verbruik 997

• Maker
    Discussie

• wim vekemans
    Deelnemer

Beste allen,
      ik kan mijn verlangen om een 997 aan te schaffen niet meer onderdrukken 😀 .
      Ben vandaag eentje gaan zien, een carrera S van 2005, met 100 000 km. Rijdt subliem, echt mijn ding.
      Wat me alleen een beetje zorgen baarde was het verbruik vgs de boordcomputer, die gaf 22 L aan. Uiteraard mag een ‘sportkarreke’ wat meer verbruiken maar 22 is toch wel veel. Ik heb m gereset en wat in het dorp rond gereden op een rustige manier, en toen schommelde het rond de 13 en 14 liter. Wat me eerder normale waarden lijken.
      Zijn mijn bezorgdheden ongegrond? De verkoper zegt dat het een beetje aan zijn rijstijl ligt, hij gebruikt bijna nooit de vijfde versnelling. Hij rijdt niet snel maar wel hoog in toeren. 😕
      Graag jullie advies.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
      • Bij rustige rijstijl zonder snelweg kilometers verbruikt mijn 997 4S tussen de 11,7 en 12.0 ltr.
        Op de snelweg bij gemiddeld 130 km/u is dat iets gunstiger.

:applaus: en op termijn wss de meest waardevaste 996, zeker als cabrio !

knappe wagen man, veel plezier zal je er zeker mee beleven. *luv

S2

996 Cabrio in de perfecte kleur!!!

Proficiat!

En nu snel de hardtop eraf, want hij is zoveel mooier met de softtop. Welk kleur heeft die trouwens?

Knap combinatie !!
                Veel plezier :driver:

prachtige kleur, genieten van die car zou ik zeggen en :driver: :first:

Schoon machien!
                    :up:

Ne 996 ! De laatste echte 911!!! :first:
                      Congrats! :up:

Beste allen,
                        bedankt voor jullie reacties, verbruik is uiteraard niet doorslaggevend, het heeft me wel aangezet een analyse te laten maken. En niveau 6 is dan toch niet ok, ook al is t maar voor heel even.
                        Met als gevolg … het is een 996 4S geworden, met 65.000 km. In tegenstelling tot de 997 spreekt men hier bij een analyse slechts over twee zones, en deze heeft nog nooit in zijn hoogste zone geweest. Dus het geeft me een iets geruster gevoel. Al weet je nooit iets met zekerheid… 🙂
                        Groeten, Wim

Attachments:
                        • 4sfb.jpg

da kunt ge zonder iets te missen op MUTE zetten en genieten van de klank van de ronkende flatSix :coolness:

Belangrijker dan het verbruik: STU BRU :coolness:

ken

We zijn weeral wat wijzer
                              Amaai bert, leuk om te zien 😀

Vandaag uit nieuwsgierigheid ook eens naar mijn verbruik gekeken.
                                Ritje Leuven – Hasselt en terug.
                                Hier en daar licht zware voet :mrgreen: :driver:
                                Verbruik 9.1l :engeltje:

997 II 4S pdk.
                                verbruik004.jpg

Mijne luchtgekoelde 993 van 20 jaar oud verbruikt in het stad 13 liter en op autostrade 11 liter.
                                  Ik wou eerst wisselen met een 997 ,maar ik ga mijne 993 toch bijhouden denk ik.

Bij die toerentallen gaan de kleppen “zweven” en raken ze de zuigers. Da’s écht niet gezond! Ook niet voor héél héél eventjes.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 38)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.