Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Verbruik 2.7 – 3.2 – 3.6 – 930

• Maker
    Discussie

• stefx911
    Deelnemer

Ik ben van plan mijn 2.7 te vervangen door een 3.2 of 3.6

Graag had ik feedback gekregen over het REELE verbruik van deze motoren.
      Ook feedback over het verbruik van een 930 Turbo is welkom

Met mijn 2.7S zit ik tussen de 12 en 14L/100km

Ik heb gelezen dat dit met een 3.2 aanzienlijk minder is.

Aangezien ik van pan ben om binnenkort mijn elver als primaire wagen te gebruiken…

Ook adressen, Tips en prijzen voor het vervangen van mijn 2.7 door een 3.2 of 3.6 zijn welkom.

Alvast bedankt voor de reakties

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
      • Lou,

“The beast” is een… ???

Lou

Yep 😉

9liter gemiddeld kwijt veronderstel ik want anders woon jij wel héél dicht bij het zuiden van frankrijk 😀 D D

Lou

Doe met “The Beast” 11 liter gemiddeld, waar dan “af en toe” een leuk tempo wordt gereden.

Een dagje circuit of andere rondjes draaien, waar je hem constant in zijn hoge toeren laat gaan, durf ik niet te zeggen. Dan gooi ik hem ook gewoon terug vol zonder te zien hoeveel kilometers ik gedraaid heb 😉
              Op weg naar het zuiden van Frankrijk was ik 9 liter kwijt.

[quote=”dirkie”:17cy7rwb]Maar wat ik me steeds blijf afvragen … is dat mensen zich bezighouden met het verbruik van een Porsche … 🙄
                Ik tank altijd voor 75€uro … dus merk het verschil niet … 😉

Bedoel maar … als dat je bezighoud … moet je een Golfje TDI kopen … mijn mening natuurlijk … 😉

Dirk
                😉 [/quote]

zo is het. Ik tank hem steeds vol en als hij bijna leeg is vullen we hem weer gewoon.
                Ik ga mijn rijstijl zeker niet aanpassen aan mijn verbruik (deed ik zelfs niet met de Lancia. Daar begon mijn reservelampje te branden na 125km gereden te hebben 😯 😆 )
                Een goed renpaard moet veel drinken 😉

Met mijn 993 Cabrio met een 3.6l motor hang ik ergens rond de 14l maar heb hem nog niet zo lang dus duw ik ook niet echt door.
                  Sinds vorige woensdag 800km gereden en kom in totaal aan 14l. Heb Tiptronic en de eerste dagen + als motor koud is rij ik in automatic, kan er misschien ook iets aan doen. Daarna schakel ik naar manueel over.

Kennis met z’n 993 4S hangt ook rond de 14 a 15l. Zijn vorige (een 3.2 van ’84) zou maar rond de 11l verbruikt hebben

Ik kan ze tussen de 9liter en 24 liter krijgen …
                    Gemiddeld, normale Porscherijstijl ong 12 a 13 liter …

Maar wat ik me steeds blijf afvragen … is dat mensen zich bezighouden met het verbruik van een Porsche … 🙄
                    Ik tank altijd voor 75€uro … dus merk het verschil niet … 😉

Bedoel maar … als dat je bezighoud … moet je een Golfje TDI kopen … mijn mening natuurlijk … 😉

Dirk
                    😉

Iik zat met mijn 3.2 met rustige rijstijl aan 11liter. Reed ik vlot dan zat ik tussen 13 en 14 liter.
                      Een heel pak meer dan mijn 968CS die ik nu heb.
                      Rustige rijstijl 10liter , zééér vlotte rijstijl geen 12 liter 😉
                      Dat is iets anders dan mijn Integrale die ik gehad heb.Rustige rijstijl 11liter , zééér vlotte rijstijl 28 liter 😕

Heb ook al gehoord van iemand die met een 3.2 aan 9 liter gemiddeld zit en er normaal mee rijdt.

Ik merk bij de mijne heel weinig verschil tussen heel kalm of heel sportief rijden in mijn verbruik.
                        Schijnt een van de goede eigenschappen van Porsche te zijn 😉 )

Met mijn 2.7S tegen 120 constant zit ik ook nog aan 12 liter. Onlangs een serieuze rit van 700km gedaan en hem eens goed “uitgelaten” en de kilometerteller regelmatig ten einde getrokken… dan was het 12.8.

Veel stadsverkeer en files gaat het naar 14 liter.

Ik meng me ook even in de conversatie , ik zat destijds met mijn 3.2 aan 12 liter op 100 km…. en ik reed toen redelijk straf … meer dan 4 pvkes per jaar…

Hmm, 10 liter, das wel heeeeeel straf!!!

RSR, wat is uw ervaring als de expert ter zake? 😉

hangt blijkbaar af van motor tot motor ?

ik zit met mijn 3.2 zo om en bij de 10 liter en doe ik nog meestal kleine
                              afstanden. ik rij betrekkelijk sportief, zonder echter de ganse tijd tegen
                              ‘t rood te gaan hangen.

valt dus best mee vind ik !

bye

Hmm, ik wil nu geen spelbreker zijn, maar ik zit meestal tussen de 16 en 18l/100km met mijn 3.2 😳 😈
                                Nuja, dat is dan ook wel als je het gaspedaal niet spaart he!
                                Vorige zomer was ik eens naar zee geweest voor een week, daar ook nog zitten rondrijden, en toen had ik gemiddeld 13,6l/100km… Als je er veel autobaan mee doet (aan 130km/u) zal het dus een pak zuiniger uitkomen dan wanneer je enkel de leuke baantjes gaat opzoeken 😉 )

Greetz,

SidewindR.

13 reacties aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.