Velgen keuze , t’is nie moeilijk

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Velgen keuze , t’is nie moeilijk

• Maker
    Discussie
  • Zoals een paar dagen geleden gepost ben ik de zeer trotse eigenaar geworden van een zeer mooie 964.

Een hele tijd terug heb ik op een Amerikaans forum een prachtige 964 gezien met de Carrera ’02 velgen. Toen had ik besloten dat ik die op mijn toekomstige 964 wilde. Toevallig heb ik een tijdje terug zo een set kunnen kopen in nieuw staat zonder over een wagen te beschikken om ze op te monteren.

Nu mijn dilemma , de wagen welke ik dus gekocht heb was uitgerust met extreem mooi echte 3 delige cup velgen in 17″. Nu weet ik het niet meer zo goed. De huidige velgen behouden of switchen naar de 18″ Carrera ’02 ? Mocht ik voor die gaan dan zou ik het center laten spuiten in het satijn zwart of donker grijs (a la Boxster 550)

Ik heb de velgen van de Boxster 550 gephotoshopped op mijn wagen en nu zou ik jullie commentaar waarderen.
    (niet nodig om over de 18″ grote te spreken , het verhaaltje dat die niet mogen is zeer passé)

Alvast bedankt voor de reacties.

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
  • WB

Tja, als je de wagen zo origineel mogelijk hebt aangekocht, zou ik ook eerder voor de driedelige dan voor de “18 gaan. Lijkt mij op de foto’s ook er iets over (voor de 964 wel te verstaan, anders prachtige velgen)

Anoniem

[quote=”stefx911″:3ptl1e2w]Optie twee is ook wel knap maar toch wringt het bij mij wat. Een beetje “Hoort niet echt bij die wagen” gevoel… Een te moderne velg voor de klassieke lijn ?[/quote]
        Is exact wat ik er van denk: de velgen op zich zijn verschrikkelijk mooi, maar het past niet bij de design van de wagen.

De driedelige voor mij.
          Misschien daar het hart in de carrosseriekleur laten spuiten ?
          Kan je ook eens photoshoppen.

Of de originele Cup 1 maar dan volledig rood. Heb een foto van zo een rode speedster met rode Cup1 velgen in een boek staan. Ook heel knap.

Hebben ze die trouwens zo niet origineel geleverd bij de 964 speedster, of als optie ?

Optie twee is ook wel knap maar toch wringt het bij mij wat. Een beetje “Hoort niet echt bij die wagen” gevoel… Een te moderne velg voor de klassieke lijn ?

S2

Heb net een hele tijd zitten scrollen tussen de 2 mogelijkheden, en heb voor optie 1 gekozen, ik vind gewoon dat ze beter passen bij een rode 964. (Misschien doordat optie 2 gephotoshopped is?)

Misschien zou ik optie 2 op een grijze wel prefereren, maar op jouw rode houd ik het bij optie 1.

Ik heb een voorkeur voor de 17 duimers.
              Ik hou nu eenmaal van meerdelige velgen , liefst cup en met een boord.
              Tja , liefhebber van Duitse stijl hé 😉

Alternatief 2 is ook zeer leuk , maar heeft dus niet mijn voorkeur

993S…ok ik ben akkoord met u met dat dat wel de juiste maten zijn…maar jij weet ook als geen ander dat de ene band ni de andere is en dat afmetingen wel kunnen verschillen tussen verschillende merken in dezelfde grootte…vind je zelf niet dat die banden er zo “opgeblazen” uitzien op die velg? ‘k heb achteraan dezelfde bandenmaat als jij, maar dat heeft een normaler zicht…enfin, ik kan ernaast zijn maar het geeft me die indruk. Ben ik alleen met deze gedachte?

[quote=”MichM3″:22no0ddq]de band op uw 17″ cups lijkt mij nogal “dik”…misschien beter een andere band laten opleggen, zou beter zijn ene met lagere flank te nemen.[/quote]

Wat jij voorstelt kan niet Mich. De maten nu zijn 225/45ZR17 VA en 255/40ZR17 AA. Als je lagere banden wil monteren ben je niet binnen de normen en kan je niet meer door de keuring geraken.

Bedankt voor je hulp in het kiezen en ook aan de anderen trouwens.Ik vindt beide zeer mooi.

De CUP I velgen heb ik er ook nog bij he maar ik “moet” iets anders hebben dan dat. Ik doe ze niet weg maar die komen er niet op.

Anoniem

ik vind dat die 18″ uw wielkasten teveel vullen, de 17″ passen er veel beter in (volgens mij dan toch hé). En moest het de mijne zijn (maar dat is het niet 🙁 ) dan zou ik er gewone CUP’jes onder zetten…

de band op uw 17″ cups lijkt mij nogal “dik”…misschien beter een andere band laten opleggen, zou beter zijn ene met lagere flank te nemen.

…maar dat is al zo vaak gezien en “done”…vandaar vind ik de 2de optie toffer! Hele rake combinatie overigens !!! 8)

en toch ga ik voor de 17 ” sorry mijn mening he

Denis,

ik vind dat gewoon S-U-B-L-I-E-M, die carrera velg, echt eentje om U tegen te zeggen en zeker op uw 964 ❗ ❗ ❗

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.