velgen bijkleuren

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen velgen bijkleuren

• Maker
    Discussie
  • ik zou graag de velgen van mijn SC-ke willen bij kleuren en opblinken.
    is dat iets dat ik gemakkelijk zelf kan doen? zoja … hoe 😕

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • [quote=”ferdy”:4lzq5w9y]Inderdaad, maar het is ook niet bij Brico of Hubo dat de professionele mensen hun produkten gaan kopen. Wat men daar verkoopt is voor BRICOLEURS !!!
      Een Dupont primer spuitbus kost al gauw 22 Euro maar wat een voldoening als men het resultaat ziet.[/quote]

zeg ik ook niks over

maar hier op het forum zitten hobby mensen en ook professionelen

en ik weet ook niet wie allemaal prof of amateur of zelfs wie twee linkse handen heeft

dus vandaar ter info voor wie fusch wil afbijten pak iets degelijks
      en stap niet de eerste debeste verfwinkel op de hoek of brico binnen want je red het niet

schuren is ook een optie hangt er van af wat de schade is
      is het zeer licht dan kan schuren en grondlakken liefst met een 2 k grondlak dus liefst geen spuitbussen want das 1 k en dan opnieuw laten lakken of zelf lakken ook weer met een 2k komponent en dan ben je er jaren vanaf

en mocht je alles afbijten geen probleem maar zorg dan voor een goede hechting want op aluminium hecht niet alle grondverf en dan heb je achteraf weer prul en das niet de bedoeling

het amusement 😆

Inderdaad, maar het is ook niet bij Brico of Hubo dat de professionele mensen hun produkten gaan kopen. Wat men daar verkoopt is voor BRICOLEURS !!!
        Een Dupont primer spuitbus kost al gauw 22 Euro maar wat een voldoening als men het resultaat ziet.

ja dat klopt maar dan moet ge wel straf spul pakken de meeste afbijtmiddellen uit brico of hubo zijn meestal niet straf genoeg is een super goede kwaliteit van coating

Ik heb onlangs een minder mooi FUCHS velg herspoten, het is een hele hoop werk om de “masking tape” aan te brengen en het resultaat zal van je nauwkeurigheid en geduld afhangen.

Een hele goede primer zoals DUPONT 46R is een uitstekende basis om te schilderen.

Ik heb hier het woord “schuurpapier” horen vallen, NIET DOEN, als het om FUCHS velgen gaat vergeet dan niet dat die een zeer harde coating hebben gekregen bij de fabrikatie en dat die er nog altijd op zit.
            Als je de oude verf wil verwijderen gebruik dan een PAINT STRIPPER of décapant zoals wij in het mooi vlaams zeggen, de verf zal er makkelijk afgaan en de originele coating zal je velg blijven beschermen.

Succes !!!

Belgom alu is toch voor het aluminium, dacht dat hij zwarte verf nodig had 😕

Koop een busje ALU van Belgom

ok het zijn gewoon zwarte fux velgen dus da zal ni zo moeilijk zijn denk ik.

ja, maar je gaat gewoon moeten zoeken naar een kleur dat er zeer goed op lijkt

de hele velg afschuren en opnieuw spuiten vind ik nogal drastisch… 😕
                      het zijn gewoon een paar stukjes dat door de tijd wat aangetast zijn.
                      bestaan er niet zoiets zoals die lakstiftjes maar dan voor velgen.

allereerst, bijkleuren is mijn inziens een rare benaming als je over porsche velgen praat, een tekening kleur je bij, maar toch je wielen niet 😕 wink:

uit ervaring weet ik dat je met een spuitbus van goede kwaliteit, ik denk hier aan motip, heel mooie resultaten kan bekomen, ,afschuren met fijn schuurpapier en water, een laag grondverf of spuitplamuur erover, schuren met zeer fijn schuurpapier en je lievelings kleur aanbrengen en als laatste afwerken met blanke lak

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.