Velgen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Velgen

• Maker
    Discussie
  • In de overweging de huidige velgen te vervangen door originele exemplaren zoals op de foto te zien.
    Wil even jullie mening hierover en, ook vind ik hem wat hoog staan.
    Kan ik hem verlagen met een originele ophanging zonder dat deze nog harder gaat worden, ik denk dan aan de X73 Porsche set?

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Ik vind persoonlijk grijze velgen ook mooi. Niettegenstaande vind ik de matte titaniumlook ook mooi. Zwart vind ik dan minder. Uitlaten is het afhankelijk de auto en welke look je wil. Mijn sportuitlaten zijn ook niet het blinkende chroom en vind het mooi. 

0

[quote=”Cayman_981 post=289978 userid=12890″]In de overweging de huidige velgen te vervangen door originele exemplaren zoals op de foto te zien.
           [/quote]
        Tot voor 10-15  jaar  geleden had je bijna niets anders dan  overwegend zilverkleurige velgen. (periode van 997 en 991.1)
        Nu heb je donker grijs ,zwart of  nog donkerder grijze velgen en ook vooral in matte uitvoering ; idem dito voor de uitlaat uiteindes.
        Iets  blinkend , of wat lijkt op  “glanzend chrome” afwerking , is  blijkbaar een “vies” items bij vele Petrolheads geworden.
        Alles moet zondermeer mat en donker zijn !  

Wat is er mis met een mooie zilverkleurige velg op een donkere auto ? niets toch          
        Geef mij maar een Cayman ( en Breitling erbij  in Alu look ) , zoals onderstaande  .

Oh ja, smaken  verschillen bij ieder. Zeker op een forum met 7000 leden 

0

[justify]Ik zou het advies van Drip volgen . 
          Heb zelf een Cayman 981 en heb de standaard 19″ velgen vervangen door 20″ Carrera S velgen van de 981 .
          Op jouw foto staan deze van de 718 , bijna geen verschil , het is maar welke je de mooiste vindt. 
          In de zomer monteer ik 5mm spacers , geven ook een betere look .In de winter rij ik rond met de 19″ , nu met winterbanden ( geen spacers ivm tech.controle)
          Heb ook een X73 kit aangeschaft , ligt al een jaartje in mijn garage . Redelijk wat werk om deze te monteren , en eigenlijk nu tevreden over haar looks ( gewoon geworden zeker)
          Ook : recent heeft een collega een 981 aangeschaft met die de  X73 had als optie  , is echt wel laag ( -18mm gemeten) , maar niet echt oncomfortabel moet ik zeggen 
          Op mijn 987 Boxster had ik de ophanging van de 987 spyder gemonteerd . Zelf samengesteld met originele veren en Bilstein B6 dempers . Dit was niet ok 
          Op slechte weg bijna niet te doen en een kwade vrouw naast mij )
          Moet wel zeggen dat de Porsche kits “good value for money” zijn . Voor de prijs van de X73 heb je nog geen vier dempers alleen !
          Lang geleden mijn 986 Boxster uitgerust met een originele M030 kit , deze was wel zeer goed . Deze kit kost nu een fortuin . Bij Carnewal : 3095€ + btw , Jaren geleden
          gekocht bij Porsche voor 795€ ) . 
          Denk dus dat ik mijn X73 kit dus maar ga houden als reserve om later , eventueel iets gemodificeerd , te monteren . Wie weet wat deze binnen een paar jaar kost ( als tenminste  nog verkrijgbaar bij Porsche )
          [/justify]

0
          XXX

De kleur is iets donkerder maar geeft een idee van de velg op dit model hé.
            De rijhoogte, dat is uw eigen mening. 
            Ik zou eerst de velgen wisselen en dan beoordelen hoeveel je lager wil.
            De X73 kit komt met andere stabi stangen, zal de wegligging voor de sportieve rijder aangenaam verbeteren.

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.