Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Velgen zwart maken met plastidip of Foliatec
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren geleden door Gert.
-
MakerDiscussie
-
16 november 2013 om 23:00
Hallo,
Ik zou graag mijn velgen in het zwart laten steken met iets dat nadien terug kan verwijderd worden zonder schade aan te brengen zoals plastidip of foliatec spray.
Vooral omdat het bijna winter wordt en ik mijn velgen wil beschermen tegen het zout en ook omdat zwarte velgen wel mooi gaan staan onder een zwarte 997.
Heeft er iemand een idee waar ik dat zou kunnen laten doen? Lieft in de buurt van Blankenberge, Brugge, Oostende.. Heb geen zin om mijn auto aan de ander kant van het land achter te laten 🙂
-
MakerDiscussie
-
Met dank aan Wes RS om het woord plastidippen te droppen, haal ik deze eens vanonder het stof. Iemand hier ondertussen nog ervaring mee opgedaan?
Ik denk erover om de ’44 zwarte CUP 2 velgjes te bezorgen voor in de winter/zomer.Met dank aan Wes RS om het woord plastidippen te droppen, haal ik deze eens vanonder het stof. Iemand hier ondertussen nog ervaring mee opgedaan?
Ik denk erover om de ’44 zwarte CUP 2 velgjes te bezorgen voor in de winter/zomer.[quote=”G-man” post=149000]Ik heb een tijdje geleden prijs gevraagd bij plasti-dip.be om mijn hele auto te laten doen.
Geen reactie…Mail een tijd later opnieuw verstuurd.
Geen reactie…Ze hebben waarschijnlijk klanten genoeg…
Ik schilder mijn 911 nog liever roze met een dikke borstel dan dat ik bij hen nog geld achterlaat…[/quote]
Heb ook al een aantal negatieve zaken vernomen van Plastidip. Mijn voorkeur begint toch te gaan naar Foliatec.
Ik heb een tijdje geleden prijs gevraagd bij plasti-dip.be om mijn hele auto te laten doen.
Geen reactie…Mail een tijd later opnieuw verstuurd.
Geen reactie…Ze hebben waarschijnlijk klanten genoeg…
Ik schilder mijn 911 nog liever roze met een dikke borstel dan dat ik bij hen nog geld achterlaat…
[quote=”porsche” post=148923]Ik zie dat je van Blankenberge bent. Probeer eens wrap bedrijven in je buurt. Hier in Antwerpen zijn diverse wrap bedrijven die ook Plasti Dip spuiten.[/quote]
[quote=”RODONDO” post=148942]
Heb je een voorbeeld van een goed wrap-bedrijf in / rond Antwerpen ?[/quote]Ja, wat is goed hé, diegene waar je tevreden over bent.
Vlakbij waar ik woon is een bedrijf Sticky Signs klik hier maar heb er verder geen ervaring mee.
Er staan wel altijd leuk gewrapte wagens, momenteel 30% korting wegens geplande verhuis.Tik ook even in Google “Car wrap bedrijven in Antwerpen” en je zal bediend worden 😀
[quote=”porsche” post=148923]Ik zie dat je van Blankenberge bent. Probeer eens wrap bedrijven in je buurt. Hier in Antwerpen zijn diverse wrap bedrijven die ook Plasti Dip spuiten.[/quote]
Heb je een voorbeeld van een goed wrap-bedrijf in / rond Antwerpen ?
Ik zie dat je van Blankenberge bent. Probeer eens wrap bedrijven in je buurt. Hier in Antwerpen zijn diverse wrap bedrijven die ook Plasti Dip spuiten.
Bedankt iedereen voor de reacties.
Als ik het zo bekijk is Plastidip gemakkelijker aan te brengen, maar zie Foliatec er iets beter uit aangezien je deze spray ook glanzend kan verkrijgen.Toch zie ik het nog altijd niet zitten om het zelf te doen en zoek ik nog steeds een adres waar ik dat kan laten doen 🙂
Ik kan alleen maar spreken over Foliatec, dat is van rubber niet te verwijderen, staat trouwens ook duidelijk vermeld in de handleiding.
Bij zwart overspuit je ook de soupape maar als je de velgen bv. een rood of geel kleurtje geeft is dat natuurlijk een ander verhaal.Op het promo filmpje van PlastiDip zie je ook dat men de schijven en remblokken wat heeft afgeplakt. Hoe lang ben je daar mee bezig.
Wil je netjes werken, haal dan de velg van de wagen en moet je de binnenzijde van de velg netjes aftapen anders hangt de binnenzijde vol van de verstuiving.
