VELGEN EN BANDEN 964 CAR 4

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 VELGEN EN BANDEN 964 CAR 4

  • Maker
    Discussie
  • Een 964 car 4 – 1989 is standaard: voor 205/55 ZR 16 (2.5 bar) – achter 225/50 ZR 16 (3.0 bar).

    Kan er gemonteerd worden : voor 205/50 ZR 17 (2.5 bar) – achter 255/40 ZR 17 (3.0 bar).

    Wij stellen die vraag i.v.m. de snelheidsverschillen de door de ABS sensoren naar de centrale doorgestuurd worden voor hydraulische blocage bij deze 4×4 transmissie.

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • 18″ is geen probleem met banden 225/40/18 en 265/35/18
      19″ gaat ook perfect met 225/35/19 en 265/30/19

        Is het zo dat 18″ iets minder comfortabel rijdt dan 17″ ?
        Ik wilde voor de KESKIN KT2 gaan maar deze bestaan enkel in 18″

          Heb net ff ge googled…..
          80 euro is wel heeel goedkoop voor 225/40/18
          Als ik dan kijk voor 265/35/18 voor achteraan …verdubbeld de prijs bijna
          En ook nog verschil tussen sport en sport plus (×3 voor dezelfde maat)

            Toyo PROXES T1-R 225/40 ZR18 92Y RF met wangbescherming (FSL)

            Japanse bandenfabrikant, product met uitstekende prestaties, voor het middelste prijssegment.

            PROXES T1-R 225/40 ZR18 92Y RF met wangbescherming (FSL)

            Band: Zomerbanden

            EAN: 4981910840817

            Speed: Y: deze autoband is voor snelheden tot 300 km/h toegelaten!!

            DEX: (2.31)

            Test-beoordeling Profiel PROXES T1-R:
            Autobandentest.com

            De Proxes T1-R is de opvolger van de Proxes T1-S in het ultra high-performance segement tot 300 km/u. Het vernieuwde V-vormige profiel met brede groeven en stabiele schouderconstructie zorgen voor een fenomenale handling op een natte- en droge ondergrond. De schouderblokken in het profiel hebben een preventieve werking tegen onregelmatige slijtage en reduceren de geluidsproduktie van de band. Alle maten zijn uitgevoerd met een velgrandbeschermer.

            “Generation S” Silica, High-Grip Tread Compound

            Verhoogde aanwezigheid van Silica zorgt voor een verbetering van de prestaties op zowel droog als nat wegdek.

            Richting gebonden profiel design

            Biedt excellente prestaties op droog en nat wegdek en zorgt voor een modern design.

            V-profiel
            Snelle en efficiënte waterafvoer.

            Stevige schouder rib
            Uitstekende stuurprecisie bij het nemen van bochten.
            Voorkomt onregelmatige slijtage.

            Schuine schouderinkepingen
            Voorkomt onregelmatige slijtage.

              voordelige jappen?…..zoals?

                Tsja, 18 inch dus, heb de meeste kilometers gedraaid met 2.8 bar achter en 2.5 bar voor. In de winterstalling staan ze op 3.0 rondom. Sinds deze zomer met een ietwat zachtere setup gereden (iets minder spartaans), 2.3 voor, 2.5 achter. Qua slijtage heb ik geen problemen gehad met die 2.8. Op de banden zelf staat dacht ik dat ze maar 3.5 ofzo mogen hebben maximaal … (voorheen Michelin & Dunlop, heb er nu van die ”voordelige” Japanners onder liggen, bevallen prima trouwens).

                  17″ voor en achter 2,5bar.

                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                    [quote=”RODONDO” post=187881] Iemand tips mbt de ideale druk ?[/quote]

                    Ja :coolness:

                    Even m’n vorige post nog eens lezen :sarcastisch

                      Bandendruk kwam in een ander draadje ook al ter sprake. Alleen, blijkbaar is het moeilijk de druk te communiceren. Ik rijd met wat minder dan door Porsche voorgeschreven….. maar hoeveel ? Ikzelf heb in de zomer 19′ Supersports op de 996. Druk zoals voorgeschreven dus wss te veel. Iemand tips mbt de ideale druk ?

                      PB

                        Zéér nuttige tip die krijtstreep !!!

                        Rij zelf met 19″ Cayman velgen onder de Boxster en reed zonder erbij na te denken met de bandendruk voorgeschreven voor de Cayman rond. Gevolg een setje achterbanden dat sneller versleet in het midden van de band = te hoge druk. Dus was ik inmiddels aan ‘t expermiteren geslagen met de bandendruk.

                        Deze tip zal me veel sneller uitsluitsel brengen. :up:

                          [quote=”kleinekastenteufel” post=187505]
                          Bandenspanning is deze door Porsche voorgeschreven, wijken daar niet gemakkelijk van af.[/quote]

                          Rij al jaren met (ongeveer) die banden-spanning op alle Porsche’s.

                          Slijtage is ook persoons-afhankelijk. 💡

                          Zet een dikke krijtstreep dwars over het loopvlak van de band en ga een rondje gummen :driver:

                          Je ziet dan direct (aan het verdwijnen van de streep) of voor jouw rijgedrag de spanning omhoog of omlaag moet :coolness:

                            Bedankt DEPEE.

                            Wij hadden onderstaande berekeningen gemaakt:

                            Voor (16 x 2.54) + 2(20.5 x 0.55) = 63.19
                            (17 x 2.54) + 2(20.5 x 0.50) = 63.68

                            Achter (16 x 2.54) + 2(22.5 x 0.5) = 63.14
                            (17 x 2.54) + 2(25.5 x 0.4) = 63.58

                            dit zijn blijkbaar toch de juiste?

                            Bandenspanning is deze door Porsche voorgeschreven, wijken daar niet gemakkelijk van af.

                              vooraan een verschil in hoogte van slechts 0,49 cm en achteraan 0,44cm
                              geen probleem dus want das dezelfde tolerantie dan normale bandenslijtage.
                              alleen heb ik in m’n 993 geen 3 BAR in de achterbanden. ik denk dat jij kale banden gaat hebben in het midden van het loopvlak wanneer de banden 75% van hun levensduur gehad hebben. ook voor de wegligging is ietsje minder druk beter.

                            13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.