Verbruik van een Cayenne diesel

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Verbruik van een Cayenne diesel

• Maker
    Discussie

• Vanhout
    Deelnemer

Ik stel me de vraag wat het verbruik is van een Cayenne diesel Tiptronic S
      ( 3000 cc, 245 PK ). Vooral stadsverkeer en zelden autosnelweg. Kan iemand mij info verstrekken ?

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
      • Inderdaad, dat is nog zoiets. Als je er achter rijdt met je Cayman zie je geen kl van wat ervoor gebeurt… De hoogte van een auto zou een parameter moeten zijn om de rijtaks te bepalen! En extra supplement voor diegene die achteraan geblindeerd zijn…

Dat veiligheidsgevoel is idd niet echt terecht in een suv… er is een verscil tussen passieve en actieve veiligheid.
          Zo zal een suv bv sneller overkop gaan.
          Baanligging ook wat minder.. hoog gewicht icm hoog zwaartepunt…
          Zelfs met alle electronische snufjes blijven de wetten van de fysica gelden.

Velen vinden het leuk omdat ze dan hoger zitten…
          SUV’s en monivolumers zijn toch associale autos; dat is zoals rechtstaan in de cinema om beter te kunnen zien ;’-)

Een Leopard is ook veilig voor de inzittenden.

Voor de andere weggebruikers, bijvoorbeeld mensen met een stadsauto, wat minder.

Dat veiligheidsgevoel van een 4×4 is trouwens ten dele vals. Het zou de eerste niet zijn die zich ook zonder gordel veilig voelt maar zich dodelijk verongelukt na een impact op een vast obstakel. Ik heb ooit iemand geweten die gewoon de gracht in reed en op slag dood was, aan het stuur van een 4×4…

DIe dingen rijden perfect in een stedelijke omgeving en zijn een stuk veiliger voor de inzittenden dan “Stadsautos”.

Ik heb een geluikaa4dig ding van VW, in de stad moet je toch rekenen op een 12 a 13 liter. Ook op de autobaan zit je rond 10 liter, mijn vrouw kreeg die rond 8 liter/100 km gereden, maar zo is er maar 1 die dat kan denk ik…

tussen 8,8 en 12,5

check spritmonitor.de

Dat gevaarte dient daar niet voor, dus veel. Tenzij je met “stad” Kinshasa bedoelt? :popcorn:

6 reacties aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.