Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930

• Maker
    Discussie

• stefx911
    Deelnemer

Ik ben van plan mijn 2.7 te vervangen door een 3.2 of 3.6

Graag had ik feedback gekregen over het REELE verbruik van deze motoren.
      Ook feedback over het verbruik van een 930 Turbo is welkom

Met mijn 2.7S zit ik tussen de 12 en 14L/100km

Ik heb gelezen dat dit met een 3.2 aanzienlijk minder is.

Aangezien ik van pan ben om binnenkort mijn elver als primaire wagen te gebruiken…

Ook adressen, Tips en prijzen voor het vervangen van mijn 2.7 door een 3.2 of 3.6 zijn welkom.

Alvast bedankt voor de reakties

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
      • met een 911

[quote=”rolkooi”:9jfewuu3]ik kom pas van het zwardwoud goed door gereden kom niut aan 10liter[/quote]

En dat is met een ???

ik kom pas van het zwardwoud goed door gereden kom niut aan 10liter

Anoniem

[quote=”stefx911″:5clil4s9]Heb ook al gehoord/gelezen dat een 930 of een 964 Turbo tussen de 20 & 30 liter zit

Kunnen de turbo-rijders dit bevestigen ?[/quote]

Dat kan ik idd. bevestigen Stef. Braaf rijden : 20 liter. Doortrappen : je ziet het benzine-peil rap naar beneden komen.

Tja, dat vermogen dat die 930’s (uit die tijd) halen moet ergens vandaan komen.

tja en die in brussel zullen daar niet veel aan willen veranderen
                dat brengt teveel op.

[quote=”Number1″:2tsel86l]manman… deze nacht bak volgekapt… 90 euro!
                  3600 ouwe befkes om uwe auto vol te tanken… toch wel veel zenne.[/quote]

Yep Yep… kostelijke zaak hé

Ik had vroeger ne Mercedes 250S van 67, daar kon 100 liter in !
                  Ook heel leuk aan de pomp…
                  Voor 500 BEF kwam die meter nog niet uit reserve 😥

manman… deze nacht bak volgekapt… 90 euro!
                    3600 ouwe befkes om uwe auto vol te tanken… toch wel veel zenne.

[quote=”Geert”:36mwsl67]Hoe komt sidewin dan aan een gemiddelde van tussen de 16-18 liter?
                      Want ik hoor hier daarnaast iedereen zeggen dat hij maar tussen de 11-13 liter mag verbruiken?

Is er dan iets mis? Of hangt dit gewoon van motor tot motor af?[/quote]

Volgens mij is er helemaal niks mis hoor, maar het ligt denk ik gewoon aan mijne rechtervoet 😈

Ben er eens mee naar zee gereden vorig jaar en die tankbeurt zat ik rond de 13,5l/100km dus zo zie je maar…

Ik doe er ook zelden lange afstanden aan dezelfde snelheid mee, dus praktisch altijd ritjes “voor de fun”, en ja… dan let je niet echt op het verbruik hè 😉 )

Greetz,

SidewindR.

WB

Mijn pc van mijn boxster (2500 dertje) geeft al een gemiddeld verbruik van 12,7 liter aan. Hij heeft dan nog juist een onderhoudsbeurt gehad.
                        Bij mijn vorige targakes controleerde ik het verbruik eigenlijk ook bijna nooit, nu zet ik de pc meestal zo dat hij het verbruik niet op het scherm weergeeft. Heb alleszins niet de indruk dat mijn vorige 3.2 echt veel meer verbruikte, maar zijn tank was wel zo’n 70 liter. De deze is zowat 60 liter denk ik, dat is dus wel een subjectieve indruk.
                        WB

Heb ook al gehoord/gelezen dat een 930 of een 964 Turbo tussen de 20 & 30 liter zit

Kunnen de turbo-rijders dit bevestigen ?

Hoe komt sidewin dan aan een gemiddelde van tussen de 16-18 liter?
                            Want ik hoor hier daarnaast iedereen zeggen dat hij maar tussen de 11-13 liter mag verbruiken?

Is er dan iets mis? Of hangt dit gewoon van motor tot motor af?

Hmmm, een Targa lijkt me ook heel leuk !

Heb ook eerst gezocht naar een targa, maar ja, dan kom je een uitzonderlijke Coupe tegen…

Mijn volgende zou toch wel eens een Targa kunnen zijn 😆

[quote=”Lou”:2t6p0xbg][quote=”stefx911″:2t6p0xbg]Lou,

“The beast” is een… ???[/quote]

’85 Carrera Targa[/quote]

Lou

[quote=”stefx911″:250qnv3i]Lou,

“The beast” is een… ???[/quote]

’85 Carrera Targa

Ik zit met mijn 3.2, die trouwens al 241000km op teller heeft staan, gemiddeld tussen 11 en 12 liter. Dat is een mix van autostrade en stadsverkeer. Ik denk dat dit een zeer reëel gemiddelde is voor deze wagens.
                                    Pascal

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 43)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.