Verkocht – Porsche 911 SC ’82 te koop

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Verkocht – Porsche 911 SC ’82 te koop

  • Maker
    Discussie
  • Zo, beste forummers!

    Mijn 911 SC gaat ook in de verkoop. (sommigen gaan hier nogal verbaasd opkijken, maar het is inderdaad zo) :mrgreen:

    Reden: kzou de centen graag in iets anders investeren. Wat dat zal zijn… nog geen idee. Maar ik heb al zoveel tijd in de wagen gestoken dat ik me graag eens op wat anders zou toeleggen. En zolang die in de garage staat, zal dat niet gebeuren.

    Technische staat:

    – 191 000km
    – remmen gereviseerd (klauwen, schijven, hoofdremcilinder, leidingen) in 2010
    – ophanging gereviseerd ( veren, dempers, rubbers, veerplaten, stabi’s, veerpootbrug, wiellagers, spoorstangen)in 2010
    – INOX SSI uitlaatsysteem met DANSK INOX Sport demper (niet te luid) in 2011
    – Versnellingsbak gereviseerd door Leo De Ryck (assemblage, werkt ook voor Beerens classic divisie! etc) (alle lagers, dogteeth 1-2-3, koppelinsgkabel, homokineten en alles wat verder buiten tolerantie viel) in 2012 (600 km geleden)
    – Kleppen gesteld en groot onderhoud gedaan (geen gebroken draadstangen trouwens!) in 2012, 600 km geleden
    – Nieuwe motor/versnellingsbak-steunen in 2011
    – bijzonderheden: shorthifter met sportkoppeling (Rennshift-Stomski), uitgewogen met 10kg verschil op achteras; 2 kg op vooras.

    Cosmetische staat/interieur:

    – Herspoten en gelast wat er te lassen viel in 2009 (heeft toen helemaal uit elkaar gelegen)
    – Nieuwe lichtgewicht RS mattenset
    – bijzonderheden: OMP TRS Legend FIA gekeurde kuipzetels op originele glijders, MP3 speler, elektische ruiten, spiegels & schuifdak, ducktail (poly op stalen frame)

    Minpunten:

    – de verwarming moet aangesloten worden
    – steenslag (moet eigenlijk weer gespoten worden)
    – voor sommigen: BBS RS velgen

    Opmerkingen:

    – geen van de wijzigingen die ik heb gedaan (zetels, spoilers) zijn onomkeerbaar. Daar heb ik bewust rekening mee gehouden. Ook zijn er geen extra gaten geboord ofzo.
    – ja, ik ben met de wagen absoluut op circuit geweest! Ik kan eventuele kopers enkel hetzelfde aanraden! 😉 Dat maakt trouwens dat ik er steeds voor gezorgd heb dat ie in een technische topstaat was! Bovendien heb ik er ook nooit 5€/liter olie ingegoten. :mrgreen:
    – Ikzelf heb 30 000 mooie kilometers met de wagen afgelegd en ben er van overtuigd dat dit voor de volgende ook zal gelden.

    Prijs: 17 911 euro.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
  • Wim

      Proficiat met de aankoop Jacques.

      XXX

        Proficiat Jacques!
        Dan heb ik Tim woensdag naar u zien rjden, al wenend… 😮
        Eéntje was dan toch niet genoeg 😀
        Ik vind di Duck Tail wel cool staan. Tim heeft ‘m mooi gezet :respekt:

          Van racer naar backdater, ik ben benieuwd !

            Proficiat Jacques :drink: veel succes en rijplezier :driver:

              Om de veel gevraagde vraag te beantwoorden heb ik de porsche van Tim gekocht.
              Ik keek uit naar een coupe met open dakje en dacht eerder aan een recenter model tot die van Tim te koop kwam te staan.Nu ik de wagen bekeken en gereden heb ,met alle technische aanpassingen die aanpassingen die reeds uitgevoerd zijn geweest is de wagen wel ver boven de verwachtingen.
              Zelf ga ik een paar aanpassingen doen ,zoals andere zeteltjes van 3.2 of 964 -terug verwarming -voorste en achterste bumper model van de begin jaren 70 als ook de motorkap van de begin jaren 70.
              mvg Jacques

                [quote=”tvanbroekhoven” post=107917]Peter, klopt!

                Was ik tijdens mijn laatste rit! De druppels waren geen regen, maar tranen. 😥

                Ok, da’s misschien wat overdreven… :mrgreen:

                Voorlopig komt er niets in de plaats, of iets saais zoals een investering in vastgoed ofzo. Als ik terug de markt op ga zal t waarschijnlijk voor een waterkoker zijn à la Cayman S. Zo hoeft JP zich geen zorgen meer te maken over inhalen op Zolder. Gewoon rechts aanhouden dan. :happy:[/quote]

                1) Da was ne vlugge : al verkocht en al geleverd aan een gepassionneerde : way to go : congrats ! :first:
                2) Lotus? was da vo iet? :sarcastisch lot us ni lache hé.
                3) Cayman S : ow, da s een ander tijdperk maaarrrr lekker ding !

                  proficiat met de verkoop tim en aan de nieuwe koper :respect2:

                    Op de Opel Speedster met het Turbo blokje ! :lekker:

                      Toyota eigenlijk, maar inderdaad snel!

                      Soit. tzal toch niet voor direct zijn denk ik.

                      Wim

                        Dan zou ik toch maar voor het Rover blokje gaan, want dat is een Honda blokje, en die zijn ook onverwoestbaar en snel.

                        Prefereer ik liever dan een Ford blok. :puke:

                          Ah, tgaat mij over een veel recentere Lotus, als t er al een zou worden. Dus geen V8 maar zo’n 1600’tje 😉

                          Wim

                            [quote=”Datake” post=107932]yeah… britisch build quality en alles… :puke:[/quote]

                            heb er toch weinig problemen met gehad, en kan ik van andere merken niet zeggen.
                            + hebben nog altijd op de meeste mensen een speciale aantrekkingskracht. 💡

                            [quote=”tvanbroekhoven” post=107937]Das allemaal relatief volgens mij. 8)

                            Tzou er in elk geval gene worden met een Rover blok. Maar we lopen voor op de feiten. ;)[/quote]

                            Inderdaad, maar snap je niet van de Rover motor, die V8 is oorspronkelijk van Buick dus Amerikaans, en is onverwoestbaar.
                            Was voor de markt daar te klein van inhoud 3500cc maar heb daar zelf in mijn 3500 Vitesse 325000 km met gebold zonder stukken.

                              Das allemaal relatief volgens mij. 8)

                              Tzou er in elk geval gene worden met een Rover blok. Maar we lopen voor op de feiten. 😉

                                yeah… britisch build quality en alles… :puke:

                                  [quote=”Peter_Targa_84″ post=107922]Ge gaat toch actief blijven op’t forum hé, zeker om kennis te delen en ‘t sociaal contact van gelijkgestemden :D[/quote]

                                  Tuurlijk, tenzij ik een Lotus koop natuurlijk 😈

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 43)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.