velgen en banden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster velgen en banden

• Maker
    Discussie
  • werd er hier al ergens gepalaverd over de wielen op een Boxster 97?
    de mijne heeft kleine 🙁 … 16″ inch 205/225 en zou ik mettertijd wel willen vervangen 18″ – 225/265 ???.
    Had zelfs een setje gezien 235/285 ??? kan er dan waarschijnlijk mee over het water rijden ❓ 😈
    wat raden de kenners mij aan qua comfort, qua veiligheid

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
    • oeps 😳 mij gaat het vooral om de bandenrand gelijk te laten komen met de carosserie. Zijn spoorverbreders een haalbare oplossing met mijn 205/225 ? Of zal dit teveel slijtage geven met alle gevolgen vandien voor de wegligging ?

thanks, naar welke maat zou je voorkeur dan uitgaan ? 225/265 ?
        Zijn die nevenmerken van velgen degelijk (RH? BBS?) of toch de originele porsche velgen maar nemen of spelen vooral de banden een rol ?

Comfort ga je vanzelfsprekend moeten inboeten daar door het lager profiel de veerweg/demping ook minder wordt, maar daar was je waarschijnlijk zelf opgekomen.
          Kwestei veiligheid is het geen achteruitgang mits je goede banden gebruikt maar eventueel een zeer kleine vooruitgang.
          Doordat je wangen van je banden minder beweegbaar zijn door het lagere profiel is in bochtengedrag de wegligging een ietsje pietsje beter (lees directer)

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.