vergelijking 993 met 996

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 vergelijking 993 met 996

  • Maker
    Discussie

  • Dominique
    Deelnemer

      Hallo iedereen,

      graag had ik wat meningen gehoord over de vergelijking van een 993 (285 pk, manueel, targa, 2S of 4S) met een 996 (3.4, 300 pk, manueel, cabrio of coupé) op het gebied van richtprijs (voor max 150k km), prestaties, wegligging, betrouwbaarheid (!), gebruikskosten en onderhoudskosten. Esthetisch vind ik ze alvast even mooi, maar ik vermoed dat de 993 een betere ‘investering’ is.

      Dominique

    6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Ik rij al 2 jaar met een Subaru Forester 2.5 XT, het is een luxueuze wagen maar geen Mercedes natuurlijk, dus ik veronderstel dat het comfort in een 993 dan wel zal volstaan. Qua prestaties ben ik wel al wat gewoon (0-100 in 6.3 sec is niet traag) maar een 993 is wel sneller uiteraard en dat verschil zal ik nog wel voelen.
        In ieder geval veel succes ermee, laat eventueel nog iets weten hoe het is, ik ben benieuwd.
        Dominique

        [quote=”hansdemeyer”:kfs0v2fh]Wat bij mij de doorslag gegeven heeft, is de beweerde hogere betrouwbaarheid van de 993 en de blijvende waarde. Liever véél en lang rijden in een iets meer ‘vintage’ wagen, dan stilstaan in een luxe-voiture (want dat is de 996 full option wel). Ik rij al meerdere jaren met flink uitgeruste Mercedessen en ben redelijk wat comfort gewoon. De (korte) testrit met de 993 gaf me niet de indruk dat die wagen moet onderdoen qua “comfort”. Enfin. Normaal neem ik mijn juweeltje volgende week in gebruik en zal dan iets uitgebreider de eerste rij-ervaringen beschrijven 🙂 ) [/quote]

          Wat bij mij de doorslag gegeven heeft, is de beweerde hogere betrouwbaarheid van de 993 en de blijvende waarde. Liever véél en lang rijden in een iets meer ‘vintage’ wagen, dan stilstaan in een luxe-voiture (want dat is de 996 full option wel). Ik rij al meerdere jaren met flink uitgeruste Mercedessen en ben redelijk wat comfort gewoon. De (korte) testrit met de 993 gaf me niet de indruk dat die wagen moet onderdoen qua “comfort”. Enfin. Normaal neem ik mijn juweeltje volgende week in gebruik en zal dan iets uitgebreider de eerste rij-ervaringen beschrijven 🙂 )

            [quote=”hansdemeyer”:hobodyxo]Heb net +- dezelfde denkoefening achter de rug. Kijk even naar de héél recente berichten op 993 Targa of 996.
            Uiteindelijk heb ik voor een 993 Targa gekozen. 37.400€ voor een tiptop goed onderhouden Belgische auto waarvan ik de 3de eigenaar word. Hij heeft een 138000km op de teller.
            De andere optie was een 996 (2000) met 128.000km die voor voor een gelijkaardig budget veil ging.
            Het topic “993 Targa of 996” geeft je een mooi beeld van pro’s en cons
            Succes[/quote]

            Bedankt voor jullie reacties. Ik heb eens rondgeneusd op het topic ‘993 targa of 996’ er daar staat inderdaad wel wat bruikbare informatie. Het beste zal toch zijn om beide eens uit te proberen vooraleer een keuze te maken.
            Aan hansdemeyer: heb je met beide gereden? Wat heeft de doorslag gegeven?

              Heb net +- dezelfde denkoefening achter de rug. Kijk even naar de héél recente berichten op 993 Targa of 996.
              Uiteindelijk heb ik voor een 993 Targa gekozen. 37.400€ voor een tiptop goed onderhouden Belgische auto waarvan ik de 3de eigenaar word. Hij heeft een 138000km op de teller.
              De andere optie was een 996 (2000) met 128.000km die voor voor een gelijkaardig budget veil ging.
              Het topic “993 Targa of 996” geeft je een mooi beeld van pro’s en cons
              Succes

              4s

                gewoon zien waar je jezelf het beste bij voelt,

                om de prijzen te kunnen vergelijken moet je gelijksoortige produkten vinden om te vergelijken, dat is niet gemakkelijk

                iedere auto die wordt aangeboden is anders:

                vb:

                soms met weinig km maar zonder onderhoudsboekje en veel verschillende eigenaars

                soms met veel km, een duidelijk en regelmatig (voorgeschreven) onderhoudsboekje bij een enkel garage met een enkele eigenaar

                met veel opties en met weinig

                niet schadevrij een onbenullig ongeval, niet altijd vertrouwen wat men zegt ….

                anders ongevalvrij maar veel lakschade enz ….

                import met weinig km, originele belg met duidelijk natrekbaar verleden

                noem maar op

                ….

                  993 is alleszinds beter qua betrouwbaarheid en investering…al de rest pleit in het voordeel van de 996.

                  Laat je hart kiezen…ik neem aan dat het hier ni om een daily driver gaat.

                6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.