Velgen 18″ 993/996(/997?)

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Velgen 18″ 993/996(/997?)

• Maker
    Discussie
  • Bij deze gooi ik mijn velgensetje de verkoop in. Heb ze even onder mijn 964 gehad, maar daar pasten ze net niet onder met de banden die erop liggen en de verlaging die ik heb. Toen ik er andere banden wou opleggen, zag ik dat er achterin “996” gedrukt stond. Vandaar dat ik ze nu verkoop. Ze kwamen ervoor onder een 993 uit, dus daar gaan ze ook op passen normaal.

Op 2dehands.be worden ze verkocht als Le Mans replica’s, maar daar lijken ze niet volledig op in mijn ogen. Deze staan wat boller in vergelijking met de vlakke BBS LM’s, wat ik zelf ook mooier vond. Daar kosten ze 900 EUR zonder banden. Deze set is nog perfect, op een klein beetje borduurschade bij 1 velg (zie laatste foto). Als ze onder de auto liggen, zie je het niet eens, maar ik geef het mee. Zal ook wel eenvoudig weg te polijsten zijn.

De banden die erop liggen zijn Continental Sportcontact 2 met dotcode 4311 (week 43, 2011). Deze zijn nog in heel goede staat alle 4.

Voor de volledigheid nog eens alle gegevens:

Velgen voor: 8J, ET42, 18″
    Velgen achter: 10J, ET47, 18″
    Banden voor: Conti Sportcontact 2, 225/40 ZR18
    Banden achter: Conti Sportcontact 2, 265/35 ZR18

Vraagprijs voor deze set is 900 EUR (voor PF, vraag 1.000 op andere sites). Lijkt me een heel faire prijs gegeven de nieuwprijs van deze set en de merkbanden die erop liggen.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Paar foto’tjes van de profieldiepte van de banden nog. Voor en achter ca. 6mm. Momenteel zijn ze wel gereserveerd!

Dank je voor het uitzoeken Goof maar ik zoek wel verder om velgen te hebben zonder spacers.
        Persoonlijk vind ik tot hiertoe wel 1 van de mooiste velgen op een 996de le mans velgen van bbs.
        Op de andere porsche’s heb ik bbs honingraad motief .
        Zelf ga ik nog een beetje zoeken en veel succes met de verdere verkoop

Zijn inderdaad geen originele Porsche-velgen, dan vroeg ik wel 1.000 EUR meer 🙂 En ik denk ook niet dat Porsche zo een model van velgen heeft. Op Cargraphics lijken ze inderdaad nog het meest, maar die zijn in mijn ogen ook wat overpriced.

We kunnen ze er altijd even opleggen als je van in de buurt bent, Jacques. Kwartiertje werk en dan zie je het zo.

@Mushroom: die van jou kwam ik zelfs nog tegen via google :first: Zat toen inderdaad een spacer tussen.

Nee hoor, is namaak, maar IMO beter dan de alom bewierookte Cargraphics.

S2

Welke velgen zijn dit eigenlijk? Zijn toch geen originele Porsche velgen? Of vergis ik me nu?

Als ik het me goed herinner van op mijn 996 4S werkt Porsche d’office met een spacer op de 4S, ook met de originele Turbo3 velgen.
                Eentje van 2 cm.
                Kijk anders eens op je wagen of je ‘m niet ziet zitten.

Toen ik de Cargraphics gestoken heb moest ik de spacer verwijderen want die velgen stonden wel direct goed.
                De velgen zoals hierboven heb ik ook gehad en mijn set paste toen perfect (mét de spacers, die er *toch* al opzaten).

Maar goed, ‘t kan zijn dat ik verkeerd ben.

Dag Jacques,

Heb ook even opgezocht, voor een 4S hebben de achterste velgen inderdaad een te lage ET waarde omdat de kont van een 4S breder is dan die van een gewone. Dan zou je al met spacers moeten werken om ze naar buiten te zetten.

Ik heb inlichtingen genomen en met deze ET waarde zouden te veel naar binnen komen te staan.
                    Kun jij er nog er nog eens over informeren .
                    Mvg Jacques

Indien ze perfect passen op mijn 996 4S neem ik ze van je over .
                      Enkel bij mij liggen er achter 285/30/18 op en weet ik niet welk dit gaat geven van uitstraling op de wagen .
                      Mvg Jacques

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.