Ventilator motortje

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Ventilator motortje

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Mijn ventilator motor (kleine zwarte ) P911 van 1983 die linlks boven in de motorruimte zit is stuk. Wie heeft er eentje liggen, of wat kan ik als alternatief hierin zetten en wat moet dit kosten. Ik heb de busjes reeds laten vernieuwen, maar is nu helemaal vastgelopen.

Bedankt

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Heb het mijne in November vervangen.
      Gekocht bij Walter van Porsche-A-Parts te Rillaar. Hij verkoopt ze tweedehands (maar volledig vernieuwd, nieuw gewikkeld, etc) incl motorhuis voor 85 Euro. Werkt perfect, 100% tevreden. Een goede tip, koop nooit een gewoon tweedehands motortje. Je loopt de kans dat je binnen de kortste keren met dezelfde miserie zit. Maakte het zelf ook mee.

[quote=”Geert”:bs69mi0s]Spreken jullie over de ventilator waarvan de snelheid en warmte wordt bediend met de grote draaiknop tussen de voorste zetels?[/quote]

Neen, das die in het motorcompartiment.

Waar het hier over gaat is die in de koffer onder je ruitenwissermechanisme. Blaast de lucht door je ventielatieroosters. bediening via schuif op je dashboard.

Spreken jullie over de ventilator waarvan de snelheid en warmte wordt bediend met de grote draaiknop tussen de voorste zetels?

ik heb dit onlangs moeten vervangen. het kapotte laat ik herstellen.
            na herstelling verkoop ik het.. Mvg Philip

[quote=”stefx911″:3l0xtwuu]Okkazie zijn die wel te vinden hoor

Luc, heb jij geen meer liggen ?[/quote]

Nee sorry ik heb er echter geen meer liggen enkel een copy kan ik leveren voor 240 euro alles in

Okkazie zijn die wel te vinden hoor

Luc, heb jij geen meer liggen ?

Alvast bedankt voor de reacties, maar omdat de prijs zo hoog is zoek in een alternatief voor het motortje want enkel dat is stuk.

911 624 151 03 dit onderdeel kost orie 395.32 euro en in copy 240 euro

http://www.grainger.com/production/…rial-supply.htm

Zij verkopen de motor waarover ik het had. Part nummer 2M197.

Peanuts in de VS, dan shippen dan invoerrechten, dan BTW, dan inklaringskosten en kijk mama een stuk van 10 wordt er een van 30 zonder mijn handjes vuil te maken…

Vrijhandel, you’ve got to love it!

Michel

Trial en error. Ik denk dat er heel wat mensen dat willen weten.

In de VS heb je de Radio Shacks en Pep Boys en daar kan je een motor kopen voor 10 USD die stiller, kleiner en krachtiger is dan de originele die porsche er heeft ingedumpt ; maar daar heb je weinign aan (ik geloof dat Porsche 350€ moet hebben voor de volledige motor en huis; ongeloofelijk.) Met een kleine aanpassing bevestig je die dan weer op het hamster-rad in de blower.

De motor van een haardroger kan ook maar het probleem is dat hij slecht het hamster-rad rondkrijgt waardoor hij regelmatig verbrandt. Bovendien een haardroger is ook al duur.

Als je eens in Leuven komt zou je Hi-tec in Heverlee kunnen proberen.

Michel

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.