- Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
2 mei 2018 om 12:33
Goeiemorgen medeporschisten,
Vraagje: Hoe ventileren / verwarmen klassieke raceporsche’s / lichtgewicht porsche’s het interieur?
Ik ben bezig aan mijn 1980 SC, maar de vorige eigenaar heeft er een zootje van gemaakt met alle electronica rondom de verwarming / ventilatie. Hij had er een A/C tussen gebouwd en dit terug verwijderd voor verkoop. Waardoor eigenlijk niets van dit werkt.
Nu ben ik bezig alles wat in orde aan het maken, maar ik zou mijn SC willen zo licht mogelijk maken, maar met een originele look.
Dus onderhuis mag er gerust wat veranderd worden.Ondertussen licht het meeste van de ventilatie/verwarming (voorlopig) uit de auto. Ik zou dit er eventueel uit laten, maar vraag me dan af als ik in de herfst ga rijden of op een koude morgen. Hoe ik mijn ruiten kan ontwasemen, eventueel toch een klein beetje warm kan krijgen in het interieur.
Ik heb al van enkele gehoord dat ik een buis van de warmtewisselaar naar waar de verwarmingsmotor zat kan plaatsen, om bij hogere toeren warme lucht kan binnenblazen, maar dit is dan waarschijnlijk niet regelbaar.
Mvg,
Wouter
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.