VELGEN EN BANDEN 964 CAR 4

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 VELGEN EN BANDEN 964 CAR 4

• Maker
    Discussie
  • Een 964 car 4 – 1989 is standaard: voor 205/55 ZR 16 (2.5 bar) – achter 225/50 ZR 16 (3.0 bar).

Kan er gemonteerd worden : voor 205/50 ZR 17 (2.5 bar) – achter 255/40 ZR 17 (3.0 bar).

Wij stellen die vraag i.v.m. de snelheidsverschillen de door de ABS sensoren naar de centrale doorgestuurd worden voor hydraulische blocage bij deze 4×4 transmissie.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • [quote=”crisvdb” post=251507]@Softwindow, je was ook op de lenterally te waregem volgens dat ik zie

mvg[/quote]

Yeps, maar ben maar kunnen meerijden tot de middag. Had nog andere afspraken… mooie route trouwens!

[quote=”DST” post=251506]Origineel is dan type D90
        Deze zijn wel 16″ hoor

PS: heb ik nog 3 sets van :wink:[/quote]

Ja, 16″. Type ken ik niet, het zijn die platte.
        Maar ik heb de originele van mijn auto niet. Vandaar.
        Mocht je een set willen verkopen mail me maar. Niet dat ik ze zal gebruiken hoor… vind hem met deze sloegen wel mooi.

en ik dacht dat dit standaard 993 was…

Attachments:
          • naamloos.png

Zijn de standaard 993 velgen (CUP2) die je hebt

bwaaa ik heb m pas …nu liggen er (standaard?) 17ers (255 en 205) op met hankook welke nog genoeg profiel hebben voor dit seizoen.
              Voorlopig ga ik ze dus op laten liggen en op rijden en dan uitkijken voor Keskin KT2 ‘s
              Bandenmerk ben ik nog niet uit…

Attachments:
              • $_210.jpg

@Softwindow, je was ook op de lenterally te waregem volgens dat ik zie

mvg

Origineel is dan type D90
                  Deze zijn wel 16″ hoor

PS: heb ik nog 3 sets van 😉

Geen probleem voor 18″! Rijdt wel wat harder + bilstein dempers…
                    16″ vind ik persoonlijk wat te klein qua uitzicht. Oordeel zelf.
                    Mocht er iemand nog een set originele C2 velgen ( geen cups) liggen hebben wil ik ze graag kopen. Er moeten geen banden opzitten.
                    IMG_2388.JPG

21383371850_84a99b9cb8_osmall-2-3.jpg

Ik had speedlines liggen op de 964 ging perfect, zowel qua rijgedrag als comfort (wagen was wel niet verlaagd)

Wagen is weg, velgen zijn nog te koop trouwens :engeltje:

@ 993
                        Erg mooi combo!

18″ vind ik op de 964 nog OK omdat bepaalde modellen dit ook effectief hadden, zelfs de smallbody Cup’s reden er op het einde van hun carrière mee…

18 en vooral 19 is gewoon te groot voor de 964 qua uiterlijk. just my case. :engeltje:

Ik rij ook op de 18 ruimers en comfort is heel redelijk.

IMG_20170322_133007.jpg

in theorie zal een inchke meer betekenen dat er minder plaats is voor comfort , da’s de logica zelve, maar …
                              het merk en type van banden is in het geheel een minstens even belangrijke en bepalende factor.
                              ik weet uit ervaring dat Dunlop zomerbanden zachter bollen dan Pirelli winterbanden in één inchmaat kleiner.

heel wss komt de 964 dan ook op O-plaat; want op de autokeuring met 19″ nog door de ophangingstest geraken met een wagen die standaard op 16″ staat, dan verlies je teglijk 3″ aan demping van de band die extra door de vering moet verteerd worden.

dat gevoel is te verwaarlozen mijn gedacht… 🙄

Dat het gaat …twijfelde ik niet aan ….de vraag is ….moet ge inboeten in rijcomfort?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.