veel rook bij hoog toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 veel rook bij hoog toerental

• Maker
    Discussie
  • Sinds een tijdje ruik ik precies uitlaatgassen binnen in de auto.
    Onlangs merkte een vriend op dat m’n 911 fel rookt als ik doortrek en ook als ik op de motor afrem zoals op onderstaande foto te zien is.
    Als ik m’n oliedop verwijder zie ik rook uit de olieleiding komen. Precies dat de motor veel onderdruk maakt.

Ik heb een afspraak gemaakt bij Van Beurden voor nazicht maar vrees eigenlijk het ergste. Iemand een opinie?

1511907_874965445917050_5511193833569361215_n-2.jpg

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Bij de compressietest is gebleken dat de motor op 3 cilinders slechts 5 à 6 bar druk maakt.
      De motor is dus naar de :censored: .

meteen de man opgebeld die m’n motor heeft gebouwd en hij gaat een ander blokje voor me inbouwen :respect2:

Ben wel benieuwd wat er eigenlijk aan de hand is. Mss heb ik toch wat veel in het stof gereden :

143051229361615900_resized-2.jpg

143051231993646200_resized.jpg

Bij de compressietest is gebleken dat de motor op 3 cilinders slechts 5 à 6 bar druk maakt.
        De motor is dus naar de :censored: .

meteen de man opgebeld die m’n motor heeft gebouwd en hij gaat een ander blokje voor me inbouwen :respect2:

Ben wel benieuwd wat er eigenlijk aan de hand is. Mss heb ik toch wat veel in het stof gereden :

143051229361615900_resized-2.jpg

143051231993646200_resized.jpg

Hij gaat morgen binnen. Uit een gesprek met Phillippe heb ik kunnen afleiden dat het een soort trechtertje in de motorontluchting is dat verstopt zit. Dit “trechtertje zou er voor zorgen dat je motor bij het oliepeilen niet stilvalt. Hopelijk is het dat maar. We wachten af.

en wat is het verdict na de diagnose ?

Alvast bedankt voor de reacties. Ik hoop dat het “een kleinigheid” is. Bij Van Beurden zullen ze zowiezo een compressietest doen

jouw elfje rookt dus constant 😉 kan je zelf een compressie test doen? maar het kan ook iets simpel zijn zoals een verstopt oliekanaal waardoor er ergens overdruk/onderdruk ontstaat.

Ik weet er het fijne niet van met die witte rook, maar afremmen op de Elf motor is me altijd ontraden, zoals ook een slippende koppeling bij het optrekken of een ingedrukte koppeling in de wachtstand bij druk verkeer of een stoplichtje…

Ik hoop voor je dat het meevalt …

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.