verhoging rijtaks?

Home Forum Porsche Talk verhoging rijtaks?

• Maker
    Discussie
  • nog geen nieuws betreffende de verhoging van de rijtaks voor oldtimers?Deze zou verhoogd worden naar 125 € /jaar?Betaal nu 34,89 €.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”guydella” post=180376]nog geen nieuws betreffende de verhoging van de rijtaks voor oldtimers?Deze zou verhoogd worden naar 125 € /jaar?Betaal nu 34,89 €.[/quote]

lichte vracht oldtimers betaalden dat altijd al 😉
      zolang het daarbij blijft is het toch geen probleem… 40euro BIV en 125euro tax
      als het gelijkgesteld wordt zoals normaal, dan zullen de 964prijzen wel terug dalen… 1500euro BIV en 1500euro tax :mrgreen:

Wim

Het is hier ook geen paradijs hoor, alleen zijn er op bepaalde dingen goedkopere overname taksen zoals huizen e.d.
        Maar voor de rest is de loon en inkomensbelasting ook niet mals.
        Verzekeringen daar in tegen zijn hier weer wel goedkoper als ik dat zo hier geregeld lees.

Maar er zijn toch ook trucjes om het legaal te doen en minder te betalen waar zelfs de staat blij met is.
        Ik zal een klein voorbeeld geven:
        Begin dit jaar onze kapsalon en woonhuis verkocht voor een X bedrag aan een Belg.
        In dit bedrag zat een stuk privé en een stuk zakelijk, dus over zakelijke moet afgerekend worden met de belasting, en dat is 48%
        Om makkelijk te rekenen: van 100K mag je er 52K houden, zonde van het geld.
        Ik geef nu de staat een lening van ons geld met een rente van ongeveer 3% en dat is bijna 2% meer als bij de banken, en dat geld laat ik maandelijks uitkeren in een bepaald bedrag over 15 jaar, dus krijg volgend jaar vanaf januari een maandelijks bedrag wat van te voren is afgesproken tot het op is.
        Van dit maandelijks bedrag dat uitgekeerd wordt moet ik nu maar 11% belasting betalen i.p.v. 48, dus zeer leuk voordeel van 37%.
        Als een van ons beiden iets overkomt gaat dit gaat dit naar de langst levende, en gaan wij samen gelijk door iets, dan gaat dit naar Timo op dezelfde voorwaarden.
        Dus je hebt het geld niet in een keer in je zakken, maar gaat ook niet verloren.

Zo is de belasting blij want mag met jouw geld spelen, en wij zijn blij.

Plus medeforummers, kijk eens wat we allemaal doen en uitgeven, dus hebben we het werkelijk zo slecht. :think:
        Meenemen kun je ze toch niet en als er overblijft gaan ze er toch maar over ruziën , belasting zullen we altijd moeten betalen, en het levens te kort om mij daar druk over te maken.
        Maar blijkbaar is het zeuren ook meegeven met de geboorte. :mrgreen:

Het is nu eenmaal zo, en van het concert des levens, heeft niemand een programma.

Zijn we het helemaal eens!!

[quote=”cabrio wim” post=180420]Weet ik :happy: Als je met een Belg ambras wilt hebben moet je over belastingen beginnen. :oops:[/quote]

… het is dan ook een landje met de hoogste belastingvoeten ter wereld … en een enorme staatsschuld. meer kan ik er niet aan toevoegen.

Nu hoor ik u spreken! :first: :drink:

Ho ho ik ben helemaal tegen het verhogen van belasting.
                We betalen allemaal vreselijk veel belasting.( te veel)
                Maar je moet alles relatief bekijken vind ik.
                Als mijn belasting op een 997 met 300 % wordt verhoogd geeft dat een pak meer impakt.
                Dus iedere cent meer dus ook op oldtimers is te veel.

Wim

Weet ik :happy:
                  Als je met een Belg ambras wilt hebben moet je over belastingen beginnen. 😳

Ik weet niet hoe dat met de Hollanders zit Wim maar wij, Vlamingen, zijn ALLERGISCH aan taksen.
                    Zal in de genen zitten of zoiets, of zou het misschien iets te maken kunnen hebben met dienen met zijn strikje :popcorn: Edit: de uitvinder van de genaamde pestbelastingen :bounce:

Wim

En weer een draadje over taks :engeltje:

In Holland is het vanaf 25 tot 40 jaar 120 euro en daarna vrij van taks, dus 10 per maand en afhankelijk van wat voor auto het is, oude diesels worden extra belast en gelukkig maar, want die werden alleen maar gekocht door mensen die op die manier alleen maar het belasting voordeel wilde hebben en die het kapot gemaakt hebben door de groenen er door te stimuleren om aan die vervuilers iets te doen.
                      Ik betaal nu voor de 944 > 60 euro per jaar, dus dat doet pijn hoor. :happy:

Maar zoals ik al eerder schreef: iedereen denkt dat oldtimers goedkoop zijn om te rijden, maar is niet zo en zijn gemiddeld duurder in onderhoud en stukken als een moderne auto.
                      En als je om die reden (belastingvoordeel) een oldtimer aanschaft en mekkert over wat extra tax wat een volle tank benzine is, is mijn advies verkoop je Porsche of klassieker en maak winst, dan kun je daarna een electro auto kopen met alle voordelen. :first:
                      En als we allemaal elctrisch rijden zal er teveel benzine zijn en de electra niet meet te betalen zijn, dus kunnen we daar weer over zeuren. :mrgreen:

Moraal:auto rijden kost geld en bovenstaande 5 regels zijn maar een gedachte van mij. 😳

Niemand verplicht je om een nieuwe P te rijden Harley… 🙄

Als jouw taks met 300% zou verhogen, zou jij dan niet steigeren? 😉
                        En ja, jouw taks is een héél pak meer dan het bedraagt voor de oldies, maar niet vergeten;
                        die oldies hebben al 25 jaar dik betaald elk jaar om nu van verlaagde taks te kunnen genieten. 💡

[quote=”RODONDO” post=180377]Amai, wat een ramp ! :roll:[/quote]

Ja ja maar das wel meer dan 300 % he en das vreselijk veel.
                          Arme oldtimerbezitters.!!!!

125 € is het bedrag in Nederland als ik mij niet vergis .
                            Het statuut is ongewijzigd ( er is nog niemand bevoegd en kan nog wel even duren ook ) :driver:

Geen idee waar dit nieuws vandaan komt maar hier heb ik nog niets van gehoord.
                              Ook op Google vind ik hier niets over terug.

Wat is je bron? :think:

*edit*
                              Ik weet het Rodondo, het is de kop nog niet af.
                              Maar alles wat je méér moet betalen is altijd zuur he. 😉

Amai, wat een ramp ! 🙄

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.