Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 964 › Verkoop prijzen 964
- Dit onderwerp bevat 33 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren geleden door Jan Danckaers.
-
MakerDiscussie
-
20 november 2013 om 02:46
Is het mijn gedacht of stijgen de prijzen van een 964 ook redelijk goed… :think:
-
MakerDiscussie
-
Toch wel straf vind ik… Op dit forum een heel topic wijten ” ik zoek een 964”
Wanneer je dan van de leden verschillende aanbiedingen krijgt reageert er niemand op.De meningen over een C4 zijn verdeeld heb ik al gelezen. Ik zie in de vraagprijzen niet zoveel onderscheid, de verschillen gaan meer over de staat en de kilometerstand lijkt me..
Pft, maar als het over 80k€+ moet gaan om hem goed te krijgen, dan moet ik de plannen nog even opbergen vrees ik.
Offtopic dan maar, voor een 928 wordt precies ook willekeurig wat gevraagd.. Vanaf 10k, en ook tot 80k 😯 .
Misschien moet ik de pijlen even herrichten…Ik heb korte links de mijne te koop gezet voor 48000 euro en erna voor 45000 euro en heeft maar 130 dkm totaal geen reactie en heb hem maar van het internet gehaald.
Ik denk dat de verkoop van oldtimers niet voor dit jaar is .Ik vind het wel een hele mooie advertentie, die 2e:
– Condition: Slightly used
– Kilometrage: 260.000😀 😀 😀
Hebben 964-1989-car.4, zonder roest en nagezien: de beruchte dichting tussen cilinderkoppen en onderblok.
Op de juiste manier gemodificeerd (afvlakken van de metalen contactoppervlakken) en ondertussen 180 000 km. gebold in alle (ook winterse) omstandigheden.
Zet rapper aan op grind dan car.2 op asfalt.
Nog met dubbel massa vliegwiel na ooit een experiment met RS-vliegwiel die de motor volledig uit balans bracht.
Keiharde “oude brol” zonder franjes, wel met werkende airco en open dak.
Donker blauw met zwart leder.Inderdaad ne 4
En inderdaad den beste ‘oude’ 911 waar ik al mee gereden heb
Ter vergelijking met 2x hotrod, incl. de MW, 2x Sc, 1 3.2 G50, nen andere 964 en 3x 993)Doch was spijtig genoeg ook niet zo goed als ik dacht
Ondertussen al 35k extra kosten aangedaan :wtf:
Volledige revisie motor, roest binnenin verwijderd (voorruit / tankklep), airco gemaakt om maar enkele grote kosten te noemen.
Daarnaast ook alle kleine prutskes meelaten doenEn dan de Fuchs nog niet meegeteld :coolness:
Maar hij rijdt nog altijd als een trein
Maakt wel iets minder lawaai nu (de gaten in de uitlaat lijn zijn nu toe ) maar klinkt nog altijd beter dan whatever ze nu op de markt gooienDie van DST waar ik mee reed was geloof ik een 4, ondanks mijn vooroordeel vooraf, toch de beste 964 die ik reed. Gezonde (late) motor en strakke goede dempers, tip top.
Ik denk dat met de mk2 bedoeld is vanaf einde 1992, dus vaker niet dan wel een oldtimer.
80000 km voor een auto van bijna 30 jaar oud… Dat geloofde toch zelf niet…
En ‘t is een 4… Da gaat ni vooruit…Een groot pluspunt is inderdaad dat de auto aan taks quasi niks kost. En dat onderhoud heb je evengoed op een recente. Akkoord, hem perfect krijgen en houden zal ook wel geld kosten, maar dat op zich is part of the deal op een oude bolide vind ik.
Googlen op mk1-mk2 levert niet veel op. Vanaf welke productiedatum is het dan een mk2, waar zitten de verschillen precies?
