velgen vraag

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen velgen vraag

• Maker
    Discussie
  • hallo, een stel fuchs velgen met de maat 7×15 vooraan en 8×15 achteaan, zouden deze passen onder mijn elfje? rekening houdend dat ik achter de “smalle” wielkasten heb (2.7S bwj 1977), zou het helpen om op de vier velgen een 205/60R15 te monteren? alle tips welkom, janneman

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Dave is idd “the big boss” hier 😉

dave dat is toch mcklusky hé? zal het hem eens vragen, anders eens tot bij de mannen van FG PORSCHE gaan, thx 🙂 voor de tips! janneman

Idd, had een bodje gedaan 😉

Niet voor de mijne want ik vind mijn huidige fuchsen prachtig, zijn die van de turbo en in bijna perfecte staat 😀

En de Cookie cutter velgen ?

Heeft Dave geen velgen meer liggen ?

beste stef, ik heb slechts 14 duims velgen en vindt de wegligging met de huidige banden erop onvoldoende (vindt er ook geen in de handel), vandaar het idee om overtegaan op 15 of 16 duims velgen, maar heb ondertussen begrepen dat 6 breed de max. is, ga voorlopig eens uitzien naar “telefoon” velgen (zijn goedkoop) en banden bestel ik aan inkoopprijs bij ons op het werk, zo ben ik goodkoop de baan op voor komende zomer!

heb gezien dat je geboden hebt op de fuchs velgen, ze zijn mooi hé!

PS: mijn porsche is vorige week voorzien europeese koplampen en de dikke stootrubbers achter zijn ook vervangen door de smallere exemplaren, ducktail gaat nog even wachten, twijfel nog! groeten jan

Wat is er mis met je huidige velgen ?

Die Fuchs zien er oo de fotos toch nog zeer mooi uit ?

hallo iedereen, bedankt voor de goede raad en tips! nine-eleven, ik heb de lijst gevonden op hun website (waarvoor dank!), ben alvast tot de conclusie gekomen dat een 15/16 duim velg die 6 duim breed is, het enige is wat gaat passen, zal hier mijn keuze wel vinden 😉 groeten jeansprint

jullie hebben gelijk: kas 2.7 is niet idem als SC.
                  ik kan het lijstje dat in de catalogus van mittelmotor staat eens inscannen en doorsturen.
                  Ik ben geen computerkenner genoeg om het hier te posten, maar mail me maar…

porschke heeft gelijk, 9 kansen van de tien gaat zelfs de 7 J nog tegen je originele wielkassen schuren…, uitrollen dus… of hopen dat et zo ook lukt… 8J vergeet et maar…

Wat die BBSen betreft, daar zijn wel 8 J die onder een smalle kas passen MAAR ! die hebben een zeer afwijkende ET , ik ben ze nog maar 1 keer tegen gekomen van al die jaren dat ik al in de porsche scene rondloop

max 7J fuchs, hebben het een paar maand geleden geprobeerd, en dan is het nog nipt, soms moeten de flanken zelfs een beetje uitgerold worden, vooraan 6J 😉

8J krijg je er zeker niet onder (voor fuchs dan), van andere velgen ken ik de ET waardes niet

[quote=”nine-eleven”:2vkgfd45]Ik heb BBS-velgen vooraan 7×16 en achteraan 9×16 gemonteerd op smalle kas van 911 SC, en dit lukt net. Deze velgen waren normaal voor turbo-kas. Ik heb een folder liggen waarin alle mogelijke velgen- en bandenbreedtes op welke kas passen: staat ook in de catalogus van mittelmotor. De fuchs-velgen van turbo passen ook op smalle kas, maar voor andere merken kan dit afwijken.[/quote]

Jeansprint heeft een echt smalle kas, die van de SC heeft al het brede kontje., idem aan de 3.2.
                        Het gaat hier niet over de Wide Body van de 930 hé 😉

@ nine-eleven, ik bedoel met “smalle” kas dat deze nog smaller is dan die van een SC, heb een mooi stelletje zien staan op ebay.de en bovendien maar net over de grens, hier de link:

http://cgi.ebay.de/Porsche-Fuchsfelgen-Fuchs-911-Kaefer-Vollpoliert_W0QQitemZ8042010335QQcategoryZ9888QQrdZ1QQcmdZViewItem

misschien een tip voor iemand anders, voor mijn porsche gaan ze toch te breed uitvallen, of kopen en ruilen……janneman

Ik heb BBS-velgen vooraan 7×16 en achteraan 9×16 gemonteerd op smalle kas van 911 SC, en dit lukt net. Deze velgen waren normaal voor turbo-kas. Ik heb een folder liggen waarin alle mogelijke velgen- en bandenbreedtes op welke kas passen: staat ook in de catalogus van mittelmotor. De fuchs-velgen van turbo passen ook op smalle kas, maar voor andere merken kan dit afwijken.

7J kan lukken, soms moet men wel de kassen een beetje uitrollen, ik heb het al geprobeerd en de 7J past op sommige 911 met de smalle kast, heb het dan wel over achteraan, vooraan zou ik het bij 6J houden

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.