Verkeersboete : fout in PV betalen of protesteren?

Home Forum Zeverhoekje Verkeersboete : fout in PV betalen of protesteren?

• Maker
    Discussie

• bzguy
    Deelnemer

Hoi allemaal.

Ik heb recentelijk en 2 keer kort na elkaar een snelheidsboete gekregen : in Aarschot is er nl een straat waar je vroeger 70/90 mocht, maar sinds kort is het een heel stuk “Zone 50” geworden.

Eerste keer niet gezien, boete gekregen, netjes betaald.

Echter, de laatste boete die ik kreeg (even niet opletten, zelfde plaats als vorige keer, 61 effectief ipv 50, flits …) vermeldt :

– rijrichting = Betekom
      – en het exacte adres waar ze stonden, zelfde als vorige keer.

Ik weet dat ze in 2 richtingen flitsen, want de 1e keer hebben ze mij vooraan geflitst, toen reed ik richting Rotselaar/Betekom.

Nu reed ik echter in de ANDERE richting, dus NIET richting Betekom, want daar kwam ik vandaan, het moet richting AARSCHOT zijn. Ik weet dat zeer goed, want ik reed toen (13u54) naar m’n werk voor de late dienst.

Bijgevoegd kaartje schetst de situatie : het rode bolletje is waar de politie-wagen stond, met pijltjes in beide flitsrichtingen.

Ik kwam vanuit richting Betekom en reed richting Aarschot.

Nu kreeg ik een ‘betalingsuitnodiging’ om 55 EUR te betalen.

Nu vraag ik me af : is het de moeite om protest aan te tekenen, omwille van de verkeerd vermelde rijrichting ? Wordt een boete eventueel rechtstreeks geseponneerd of passeert het dan alsnog via de rechtbank ? Als het voor d erechter komt kost het zowiezo minimaal 210 EUR, ook al word je vrijgesproken ! (60 EUR rolrecht + 150 EUR voor fonds van verkeersslachtoffers)

[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Various/Politie_zpsbe321c1e.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Various/Politie_zpsbe321c1e.jpg[/IMG][/URL]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • En denk aan al die andere keren dat ze je niet geflitst hebben 😉

In dit concrete geval : niet discuteren, gewoon betalen…

[quote=”bzguy” post=191889]

Het gaat hem om een bepaald principe : als ik een fout maak, dan word ik beboet, als zij een fout maken, dan moet je het allemaal maar slikken 🙄

:[/quote]

Mezelf nog eens onpopulair maken : telkens als je te snel rijdt en de politie beboet je niet, maken zij een fout … :bounce:

Idd gewoon betalen en beschouwen als belasting op snel rijden.
              Ego niet te veel laten meespelen.
              Pas op echter vanaf 1/1 strengere regels, 2 maal zware overtreding binnen 3 jaar is 3 maand rijbewijs kwijt + examens doen …

http://www.demorgen.be/binnenland/vanaf-tweede-zware-overtreding-rijbewijs-kwijt-en-verplichte-examens-a2162145/

Da’s allebei “gene kattepis” (dixit Jan Becaus) :wtf:

De fouten zal je niks van horen . Ze wille toch dat je betaald.100%

Ja 743,5€ om juist te zijn totaal .
                  550 boete geld .
                  image_2015-01-03-10.jpg

De auto zelf (968 coupe)op een andere keer in duitsland is deze foto genomen. Dat was de max.snelheid op de teller op vlakke weg in die p968

Ik wil het ook wel eens met mijn “nieuwe” 968 cabrio testen .
                  Mischien kan hem meer 🙄

image_2015-01-03-11.jpg

Daarom : k ga gewoon betalen, in het beste geval ben ik via rechtbank zowiezo 210 EUR kwijt 😉

Wellicht hebben ze een foutje gemaakt door het vele zware werk :mrgreen:

dat bedrag is gewoon verschijnen voor politierechter, kan je nog je verhaal doen. Is hij goedgezind woehoe anders…wheihei 😀
                      Het is maar of je een halve dag kan verspillen alleen om je beurt af te wachten zeker.

ken

klopt gewoon niet aan beginnen voor 55€… als je dat voor de rechtbank zou trekken, dan ben je veeeeeeel meer kwijt dan 55€

Voor 55 euro zou ik er niet aan beginnen, eerlijk gezegd.
                          Enkel als jet echt een grove fout is zoals een verkeerde datum, uur of vervallen ijkcertificaat van de flitser dan zou ik de rechtbijstand inschakelen en een poging wagen. Ik ben ook van het principe dat wie zijn gat verbrandt ook maar op de blaren moet gaan zitten….

