ventilator draait steeds op volle toeren na vervangen condensor van airco

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 ventilator draait steeds op volle toeren na vervangen condensor van airco

• Maker
    Discussie
  • ik heb onlangs steentje door een condensor van airco gehad. ik heb dus zelf beetje gesleuteld en deze vervangen . ( +/- 3 uur werk voor amateur ) .
    daarna naar lokale garage om gas bij te vullen … maar nu draait ventilator achter deze condensor vanaf starten op volle toeren . aan plastiek geleider van lucht naar condensor ( achter bumper dus ) hing sensorke , kan eventuele kabelbreuk hier oorzaak zijn ? of iemand ander gedacht ? of zou er teveel druk op systeem kunnen zitten? airco vulapparaat deed dit aan de hand van ingeven type auto en bouwjaar en het was best veel volgens garagist ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • ik was topic vergeten 🙁 . oorzaak was overvulling, dus teveel druk op systeem . beetje afgelaten en alles ok

Inschatting vanop afstand zit je met twee problemen.
        Hoe heeft jouw lokale garage na het vullen de airco dan kunnen testen? Als je lang rondrijdt met lege/niet werkende airco dan komt de koppeling van je A/C compressor vastzitten. Is er een lektest uitgevoerd? Want wanneer er te weinig druk op het systeem zit dan werkt ja A/C evenmin. Meerdere redenen mogelijk voor het niet werken, maar geen verklaring waarom de laptop geen connectie maakt.
        Tweede probleem is dat je ventilatoren steeds op volle kracht draaien. Ik zou in jouw plaats gewoon zelf de resistor vervangen. Kost een fractie van wat je bij een porsche garage betaalt + werkloon. De kans is heel groot dat daarmee dat probleem is oplost. Zo niet is het geen weggesmeten geld/moeite want dat ding had ook niet het eeuwige leven.

ik ben even langs geweest bij garage in ‘t passeren, garagist heeft even snel de laptop er aan gehangen, kreeg geen verbinding met (airco?) module . de zekeringen rij B nr10 heating/klimatronic was ok, rij C nr2 ook . het zal dus porsche garage worden vrees ik . als ik auto start met airco uit draaien fans niet direct, vanaf ik airco aanzet draaien ze vollast maar airco werkt niet …

test even met een multimeter hoeveel microfarad de zelf benaamde sensor (is in feite een resistor of ballast) geeft en of dit overeenstemt met de waarde die er op staat.
            wanneer deze stuk is draait de fan achter je condensor + radiator enkel nog op max toeren.

interessante tutorial; kijk vanaf 15:00 min

XXX

Je kan inderdaad een ‘kortsluiting’ op de kabel van de sensor hebben, dan draait die vanaf je het contact opzet.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.