Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › verkeerde leveringen
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 17 jaren, 11 maanden geleden door Setakira.
-
MakerDiscussie
-
8 december 2006 om 21:29
Ik heb nog steeds mijn wagen niet terug ,zoals ook bij mij in de zaak ,werden er verkeerde stukken geleverd en moeten we wachten tot maandag.
Waarom is het tegenwoordig toch zo moeilijk om juiste leveringen te krijgen(ongeintresseerde mensen?).
Elke week heb ik (en niet constant bij dezelfde leverancier)wel een nalevering,een foute leveringen en…. vooral geen communicatie erover!Zoals je kan zien ligt me dit nogal zwaar……
-
MakerDiscussie
-
PS. Mijn vader krijgt ook foutieve leveringen binnen maar zijn uitzonderlijk, hij zit dus nog met “goede” leveranciers, laat ons hopen dat ze hun werkvolk niet vernieuwen of dan toch met werkmannen die met eer hun werk uitvoeren.
Zijn leveranciers zijn ook zo eerlijk om een deel van de materialen op te sturen en het vervolg op hun kosten, iets wat je ook niet zoveel meer tegenkomt denk ik…Misschien klopt dat wel van de jeugd, denk vooral door de cultuur en de “luiheid” van de ouders in de opvoeding dat je dit fenomeen kent van: op cafe moeten ze rekenmachine gebruiken als ze 2 tassen koffie moeten serveren of men kent enkel de urls op internet ipv de inhoud van artikels, maar ik denk wel iets minder in Vlaanderen dan in Wallonië.
Kijk maar naar de racties nu door die uitzending op de RTBF van gisteren, echt om je kriek te lachen, RTBF overladen met telefoontjes. Een intelligent persoon gelooft niet wat er zomaar gezegd wordt maar gaat eerst verifiëren naar de kwaliteit, inhoud en waarde van de gegevens… Ja ik weet het moet leren delegeren maar kom er uiteindelijk wel 😉Dinsdag nog een voorbeeld gezien: Een juffrouw lager onderwijs van op de trein voor mij examens aan het verbeteren van taal, rekenen, logisch denken enz. Het viel mij op dat ze maar 2x een score van boven de 12,5 op 35 heeft kunnen geven van de 10 verbeterde testen. Toen ik zag dat zij alles in een franstalig puntenboek schreef wist ik het wel, en dacht: dus toch gelijk 🙄 Verbaasd mij niks dat hun regering er zo uitziet 😛
We zitten hier dus nog niet zo héél slecht maar kan stukken beter, incident rapporten en risicoanalyses verbeteren en aanpassen van collegas doe ik niet zo graag maar ik moet aan de klanten denken en als je merkt dat de volgende dan professioneler worden geschreven wil ik die extra tijd wel investeren. 🙂
[quote=”cabrio’87”:3u2lrfda]
Ik ben wel blij dat het eens kan gezegd worden en hoop dat ik met deze topic op niemands tenen heb gestaan.
Doe nu maar rustig verder mannen……… 🙄 [/quote]Als je lange tenen hebt, zit je op een forum meestal op de verkeerde plaats 😉
[quote=”911-lover”:3goa5ei3][quote=”ppp 356″:3goa5ei3]Geloof me, hoe dichter je bij de productie komt, hoe groter de risico’s en hoe kleiner de marges.
Ben zelfs bereid om daar bij een kop koffie eens rustig een boompje over op te zetten, maar ga deze discussie hier stoppen, we zijn hier tenslotte op een Porsche forum 😉 [/quote]
Prima , dan ben ik ook eens bij jou geweest , en zoals zo dikwijls gezegd “ik ben erg leergierig en nooit te oud om bij te leren” 😉
[quote=”ferdy”:3goa5ei3]Ik weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???
ik had nooit al deze reacties verwacht ,toch niet op een Porsche forum!
Ik ben wel blij dat het eens kan gezegd worden en hoop dat ik met deze topic op niemands tenen heb gestaan.
Doe nu maar rustig verder mannen……… 🙄Ik denk dat de kwaliteiten van de hedendaagse student op een ander gebied liggen. Het hoeft bij ons niet om een andere taal vlekkeloos te kunnen schrijven, als we ze maar goed spreken. Het sociale aspect van het werk , communicatieve vaardigheden …
De leerstof en manier van verwerken is ook totaal anders. Interpretatie , verbanden leggen en manipuleren van de stof is belangrijker dan deze uit het hoofd te kennen. Bijvoorbeeld geen 50 formules uit het hoofd leren maar weten waar je de formules kan vinden en deze aanpassen aan de situatie .
Veel studenten moeten wel hard knokken om studies te betalen. Het zijn er veel meer dan die dat “rot verwend” zijn .
Uiteindelijk zal het kaf zich wel van het koren scheiden.
De meerderheid van de mensen werken niet eens in de richting waarvoor ze gestudeerd hebben. De meeste ervaring en scholing krijg je toch in het bedrijf zelf. Ervaring is niet iets dat je wordt aangeleerd.Ferdy volgens mij kom je zelf niet veel meer onder de jeugd.
Anders zou je wel weten dat het niet allemaal “CHARELS” zijn.
Hoe was je zelf op die leeftijd, misschien ben je dat wel vergeten?!!
