velgen

• Maker
    Discussie
  • Goedemorgen,

Aan het uitkijken voor een ander setje velgen voor mijn S2 Cabrio.
    Nu kwam ik mooie cup 3 velgen tegen. Weet geen maten, geen ET maat, etc etc….

De verkoper kan me enkel zeggen dat ze op zijn 944 type 1 gelegen hebben.
    Nu reikt mijn kennis niet ver genoeg om te weten of een type 1 en S2 dezelfde velgen “verdragen”.

Het is ook wat ver om tot daar te bollen en een wiel te testen.

Dank voor de hulp.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Bedankt voor het aanbod drip, maar ik vind deze niet echt passen op een 944.
      Les gouts et les couleurs… 😉

XXX

IMG_20151024_123254476.jpg

Deze set ligt nog in de garage hier.
        Is van Drup (zoonlief) die ze niet meer kan monteren gezien 944 weg is…
        Ineresse?

ik snap jullie wel, maar ik heb geen 4000 euro over voor een setje velgen…..
          Daarom zoek ik iets 2dehands, of rij ik verder met wat er nu op ligt.

En neen, ik zou niet graag een poutrelle hebben van peperkoek. Maar die poutrelle van peperkoek zou trouwens meer kosten dan een van ijzer (hogere kiloprijs) :first:

Op de 964 liggen normaal gezien fe iets smallere versies

Koen,

Ik had het eigenlijk over OEM velgen, beginnend met 965.xxxxx, maar bedoeld voor andere modellen binnen het VW concern.

En dan is er bijvoorbeeld ook het verschil van factor 3 à 4 tussen OEM Cup 1 en Cup 2. Voor Cup 1 vraagt men tot 3300 voor een opgeknapte set (7,5 + 9 x 17) terwijl die nog nieuw te krijgen zijn voor 4000 in de Porsche classic shop. Op die nieuwe krijg je bij sommige verkopers 10% korting…

Het is gewoon vraag en aanbod. Pech dat de 964 en de 968 dezelfde Cup 1 sets gebruiken.

[quote=”Yellow Submarine” post=262556]

Ik heb ondertussen geleerd dat de “juiste” velg fortuinen kost terwijl dezelfde met een foute ET aan schrootprijs wordt verkocht. Lichtjes overdreven…[/quote]

kwaliteit heeft zijn prijs, het is niet omdat een OEM velg en een replica velg er hetzelfde uitzien, dat het materiaal en de productie hetzelfde is… Om het in jouw vaktermen uit te leggen… heb jij graag ne poutrel gemaakt van peperkoek en chocolade…

Ik vind 2-3k niet overdreven voor een knappe set originele velgen of van een kwalitatief gerenommeerd merk. Deze blijven deze waarde houden, replica velgen kosten nieuw ongeveer de helft, en zijn bij het buiten rijden waardeloos

thnx!!

Overzicht velgen op 944 Racing

^^ Hier staat een overzicht van velgen met ET en gewicht. Onderaan vind je ook velgen van andere makelij.

Ik heb ondertussen geleerd dat de “juiste” velg fortuinen kost terwijl dezelfde met een foute ET aan schrootprijs wordt verkocht. Lichtjes overdreven…

klopt deepee, dit zijn cup3 993 ( origineel zonder letters naast het ventiel, ook geleverd met holle spaken

dit zijn cup 3 986/996
                      met origineel wel letters naast de spaken

ik moet je het antwoord schuldig blijven Deepee, van velgen en velgtypes ken ik niet zoveel.
                        Ik weet enkel wat ik mooi vind en wat ik zie.
                        Deze passen niet, dus kous af

Thnx voor de hulp mannen!

OEM cup3 is bij mijn weten geen officiële benaming.
                          vaak worden de velgen van een 996 carrera 2 of zelfs 993 turbo look als cup 3 gesleten.(maar die bestaan enkel aftermarket in 17 inch)
                          welke worden hier nu dan bedoeld?

Voila se
                            Leer ik ook nog iets bij

et23 is namaak en past niet op een S2. Komt veel te breed

[quote=”DST” post=262532]
                              Indien OEM velgen staat de ET naast het ventiel
                              [/quote]

OEM CUP3 hebben GEEN ET en Breedte naast het ventiel staan

het zijn ET23’s en de S2 heeft ET52 volgens internet…

Veel namaak op cup 3
                                  Indien OEM velgen staat de ET naast het ventiel
                                  Vraag ff of hij deze doorgeeft

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.