vergelijking 993 met 996

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 vergelijking 993 met 996

• Maker
    Discussie

• Dominique
    Deelnemer

Hallo iedereen,

graag had ik wat meningen gehoord over de vergelijking van een 993 (285 pk, manueel, targa, 2S of 4S) met een 996 (3.4, 300 pk, manueel, cabrio of coupé) op het gebied van richtprijs (voor max 150k km), prestaties, wegligging, betrouwbaarheid (!), gebruikskosten en onderhoudskosten. Esthetisch vind ik ze alvast even mooi, maar ik vermoed dat de 993 een betere ‘investering’ is.

Dominique

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Ik rij al 2 jaar met een Subaru Forester 2.5 XT, het is een luxueuze wagen maar geen Mercedes natuurlijk, dus ik veronderstel dat het comfort in een 993 dan wel zal volstaan. Qua prestaties ben ik wel al wat gewoon (0-100 in 6.3 sec is niet traag) maar een 993 is wel sneller uiteraard en dat verschil zal ik nog wel voelen.
        In ieder geval veel succes ermee, laat eventueel nog iets weten hoe het is, ik ben benieuwd.
        Dominique

[quote=”hansdemeyer”:kfs0v2fh]Wat bij mij de doorslag gegeven heeft, is de beweerde hogere betrouwbaarheid van de 993 en de blijvende waarde. Liever véél en lang rijden in een iets meer ‘vintage’ wagen, dan stilstaan in een luxe-voiture (want dat is de 996 full option wel). Ik rij al meerdere jaren met flink uitgeruste Mercedessen en ben redelijk wat comfort gewoon. De (korte) testrit met de 993 gaf me niet de indruk dat die wagen moet onderdoen qua “comfort”. Enfin. Normaal neem ik mijn juweeltje volgende week in gebruik en zal dan iets uitgebreider de eerste rij-ervaringen beschrijven 🙂 ) [/quote]