Home › Forum › Zeverhoekje › Velgjes proper krijgen
- Dit onderwerp bevat 46 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 7 maanden geleden door stefan.
-
MakerDiscussie
-
29 maart 2018 om 20:16
Wie kent ne goeie truk om velgen die enkele jaren te weinig onderhoud hebben gekregen terug proper te krijgen? :salut: :salut: :salut:
-
MakerDiscussie
-
Bjorn van BB Carcare heeft de witte vlekken oppervlakkig weg gekregen met een “cutting” pasta van CarPro, dus we hebben iets gevonden om ze terug te herstellen naar originele toestand :up:
We moeten enkel nog een afspraakje maken wanneer hij tijd heeft om ze alle vier eens onder handen te nemen, dan zal het probleem wel van de baan zijn :up:
Bjorn had als “verhaal” dat dit product niet zomaar op elke velg mag toegepast worden, plus had de verkoper mij verkeerd ingelicht betreft de inwerktijd van 10 minuten, en daarmee is het probleem ontstaan, dus voor diegene die dit product willen gaan gebruiken op hun velgen, nooit langer als enkele minuten er op laten, en dan grondig afspoelen… :salut:
Waarmee je wel moet opletten met Iron-X en aanverwante producten: opdrogen, laat het product zeker nooit opdrogen op de velg.
Als je ziet dat het product snel droogt, spoel het af of vernevel nog eens.Op alu velgen laat ik dit wel een min of 5 trekken, maar op chroom velgen van heel wat klassiek ben ik toch wel zeer voorzichtig met dit product. Heb al enkele malen meegemaakt dat ik het iets te lang heb laten werken, en dat er toch wat inwerking van het product was.
Op chroom velgen ging het wel weg met wat polish, maar liever voorkomen dan behandelen.vanmorgen auto binnengebracht, namiddag afgehaald, alle vier de velgen gepolierd en het probleem is……. “niet” verholpen… :bounce:
Hij zei “als ik bezig ben met een korrel 2 (noemt hij het) is het weg, en als ik dan even wacht komt het terug” …, hij wist het niet meer… :wtf:
Morgen namiddag probeer ik even bij Procar Belgium langs te rijden en eens kijken wat hij zegt, is gelukkig niet te ver van hier…, word vervolgd… 🙄[quote=”Timpie” post=265043]Ik gebruik ook iron x, maar teer en vuil van enkele jaren krijg ik er toch niet mee weg…[/quote]
Misschien voor die oude teer eens tar-x proberen ?
Mooie reactie van die handelaar.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de oorzaak is van dit slechte resultaat? Ik ben zelf een tevreden gebruiker zowel op de alu velgen van de Volvo van mijn zoon, de wieldeksels van mijn Insignia en zelfs de velgen van de Harley (gechromeerd)….
We horen het wel als je meer info hebt.Ik ben blij te horen dat het waarschijnlijk opgelost geraakt voor jou.
Deze polijstbeurt geven ze waarschijnlijk omdat er geen andere mogelijkheden zijn voor het verwijderen van het product dat naar mijn mening te agressief heeft gereageerd.Hopelijk geven ze ook een uitleg hoe het komt dat een naar mijn mening veilig product dit als resultaat geeft zodat andere dit niet moeten meemaken/ondervinden.
:up: :up: :up:
dat idee kreeg ik ook toen ze mij hierover belde, voor hetzelfde lieten ze gewoon niks meer horen…, ik hoop dat ze het weer netjes in orde krijgen, maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan… :up:
Ik heb net een telefoontje gekregen van Ackermans banden en velgen, waar ik het product had aangekocht zaterdag
Hij laat mij weten dat hij de velgen een volledige polijstbeurt gaat geven om dit probleem uit de wereld te helpen, dus word vervolgd zou ik zeggen en ik hou jullie op de hoogte :up:zelfde resultaat maar wel beterkoop….iemand hier ervaring mee (bestaat ook in 1L vernevelaar)
[quote=”luc993cabrio” post=265166]Deze namiddag mee eens bezig gehouden met de velgen, nog niet aan IronX geraakt maar mijne gebuur had nog velgenreiniger van Turtlewax staan en eens geprobeerd. Kleurt ook behoorlijk paars en na 2 behandelingen toch al mooi resultaat. Nog niet echt helemaal content dus eens IronX gebruiken volgende week en kijken als dit nog een beter product is. :salut: :salut: :salut:[/quote]
Zelf gisteren de velgenreiniger van Turtlewax gekocht. Ga het komend weekend eens uitproberen op de velgjes van de Elise, indien het goed werkt, zal het wel flink tijd besparen ten opzicht van kleien. Fingers crossed!
ja, dat zijn herkenbare vlekken…. en als ik die foto’s bekijk zijn die velgen nog niet proper…. als je goed kijkt zie je nog altijd zwarte/bruine aanslag op je velgen, dat is allemaal ingebakken remstof….
Je hebt ze een tweede keer ingespoten…. kreeg je nog verkleuring? Zo ja, dan zijn de velgen nog niet proper….
Wat je ziet zijn aflopers van het product, daar heeft het product langer kunnen inwerken… volgens mij heb je nog een aantal behandelingen nodig….Zoals Ghost al zei, contacteer BBcarcare eens, en luister eens naar wat Bjorn te vertellen heeft….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.