Verkeersbelasting

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Verkeersbelasting

• Maker
    Discussie
  • Rij zopas met een 944 en heb mijn verkeersbelasting ontvangen en betaal € 540,13 maar de wagen komt op 25-09-’85 20 jaar , mijn vraag is hoeveel ik volgend jaar betaal als hij classic car komt ?

Groetjes Dany

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Valt goed mee,alles in heel goede staat,niks afgebroken.
      1 zaak gevonden dat stuk is de ruitensproeierpomp.
      Blijkt wel meer te zijn bij de 944(hebben ze me verteld).
      Dus als iemand zo nog iets liggen heeft??? Geef me maar een seintje.

Dag Alex,

Komt eraan jongen.
        Moet nog ff geduld hebben, moet zijn gelijkvormigheidskeuring nog krijgen en dat kan alleen op afspraak.
        Maandag is het zover.
        Dus ik verwacht hem volgende week wel te hebben.
        Hoe valt uwe 944 mee?

Gr.

Gert

Gert,hoe zit het met je S2 ❓

Thx boxer,

Zo had ik het niet begrepen, maar uiteraard is dat nog beter nieuws 😉

Gr.

Gert

Bedankt voor de reaktie en inderdaad vanaf 25 jaar kun je aanspraak maken op vermindering verkeersbelasting , nog eens aan iedereen bedankt.

Groetjes Dany

[quote=”gert 944″:3ta1oioq]Wegenbelasting blijft denk ik dezelfde tot de 25ste verjaardag, niet de 20ste!!
                Bovendien betaal je in principe enkel de verlaagde wegentaks (€ 25,00)als je de wagen ook als oldtimer laat inschrijven (met al zijn beperkingen).
                [/quote]

Hoi,
                Dat is niet volledig correct.
                Vanaf het 25ste jaar heb je àltijd recht op verlaagde wegentaks. Zelfs zonder inschrijving als Oldtimer.
                Die verlaagde wegentaks gaat echter pas in, nadat de betaalperiode van 12 maanden waarin de vervaldag (= datum 1ste inschrijving v/d wagen) valt, verstreken is.
                Dit kan goed uitkomen, maar kan ook slecht uitkomen zodat het kan zijn dat je de volle pot betaald totdat je wagen bijna 26 jaar wordt.

Groeten,
                Dirk

[quote=”Dany”:3csd4nmy]Rij zopas met een 944 en heb mijn verkeersbelasting ontvangen en betaal € 540,13 maar de wagen komt op 25-09-’85 20 jaar , mijn vraag is hoeveel ik volgend jaar betaal als hij classic car komt ?

Groetjes Dany[/quote]

Dany,

Je zal voor je wagen de volle pot verkeersbelastingen blijven betalen tot je wagen 25 jaar is. Je verzekering kan je nu idd aanpassen als classic car.

Luc

Wegenbelasting blijft denk ik dezelfde tot de 25ste verjaardag, niet de 20ste!!
                    Bovendien betaal je in principe enkel de verlaagde wegentaks (€ 25,00)als je de wagen ook als oldtimer laat inschrijven (met al zijn beperkingen).
                    Natuurlijk is daar niet veel controle op en is het een aanrader het toch te doen, tenzij je die lelijke o-plaat niet wil natuurlijk 😉

Groeten,

Gert

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.