verbruik 997

• Maker
    Discussie

• wim vekemans
    Deelnemer

Beste allen,
      ik kan mijn verlangen om een 997 aan te schaffen niet meer onderdrukken 😀 .
      Ben vandaag eentje gaan zien, een carrera S van 2005, met 100 000 km. Rijdt subliem, echt mijn ding.
      Wat me alleen een beetje zorgen baarde was het verbruik vgs de boordcomputer, die gaf 22 L aan. Uiteraard mag een ‘sportkarreke’ wat meer verbruiken maar 22 is toch wel veel. Ik heb m gereset en wat in het dorp rond gereden op een rustige manier, en toen schommelde het rond de 13 en 14 liter. Wat me eerder normale waarden lijken.
      Zijn mijn bezorgdheden ongegrond? De verkoper zegt dat het een beetje aan zijn rijstijl ligt, hij gebruikt bijna nooit de vijfde versnelling. Hij rijdt niet snel maar wel hoog in toeren. 😕
      Graag jullie advies.

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
      • Hallo,

Mijn 997 C2 verbruikt tijdens een rit op een autostrade maar +- 10L en zonder me te houden aan de snelheidslimiet.
        Ik kom aan een gemiddelde van ongeveer +- 12L. Tenzij je gaat spelen natuurlijk :driver:
        22L is wat aan de hoge kant op de boorcomputer en krijg je enkel door heel diep het pedaal in te duwen (hopelijk met een warme motor).
        Zou hem inderdaad eens laten nachecken bij een Porsche Center.

[quote=”de zwarte pijl” post=178375]normaal rijden :driver: :driver:[/quote]
          :coolness:

20 liter is normaal als er geen autostrade wordt gereden. Neem je soms wel een stuk autostrade mee, dan moet dit zakken tot de regionen van 12-14 liter zou ik zo denken.

mijn verbruik is tussen de 12 en 13 liter bij normaal rijden :driver: :driver:

Perfect normaal !
                De verkoper heeft er korte ritjes met gedaan ,wat snel optrekken en vrienden inponeren .Hopelijk nadat de motor op bedrijfstemperatuur was . ❗
                Als jij een verbruik hebt van 12 a 13 in het dorp dan kan je denken hoe ze de wagen getest hebben ! :driver: :driver:

Ik zit na 10.000 km op 12,1. Carrera 4s cab mk 1.
                  Dat is inclusief 3000 km vakantie ritten op vooral autostrade aan meer dan de toegelaten snelheid weliswaar.
                  Op gewone ritjes gemiddeld 12,5.
                  Om aan 22 te geraken zou ik eigenlijk niet weten hoe. Tenzij op zeer korte ritten aan hoge toeren. Met een goed warmgedraaide motor zal dat dan echter niet geweest zijn vrees ik. Crazy!

Amaai da is ne behoorlijke dronkaard zulle diene P :wtf: :wtf: :wtf: , zoals S2 zegt gewoon laten uitlezen :coolness: :coolness: :coolness:

S2

22 l/100 km gemiddeld???

Zou wel graag eens de verschillende overrev zones willen zien van zo’n wagen. Even laten uitlezen bij een Porsche Center zal je al veel vertellen.
                      Daar kunnen ze perfect zien hoe de auto gebruikt / misbruikt is 🙂

Zelfs mijn ex-996 Turbo kwam niet aan zo’n gemiddelde.

Als dat natuurlijk het gemiddelde is over enkele km, dan kan ik er wel nog in komen, maar als dit het gemiddelde is over enkele 100-en km?

8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.