verkeersbelasting in Frankrijk

Home Forum Porsche Talk verkeersbelasting in Frankrijk

• Maker
    Discussie
  •  

Recent dit artikel uit Flat 6 magazine gelezen. En ook dit.
    Deftige bedragen aan inverkeerstelling daar bij onze zuiderburen. Bij ons betaal je voor een 718 GTS 4.0 al dik 10k aan BIV, maar in Frankrijk is het nog een veelvoud tegenwoordig (en stijgend in de komende jaren). Het was me al opgevallen dat de vraagprijs voor tweedehands Porsches (met een veel lagere malus dan nieuwe wagens) daar beduidend hoger ligt dan bij ons. Dit verklaart veel.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Jaarlijkse verkeersbelasting € 2.457,36
      Belasting op inverkeerstelling€ 6.942,06

Dat is dan flink goedkoper (iets van 3 à 4000) dan wat ik vorig jaar betaalde. Mijn Spyder is maar enkele grammen CO2 meer dan de GTS 4,0. Soit.

[quote=”full pelt” post=285586″]idd pdk is niet alleen sneller maar ook nog eens goedkoper

[/quote]
        Enkel jammer dat het minder leuk is

idd pdk is niet alleen sneller maar ook nog eens goedkoper

[quote=”full pelt” post=285584″]Weet niet waar jij dat haalt maar als ik een 718gts 4.0 simuleer kom ik aan net geen 7k manueel en 4.5k pdk te betalen biv

[/quote]
            Idd, het is 10k BIV + jaarlijkse verkeersbelasting, en dit voor een 718 GT4 4.0 (met een iets hogere CO2 uitstoot dan een GTS 4.0). Die jaarlijkse verkeersbelasting moet ook betaald worden als je de baan op wil.
            Is trouwens wel een serieus verschil dan manueel vs PDK

Weet niet waar jij dat haalt maar als ik een 718gts 4.0 simuleer kom ik aan net geen 7k manueel en 4.5k pdk te betalen biv

[quote=”Yellow Submarine” post=285580″]Jakkes! Maar als ik het goed begrijp zijn deze tarieven enkel voor auto’s die voor het eerst worden ingeschreven in F? In tegenstelling tot bij ons…
                 [/quote]
                Klopt, zo had ik het ook begrepen. Bij ons wordt BIV betaald (weliswaar degressief) iedere keer de wagen van eigenaar verandert (en de wagen ingeschreven wordt), daar is dat niet blijkbaar. In ieder geval, die bedragen zijn echt wel hallucinant. Hopelijk is het geen voorbode voor een trend die zal volgen in andere Europese landen..

Jakkes! Maar als ik het goed begrijp zijn deze tarieven enkel voor auto’s die voor het eerst worden ingeschreven in F? In tegenstelling tot bij ons…

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.