Ik spreek uit praktijk ervaring 😉 en bij promo filmpjes zijn er nooit problemen.Onderstaand filmpje is van Foliatec maar beantwoord zeer goed aan de praktijk die ik heb toegepast.
Zij laten de lucht in de band en de soupape wordt behouden omdat de soupape de velg niet raakt. Zie ook hoe ze de binnenkant van de velg afschermen.Onderstaand is een praktijkfilmpje van PlastiDip dat al meer realistischer is.
En als je een paar dagen tijd hebt begin je aan deze 😀
http://www.youtube.com/watch?v=TviJMlzrglM&feature=player_detailpage
Are you calling Fonzie a liar? 😯 8)
Op 3′ 20″ trekt hij het er zo vanaf. Is misschien het verschil tussen Foliatec en Plastidip? :popcorn:
Ik heb vorige week 4 velgen gedaan met Foliatec en eerlijk gezegd had ik gedacht dat het eenvoudiger was.
De velgen die ik heb gedaan waren ATS Porsche velgen, dus eenvoudige velgen.De voorbereiding is zeer belangrijk, ik las hier ergens dat men 125 euro vraagt, als je voor dat bedrag een mooi resultaat hebt, laten doen zou ik zeggen 😀 . Zelf heb ik er enkele uren mee bezig geweest.
Vermits er op de velgen die ik heb gedaan nog banden zaten was de voorbereiding als volgt, lucht uit de banden, de band laten wegdrukken aan de buitenzijde zodat de velgranden vrijliggen en de soupapes verwijderen.
Ik las hier ook ergens dat overspray geen probleem is. Dat is wel degelijk een probleem want dat krijg je niet van de rubber verwijderd.
De soupape afplakken was geen optie want bij het verwijderen trek je de folie los aan de velg rond de soupape. Cuttermesje gaf ook geen bevredigend resultaat, vandaar de voorbereiding zoals omschreven.Vermits de velgrand mooi vrij ligt en de soupape is verwijderd kan je overal mooi bij. Ontvetten van de velg is zeer belangrijk.
Daarna de band afdekken, is eenvoudig nu vermits de rubber naar binnen werd geduwd en de rand vrij ligt.Foliatec spuit als zeer dunne vloeistof dus bij het minste dat je teveel spuit heb je druipdruppels. Het is dus echt met zeer dunne laagjes dat je spuit.
Reken toch op 4 à 5 lagen om een mooie dekking en resultaat te krijgen krijgen. Ik denk als je met lichte kleuren werkt dat je nog meer lagen nodig hebt.
Door het vrijliggen van de rand en de soupappe die werdt verwijderd krijg je een mooi resultaat. Op 30 à 40 minuten is alles mooi droog.Nieuwe souppape steken, band terug opblazen en je hebt een set nieuwe velgen. Volgens de handleiding Carwash bestendig.
Een vriend van mij had het laten doen op zijn zwarte 4s (turbo 2 velgen), het heeft er 2 jaar opgestaan zonder meer schaden dan steenslag en stoepranden.
Wel vond ik het wel spuwlelijk :wtf: …
Ik heb niets tegen zwarte velgen maar er moet of te wel een contrast met de kleur van de wagen ontstaan of te wel een metaal”ring” op de buitenrand in zilver overblijven op de velgen
Daarbij bij hem waren de velgen mat wat nog lelijker was op zijn blinkend zwart auto… 👿
nb: om de velgen te beschermen kan je beter een goeie product gebruiken want zo een folieverf is ook niet echt ideaal, er kan namelijk wel vochtigheid tussen de verf en de velg ontstaan (of zout/zuur insijpelen langs de randen) en dus oxideren zonder dat je het ziet… en jouw velgen naar de kloot helpen :wtf:
Ik heb er geen ervaring mee maar heb de filmpjes wel eens zien voorbij komen ,cool stuff !
Echter op je velgen geloof ik er niet echt in ,remstof is gloeiend heet en brand er gewoon in als je’t mij vraagt :think:[quote=”Mushroom” post=148678]Strikt bekeken moet je zelfs niets afplakken. De overspray op de banden kan je er gewoon afpellen.[/quote]
Het is de bedoeling dat het er toch een tijdje op blijft en denk dat als ik het zelf ga doen het op niet teveel gaat trekken, lopers of niet evenredig verdeeld ofzo… Ook wil ik dat het deftig gedaan is, ook de binnenkant van de velg. Als ik er voor 125 euro vanaf ben kan ik daar zeker mee leven 😉
Niemand een adres waar ze dit doen?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.