Verbruik.

• Maker
    Discussie

• Herman
    Deelnemer

Hallo allen,

Mijn P is een stevige drinker; meer dan zijn baasje…

– verbruik in de stad: 25 l,; en soms bij accelereren vanuit stilstand gebeurt dit met vertraging en hoor ik een klap
      in het motorcompartiment. Ook is een sterke benzinnegeur waar te nemen. Ik denk dus aan een te rijk
      mengsel.

– verbruik gemengd: 17 l.

Zijn dit normale verbruikscijfers?

Gezien de auto de laatste 5 jaar maar een 1500 km. heeft gereden ga ik alvast heginnen met een nieuwe luchtfilter en een olie- en filter wissel voor de motor en de automaat.

Mvg. Herman

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • Begin met standaard onderhoud.
        Dan zorgen dat ge verse benzine in uw tank hebt.
        Als de wagen de laatste jaren weinig heeft gereden zit er zeker een deel oude benzine in.
        Rijd uw tank eens bijna leeg, dan tank je 10 liter en rij je die ook op, tank opnieuw 10 liter rij die ook op, tot de motor voelbaar beter zal gaan lopen. Dan kan je tanken wat je nodig hebt.
        Vanaf het moment dat ik ging tanken voor te rijden met mijn GT3 en hem leeg thuis wegzette had ik een motor die altijd vooruit wilde.
        Beste manier van doen voor een auto die weinig gebruikt word IMHO.
        Benzine is maar beperkt houdbaar en gaat vrij snel achteruit in kwaliteit.

17L gemengd verbruik is wel veel. Ik doe de mijne vol en ik rijd er 450-500 km mee. Ik schat zo’n 12L.
          Ik volg de Jorge enkel op lange afstanden zakt het verbruik wel

Herman , kijk hier eens in de tabellen geef type en bouwjaar in en je kan vergelijken of uwe 996 een dronkaard is :drink:
            Maar persoonlijk lijkt mij dit heeeeeeeel veel

Klik

De 993 12 tot 15 liter spelen op de boerewegetjes, maar op de trip naar het zuiden ook maar 10 liter.
              De 964 weet ik niet…Eigenlijk nog niet nagemeten.

Mijn 996 tiptronic 10,5 tot 12 liter volgens traject en :driver:

Zelfde auto, zelfde verbruik als Drip :popcorn:

Moraal van het verhaal: oldies rules :first:

XXX

Best eens goed laten afstellen Herman.
                    Mijn oudje luste vlot 25L, na een deftig onderhoud was dit teruggevallen naar gemiddelde van 12L met veel stadsverkeer.
                    De trip naar Toscane in 2016 met het forum bracht op 4000km mijn verbruik naar gem. 9.5L :coolness: :coolness: :coolness:
                    Zot hé, den HarleyG was stikjalours daar zijn Boxter daar niet mee toe kwam :engeltje:

17L gemengd verbruik is wel veel. Ik doe de mijne vol en ik rijd er 450-500 km mee. Ik schat zo’n 12L.

Hey Herman …ik denk dat de meeste p’s meer drinken dan hun baasje :drink:

Bij mij is het verbruik wel een pak verbeterd door een echt groot onderhoud te laten doen,ook al om dat ik weinig onderhoudsgegevens had van laatste twee jaar. Olie en alle filters als ook bougies en de riem en nog van alles….resultaat was wel dat hij veel mooier draaide en idd het verbruik wel gezakt is. Ik zou daar idd al wel mee beginnen en het is voor de hele motor bueno!! Asta la vista hombre…

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.