Velgenkeuze op Porsche 993

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Velgenkeuze op Porsche 993

• Maker
    Discussie
  • Aangezien ik het setje velgen toch had liggen… En de_koen net een passend setje banden verkocht (thx by the way), dacht ik, ik probeer het toch maar is … 19 inch onder 993 WB kan perfect. Heb er wel de dikke spoorverbreder achteraan moeten uithalen omdat in de velgen geen ruimte is voor de bouten. Hieronder het resultaat.

19 inch BBS

image_2014-11-02.jpg

18 inch Techart met spacer achteraan

image_2014-11-02-2.jpg

18 inch OEM turbo twist met spacer achteraan

image_2014-11-02-3.jpg

Ben er zelf nog niet 100% uit welke ik nu verkies… De BBS geven de 993 ondanks de 19 inch velgmaat een meer classic look vind ik, techart’s IRL geven dankzij hun naar binnen toe lopende vorm, een agressievere look en de originele turbo’s zijn ook weer niet verkeerd….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Exact wat er bij mij onder lag 😉

wheels993turbo.png

Mijn voorkeur gaat naar Techart velgen op een 993 tje,super mooi :drink:
          Weet er iemand welke velg en bandenmaat goed passen op een 993 turbo wel techart formula :drink:
          image_2014-11-03.jpg

Voor mij is dit een mega-luxeprobleem ! 😉

Voor mij: BBS!

Banden zijn voornaamste reden dat bbs-sen erop blijven … :up:

Op de techart’s liggen semislick sportcups, op de turbo’s supersports…

De corsa’s net tussenin en ideaal voor de 4s, lag vorige week in Ardennen toch wat nat en vettig hier en daar en gaf geen kik… Supergrip !

Ook op de velg liggen ze net goed !
                image_2014-11-02-4.jpg

image_2014-11-02-5.jpg

image_2014-11-02-6.jpg

Ideaal zou zijn met spoorverbreder van 1 cm ipv 5 mm maar bon…not complaining….

Hou zelf wel van de classic look, zouden perfect zijn op een zwarte, no spoiler smallbody 993 IMHO, met de turbo S spoilers twijfel ik, techart in 19 duim zou hierop denk ik echt de perfecte velg zijn…. Maar nog is… Not complaining 😉

Pfff.
                  Onmogelijk te zeggen.
                  Alledrie mooi! :first:

En tevreden met de bandjes ? 😉
                    Een getrapte rand aan de velg ( BBS) laat ze altijd wat kleiner lijken
                    denk dat ze met een goud hart ook niet zouden mis staan
                    993.jpg

De originele Turbo’s staan het beste. :up:

Doe sowieso wel waar ik self meeste zin in heb don’t worry 😉

Zit alleen zelf nog te twijfelen

velgenkeus is zo persoonlijk. je moet kiezen wat je zelf mooi vindt en niet doen wat anderen doen.
                          moest ik een verplicht keuze maken tussen de drie mogelijkheden dan zou ik toch de originele turbo (holspaak) kiezen.
                          en terwijl iedereen met een natte broek loopt van speedlines vind ik de 18″ OZ Alleggerita’s in anthraciet (black chrome) Übergeil
                          dus heb ik me zo’n setje aangeschaft.

TURBOOOOOO……. :mrgreen:

[quote=”pds trading” post=183337]Mijn keuze. ….

1 turbo
                              2 bbs
                              3 techart

+ 1

PDS

Mijn keuze. ….

1 turbo
                                2 bbs
                                3 techart

:popcorn:

vind dat zwart en geel altijd passen, dus…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.