Verhoogd stationair toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Verhoogd stationair toerental

• Maker
    Discussie
  • Collega’s,
    Sinds een paar weken ondervind ik dat mijn wagentje hoger stationair gaat draaien (1000 à 1200 rpm) naarmate hij warmer wordt. Mijn eerste gedacht is dat er iets mis is met de luchtmassameter. Tijdens het rijden zelf ondervind ik niets abnormaals. Heeft er soms iemand ervaring hiermee?
    Dank.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Deze morgen de inlaat gecontroleerd en die bleek in orde. Aangezien ik een cat-bypass heb geplaatst, heeft iemand me aangeraden ook de lambdasonde te vervangen. Deze middag dus nieuwe sonde gemonteerd en na een proefritje zojuist heeft het systeem (stationair toerental) zich klaarblijkelijk hersteld. Elk beetje info dat ik heb gekregen heeft uiteindelijk dan toch – hopelijk – tot de oplossing geleid.
      DANK U 😉

Bedankt voor de info. Ik zal zeker de dichtingen van de inlaat eens kontroleren. Tot horens…

Een lek in de inlaat, lijkt me ook de juiste diagnose.
          Laat de motor stationair draaien en spuit met start pilot op de dichtingen op en rond de inlaatcollector, indien het toerental plots toeneemt heb
          je het lek gevonden.
          Misschien de regelklep voor het stationair toerental ?

Nee hier kan ik echter niet met leven sorry, zoek eens achter een fit in de inlaat. Meestal blokje tussen de motor en de inlaat

Bij het zoeken naar een antwoord ben ik op het volgende gebotst: Een verhoogd stationair toerental zou gerelateerd zijn aan een verminderde tegendruk in het uitlaatsysteem. (Vervanging van de katalysator) Is dit een aannemelijke uitleg ?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.