochthans moeten er 2 bochten gemaakt worden. Iemand ideeen of tips ?
    ps op de tekening betreft het onderdeel nr 6, van een SC
    Op de tekening van de situatie bij een SC lijkt het er op dat de leiding langs de kant van de blazer vastzit met een specifieke klem, niet met een gewone spanring. Op mijn blazer is er echter geen uitsparing voor een dergelijke klem.
    pg_0092.jpg

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • OK thanks Wim, is duidelijk op de foto wat je bedoelt.

0
      Wim

Ik kan het zo beter laten zien denk ik.
        Als je op de foto kijkt zie je de motor van mijn 3.2 en daar zie je dat de flens op blower langer is, en daar kan je dan een klem opzetten.
        Motor staat anders gepositioneerd, maar komt op zelfde neer.

0

[quote=”deepee” post=220462]kan je de wijze van bevestiging niet zelf bricoleren op een nieuwer type blazer/buis? het lijkt me toch niet zo moeilijk als je geen twee linkerhanden hebt?[/quote]
          Ben de wagen aan het restaureren, dus dat van die handen valt wel redelijk mee 😀 . Zou die speciale spanklem die je op de tekening ziet apart te verkrijgen zijn Zoja, dan zou ik misschien wel zelf iets kunnen fixen.

0

[quote=”cabrio wim” post=220446]Flens is van nieuwere types langer en wordt met klem vast gezet.[/quote]
            Bedoel je dat er een langer model van pastic buis bestaat dan degene die ik gebruik ? Zoja, heb je de referentie ? Want ik vind alleen maar de ref die ik hierboven vermeld heb.

0

kan je de wijze van bevestiging niet zelf bricoleren op een nieuwer type blazer/buis? het lijkt me toch niet zo moeilijk als je geen twee linkerhanden hebt?

blower911.jpg

0

Oei…een oude blazer..dat is $$$$$$$ 😥

0
                Wim

Kan zijn dat je blazer dan al eens vervangen is door een moderner type, en daar zit inderdaad die uitsparing niet meer op.
                  Flens is van nieuwere types langer en wordt met klem vast gezet.

Dus volgens mij moet je op zoek naar oude blazer. 💡

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.