Velgen op kapaza

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Velgen op kapaza

• Maker
    Discussie

• Lode Nulens
    Deelnemer

Beste

Iemand ervaring met EWC bvba; biedt heel wat mooie sets aan tweedehands via Kapaza. Enig idee of dit nieuw of refurbished is?

Greetz

L

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • S2

Zijn heel knappe velgen hé 😉

(Had ze op mijn Boxster en nu op de 996)

Prijs is heel correct voor een setje zonder gebruikssporen met bruikbare banden. Volgens mij zeker niet te duur.

DIT setje verkocht ik hier op het forum. Maar die waren in iets mindere staat.

PB

Net even gekeken, setje Pirelli PZero Rosso Asimmetrico met N4 codering kost je bij popgom.be 800€ inclusief plaatsing. 😉

Het zijn originele Porsche/BBS 18inch Carrera Classic velgen geworden die als optie verkrijgbaar waren bij een Porsche 996 mkII (foto van het internet geplukt als bijlage). Carrera_classic.jpg

De velgen zijn wel volledig herdaan. Hoewel ik ook gekeken heb naar Le Mans replica’s en velgen van Victor Equipment, wou het toch origineel houden.
            De originele Carrera 2 velgen (17 inch) die bij aankoop op de wagen zaten, hou ik met winterbanden erop.

Er liggen gebruikte banden op (pirelli P Zero Rosso 225/40/18 en 285/30/18) waarmee ik deze zomer mee doorkom, maar nadien best vervang. Aankoopprijs was 1150 euro. Ik raam een set van 4 nieuwe banden met N codering toch op 850-900 euro.

Ik heb vrij lang gezocht, maar dat type velg ben ik nergens tegengekomen bij particulieren (wel de GT3 sport design versie, of de 997 Classic versie).

Uiteindelijk dan misschien iets te veel betaald …

Voor velgen moet je je tijd nemen en wachten tot een particulier ze aanbiedt imo, het zoeken op zich is ook al leuk 🙂 Er zijn genoeg handelaars die Porsche-velgen aanbieden, maar dat blijven handelaars dus je betaalt altijd extra. Als je dringend andere zoekt, is dat natuurlijk wel de makkelijkste oplossing.

Ik heb 2 maanden naar de mijne gezocht, heb nu 18″ Le Mans replica’s met Porsche logo met 4 zgan Continental Sportcontact banden voor 850 op de kop kunnen tikken. De nieuwprijs van deze velgen zonder banden is al 875 EUR en de banden zijn nog eens 650 EUR, dus dat is zeker niet verkeerd.

PB

Welke velgen? Bandenmaat/merk? en vooral wat heb je betaald. 😉

Dan zal je ook daar teveel betaald hebben hé… :coolness:

Ik vond het op het eerste zicht aanvaardbaar omdat nieuwe banden met N-codering inbegrepen zijn… Nu, ondertussen heb ik een set refurbished 18 inch velgen gekocht bij een gekend Porsche afbraakbedrijf. Maar zoveel goedkoper kwam ik niet uit.

Greetz

L

J

Achja, das die vent die kapaza overspoelt met advertenties voor velgen…
                      Duur, te duur volgens mij..

Dure vogel, heb er mijn GT3 dorpels gekocht. Rap-rap binnen, betalen en terug buiten…. rustig rondkijken is er niet bij. Heel rommelig magazijn.

geen ervaring mee omdat hij heel wat prijziger is dan wanneer je een set overkoopt van een particuliere liefhebber.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.