Verbod op handenvrij bellen in Frankrijk

Home Forum Zeverhoekje Verbod op handenvrij bellen in Frankrijk

• Maker
    Discussie
  • Verbod op handenvrij bellen in Frankrijk

Wie deze zomer naar Frankrijk op vakantie gaat, moet er rekening mee houden dat het vanaf 30 juni 2015 het verboden is om een kit voor handenvrij bellen te gebruiken. Hoofdtelefoons en oortjes achter het stuur zijn vanaf dan verboden op de Franse wegen.
    Alleen telefoneren met een ingebouwd Bluetooth-systeem via de luidsprekers (zonder draad of oortje) is nog toegelaten.

tis maar een weetje

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”Harley49″ post=207451]
      Laat ze eens beginnen met het verbieden van roken, cd’s zoeken en proberen af te spelen, kaart of krant lezen of navigatie in te programmeren.[/quote]

In dat opzicht zou ik hier graag aan toe voegen: “verboden naar snacks te zoeken tijdens het rijden”.

Dochterlief tekste me onlangs met de vraag waar het reservewiel van haar auto zit. Even later liet ze weten dat ze 2 lekke banden had, wat bij mij een alarmbelletje deed afgaan. En ja hoor, de jongedame was van haar lijn afgeweken toen ze naar een snack zocht. Daarbij was ze op de boord van een verkeerseiland gereden… Ophanging uiteraard geraakt. Factuurtje van dik 1000 euro!

Mythe van vrouwelijke specialiteit betreffende multitasking is wat mij betreft ook niet meer wat ze was…

Wim

Roken in bedrijfsauto’s, kaart of krant lezen en navigatie instellen tijdens rijden is bij ons al verboden.
        Roken in bedrijfswagens komt door de regeling van een rookvrije werkplek wet die bijons is ingevoerd, maar daar wordt niet veel op gelet en vooral niet bij vrachtwagen chauffeurs.

Ik vind al die verboden prima.
          Maar je mag straks ook niet meer aan je oor krabben als je daar jeuk hebt of met je vrouw cq passagier praten.
          Laat ze eens beginnen met het verbieden van roken, cd’s zoeken en proberen af te spelen, kaart of krant lezen of navigatie in te programmeren.
          Het gaat blijkbaar niet zozeer om veiligheid maar om de staatskas te spekken.

Wim

Ach, ik ken al restaurants waar je die stomme GSM niet maar mag aan hebben of mag gebruiken, en gelijk hebben ze.
            Je gaat toch niet voor constant te appen of te bellen gezellig uit eten.

Heel dat over moderne en over geregelde gebeuren van de laatste tijd in onze cultuur gaat onze ondergang nog worden en terug naar de basis moeten gaan.

dus we moeten ons in juli ook tijdelijk ‘integreren’? dat beloofd! –))

Idem in Italie … alleen trekt niemand zich er wat van aan….

maar dat geldt ook voor :

– volle witte lijnen
                – rode lichten
                – zebrapaden
                – fietsers
                – voorrang op een rotondo
                – snelheidsregelingsborden (tenzij bij controle, en dit is er nog niet veel en moet wettelijk nog op voorhand aangekondigd worden)

Dus : het zijn schatjes die Italianen, maar zet ze niet achter het stuur, want dan denken ze dat ze alleen op de weg zijn …

2 filmpjes die wat toelichting geven bij het vorige … volgens mijn vrouw begin ik ook zo te rijden (ik noem dat integratie)

https://www.youtube.com/watch?v=ofNDf5D6A7Y

Idem in Spanje!
                  Enkel ingebouwde kit, alles met oortjes, draadloos of niet is 150€

Ive

de smarthphones zijn tegenwoordig zo goed, dat je gemakkelijk handenvrij kunt bellen met de speaker op. Dus al die rommel niet meer nodig.
                    Zelf bel ik wel altijd via de bluetouth van mijn radio. Gemakkelijker (en veiliger) bestaat niet.

SMS’sen laat ik voor wanneer ik stil sta

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.