[quote=”larsy” post=191888]Als je niet wil betalen kan altijd.
                            Maar =>
                            De fiscus heeft vorig jaar 25 miljoen euro aan onbetaalde boetes geïnd via de belastingen .

Ik vin als je geflitst bent ( maakt nie uit 3 keer op 5 min in dezelfde straat , voor of achter)

gewoon betalen !

Ik ben eens met de p geflits tegen 250km/h 😳

de straf was 750€ + 1maand rijverbod.
                            Gewoon betaald[/quote]

1) via de belastingen kunnen ze bij mij geen onbetaalde boetes innen :mrgreen:
                            2) mijn ‘record’ : 2x geflitst in dezelfde straat in 1 minuut :bounce:
                            3) 250 km/u 😯

Ik betaal altijd gewoon netjes hoor, maar ‘t is d eerste keer dat ZIJ een fout maken in het PV 😉

Wel, om het vermoeden van tegendeel tegen te spreken, denk ik eraan om eenvoudigweg te betalen. 55 EUR is de wereld niet ; ik heb inderdaad wellicht te snel gereden, dat ga ik niet tegenspreken, maar ik vind het niet kunnen dat een PV foutief wordt opgesteld, en als (nu ja, niet altijd zo) ‘brave burger’ is het blijkbaar eenvoudigst/goedkoopst om te betalen, terwijl de politie fouten maakt :think:

Het gaat hem om een bepaald principe : als ik een fout maak, dan word ik beboet, als zij een fout maken, dan moet je het allemaal maar slikken 🙄

Heb zo eens mogen gaan uitleggen in de rechtbank hoe het komt dat men op de keuring & de “Auto Crime Unit” een chassisnummer niet vonden. Ik was perfect in mijn recht, vrijgesproken, maar toch 210 EUR betalen.

Het grappigste van die zaak toentertijd was dat de ganse Auto Crime Unit (2 man voor Belgie, 1 Vlaming & 1 Waal) wel “al eens gehoord hadden” van het merk TVR, maar nog nooit eentje hadden gezien :loser:

Als je niet wil betalen kan altijd.
                                Maar =>
                                De fiscus heeft vorig jaar 25 miljoen euro aan onbetaalde boetes geïnd via de belastingen .

Ik vin als je geflitst bent ( maakt nie uit 3 keer op 5 min in dezelfde straat , voor of achter)

gewoon betalen !

Ik ben eens met de p geflits tegen 250km/h 😳

de straf was 750€ + 1maand rijverbod.
                                Gewoon betaald

1. Je reed te snel
                                  2. Is niet de eerste keer
                                  3. Als de rechter slecht gezind (recidivist, P rijder, alleen op procedure … etc) is, kan hij ervoor zorgen dat je toch nog in beroep moet gaan,
                                  4. 55 euro is nen halve naftbak
                                  5. 55 euro, daar start een advocaat zijn computer nog niet voor
                                  6. en dat is nog het ergste : gezien punt nummer 1 : onnodige belasting van het jurdisch apparaat. Laat ze werken aan belangrijker zaken (wat ze ook niet altijd doen, ik weet het)

…ik zou betalen …

Wim

Ik ben hier altijd makkelijk in, te hard en geflitst is betalen en niet zeuren. 💡

Ik heb er vorige week een gekregen uit Turnhout bij de aansluiting grote weg, mocht je 70 en ben geflitst met 76, jammer dus en betalen.
                                    Moet ik maar opletten. :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.