Dank u voor uw doordachte uitspraken.Sorry voor de lange comment. 🙄
mvg
Jacob[quote=”ferdy”:11eb8764]
Rekenen kunnen ze nauwelijks en de talen kennis is beneden alle pijl, kortom werken is een alternatief voor hen. Wel VEEL geld verdienen, dat is geen enkel probleem.
[/quote]
Ik zou toch voorstellen dat je iets minder negatief probeert te denken. Ik ken meerdere mensen die niet kunnen rekenen en niet echt perfect zijn in taal. Toch zijn die erg goed in hun job en verdienen ze een terechte degelijke boterham.
Ik was op school een ramp in wiskunde en toch heb ik als zelfstandige ondernemer successen geboekt. In die mate dat ik niet meer “moet” werken. Ben nu 41.
tja de meeste zijn dan ook rotverwend en denken dat ze veel geld kunnen verdienen met weinig te doen.
Maar je mag ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, er zijn voorbeelden genoeg die wel werken om iets te bereiken, oa op dit forum.Het feit is wel dat de meesten snel met hun beide voeten op de grond staan éénmaal het studentenleven afgelopen is 😉
En ja, spijtig genoeg is niet iedereen even begaafd en zijn er velen die enkel in hun wereld leven. Je moet maar eens aan algemene vragen stellen aan veel studenten, weet zeker dat de meeste niet boven de 50-60% geraken 🙄Ik zou jullie eens willen uitnodigen op een interview met een van die “CHARELS”
Hoeft niet, het is aan de werkgever, van hier de goede mensen uit te selecteren, en deze te voorzien van de nodige opleiding voor de taak waarvoor je ze aanneemt.
Goede werknemers vind je niet, die maak je.
Een van de belangrijkste taken van de werkgevers tegenwoordig is opleiding. Dit is trouwens een van de weinige dingen waar de overheid financiëel zijn steentje bijdraagt.
[quote=”porschke”:2mp9si5q]:lol: 😆 hoe je met weinig… niets kunt zeggen [/quote]
Voor mij zegt dit spijtig genoeg heel veel.
Koppen ( EEN) heeft deze week een rubriek uitgezonden over de ” nieuwe ” studenten !!!!!
Ik heb nog nooit zo’n hoop dommerikken zien rondlopen en die moet je dan binnenkort werk geven.
Ik zou jullie eens willen uitnodigen op een interview met een van die “CHARELS” 😕 ? ?
Rekenen kunnen ze nauwelijks en de talen kennis is beneden alle pijl, kortom werken is een alternatief voor hen. Wel VEEL geld verdienen, dat is geen enkel probleem.
Het is zeer droevig aan het worden
Situaties zoals bij de Miss Belgian beauty en Miss Belgie interviews zijn zeer courant, denk maar aan de vragen en antwoorden :
Op welke dag valt Paasmaandag : op een Dinsdag
Wat weet U over het “cordon sanitaire” : moeilijk die vraag over Frans
Waar staat de toren van Pisa : in Rome
Que faite vous dans la vie : je travaille dans une friteuse
Proficiat !!
[quote=”ppp 356″:1naznl36]Geloof me, hoe dichter je bij de productie komt, hoe groter de risico’s en hoe kleiner de marges.
Ben zelfs bereid om daar bij een kop koffie eens rustig een boompje over op te zetten, maar ga deze discussie hier stoppen, we zijn hier tenslotte op een Porsche forum 😉 [/quote]
Prima , dan ben ik ook eens bij jou geweest , en zoals zo dikwijls gezegd “ik ben erg leergierig en nooit te oud om bij te leren” 😉
[quote=”ferdy”:1naznl36]Ik weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???
[quote=”ferdy”:1e91hz9u]Ik weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???
Ik weet niet of jullie de laatste maanden iemand hebben aangeworven ???
Koen,
Je bekijkt het nu of alle fabrikanten A merken verdelen, Nutella, Pirelli.
De fabrikant die geen A producten verkoopt, moet ook vechten om zijn product aan de man te brengen.
Grote voorraden inslaan, om aan beter prijzen in te kopen, zodat hij met goede prijzen bij zijn klanten kan komen, omdat anders de koop niet doorgaat.
Als nadien de klant beslist om te stoppen met dat product, staan daar ook hele vrachten karton, folie enz.
Het probleem dat jij hier omschrijft, is voor het merendeel van de fabrikanten ook van toepassing, alleen zijn er nog veel meer euro’s aan verbonden.
Bekijk dan nog maar eens de kosten van producten die ontwikkeld worden en nooit iets worden enz.Je moet eens dringend een productiebedrijf gaan bezoeken, ej zult verbaasd staan van de stock, en dat in combinatie met de uitstaande bedragen aan klanten enz.
Je zal verbaasd staan kijken, hoe zwaar de meeste fabrikanten het hebben.
Je hoort me niet klagen, maar het gras is altijd groener aan de andere kant.
Geloof me, hoe dichter je bij de productie komt, hoe groter de risico’s en hoe kleiner de marges.
Ben zelfs bereid om daar bij een kop koffie eens rustig een boompje over op te zetten, maar ga deze discussie hier stoppen, we zijn hier tenslotte op een Porsche forum 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.