verhogen Porsche 911 SC

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 verhogen Porsche 911 SC

  • Maker
    Discussie
  • Hallo, ik vroeg me af het moeilijk was om de wagen achteraan een beetje te verhogen en of iemand me een beetje kan uitleggen hoe hieraan te beginnen. In November gaan we meedoen met de MAK HCC Belgian Classic Tour, en vorig jaar hebben we hierbij gemerkt dat hij iets te laag hangt. Heb al eens gekeken en je hebt achteraan die torsie baren . Maar zover ik kon zien is er niet zoveel ruimte om deze te verhogen, maar misschien dat ik het verkeerde aan’t bezien was.

    mvg,
    Daan

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Wim

      Is geen moeilijke materie, maar precisie materie. 💡 💡 💡

      Het punt is dat je zulke dingen zelf wel kan doen, en de wijze van Tim te volgen, maar als je dit gedaan hebt, kan er een serieus verschil in wieldruk L/R voor en achter komen.
      Dus dit is eigenlijk het beste om dit te laten doen door mensen die erna gelijk de auto kunnen uitlijnen en uitwegen.

      De meeste die niks van zulke werken doen, en gewoon hun auto laten uitwegen zullen waarschijnlijk begrijpen wat ik daarmee bedoel qua rijgevoel in de Porsche. 😉

        Filip

        Als de bouten teneinde zijn moet je de veerplaten losmaken en een tand versteken op de torsieveren. Let op, de torsies hebben een verschillende aantal tanden binnenkant/buitenkant.

        ALs je de torsies gaat versteken, heb je deze calculator nodig en bv een digitale waterpas om de hoek te meten waaronder je de veerplaten gaat monteren.

        Na deze ganse operatie moet je de wagen eigenlijk laten uitwegen (zodat op alle wielen de juiste druk staat) en uitlijnen.

        Nog vragen ? :mrgreen:

        Kleine ‘PS’: gebruik de calculator in LBS (kan je hier omrekenen) want in KG doet dat ding raar. Jouw auto zal ongeveer 1160 kg wegen.

          Precies moeilijke materie 😯

            Vandaag ook even, als leek, geprobeert om de achterkant wat te verhogen.
            De 2 grote 24mm moeren voor de torsieas losgemaakt en dan een kriksteun ondergeplaatst om te kijken of er beweging in kwam maar zonder resultaat.

            Het viel me wel op dat de bout helemaal tot boven zit, dus misschien staat hij al op z’n hoogst geregeld? 😕

            Of ben ik helemaal verkeerd bezig? 😕 In bijlage enkele foto’s van m’n aktie.

            Attachments:
            • P1080001.JPG
            • P1080002.JPG
            • P1080003.JPG
            • P1080004.JPG

              bedankt voor jullie reactie, ik zal het nog eens van dichterbij moeten bestuderen denk ik 🙂 als ik vragen heb laat ik het nog wel horen 🙂

              Wim

                Je kunt hem ook nog op de plaat verstellen (3 bouten en moeren 1 voor een 2 achter de torsi) is meestal voldoende.

                Let wel op dat je met de pernu meter eerst de graden meet aan beide kanten, en dan evenredig aan beide kanten omhoog zet.

                  Geen enkel probleem .
                  Is torsie zowel vooraan als achteraan dus je kan die gewoon een tandje hoger laten zetten .

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.