Als ik het aanbod doorblader, dan merk ik dat ik bij deze toch telkens een speciaal gevoel binnenin krijg. Iets met die kleur en het interieur dat mij enorm aanspreekt. Dat is dan 80k voor een schijnbaar nette wagen met lage kilometerstand.
Voor 17.5k minder staat hier dan wel een zeer gelijkaardig exemplaar, een jaar jonger, maar met 170000km extra op de teller…Die eerste ziet er wel beduidend frisser uit, maar de prijs is er dan ook naar.
[quote=”Yellow Submarine” post=282393]I..100k neertellen voor een perfecte 964 als je er ook een nagelnieuwe Spyder voor krijgt, dat is erover..[/quote]
100k voor een perfecte 964… geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat eraan te geven. De helft voor een perfecte? Dan misschien, heel misschien…Als ik een 964 zie staan (en hoor) denk ik telkens ‘Wat een ferme car’, maar als ik dan de prijzen zie is mijn goesting direct over. Voor 100k zit je zelfs al boven 981 GT4 en 997 GT3 prijzen, en dan is de keuze toch snel gemaakt. De 964 ervaring heb ik gehad (voor 25k in 2008), de GT3/4 ervaring nog niet… time to move on 😉
Wel een voordeel van de 964: amper taks. Met de 997 zit je al snel aan 2300+ euro 😯 Maar wat je bespaart aan taks geef je minstens uit aan onderhoud als je hem perfect wil houden, zeker als je er 10k km/jaar mee rijdt zoals ik.
Ik ben aan het overwegen of ik mijn 964 ga verkopen.
Na de 986, de 993 gaat het nu de beurt zijn van de 964 om mijn garage te verlaten.
Het gaat wel de moeilijkste stap zijn, ten eerste omdat er niks mis mee is en ten tweede omdat deze als oldtimer mij ook niks kost.
Af en toe neem ik hem om een ritje mee te maken, maar eerlijk gezegd is het meer af dan toe.
Ik pak liever de 718 omdat die sneller klaarstaat.
Bij de 964 moet ik steeds de cover eraf halen en de daily verzetten, en daarna weer proper maken.
Echter eens ik weg ben geniet ik terug van de nostalgische manier van rijden, en de”zeer korte draaicircel” van 964.
Het geluid is onovertroffen :music: , al vind mijn buurman dat niet zo… 🙄De 964 vind ik nog altijd geweldig, en jawel, de prijzen zijn in de loop der jaren gestegen, maar die bodemprijzen die ik hier wel eens op het forum voorbij zie komen die geloof ik niet, of het moet voor een in zeer matige staat verkerende mk1’s zijn geweest. Ik rij 964 (1993) vanaf 2002 zo’n beetje dacht ik, maar toendertijd was je voor een goede 964 (mk2) toch ook al minimaal, 45.000 euro kwijt. Dus ik heb wel eens het idee dat er in de 964 wereld aardig wat appels met peren worden vergeleken … de waarde van de auto doet er wat mij betreft eigenlijk niet toe (behalve dat je op moet letten dat ie niet wordt gepikt), dat zou je ervan kunnen weerhouden om lekker stevig te gaan sturen, en das precies waar die wel voor gemaakt is en dat voel je, geweldig!!ofwel … ik heb mijn twijfels over de 964 prijsanalyse markt van de afgelopen 20 jaar.
En als je bagger koopt voor 30 k, dan zul er toch zo maar 20-25k in moeten steken voordat je echt een knappe, complete, goed in de lak zittende, betrouwbare roestvrije 964 hebt!!
Dit is mijn persoonlijk beleving … maar ik hoor in mijn beleving dus veel 964 kul verhalen, wellicht dat mk1 en mk2 door elkaar worden gegooid?
Ik heb de 964 altijd wel lekker gevonden, omdat die nog de klassieke look een sound heeft maar toch relatief comfortabel te rijden. Het model kwam op de markt in 1989 als de eerste echte nieuwe 911 sinds ik in auto’s interesse had (dat was wanneer ik mijn rijbewijs had, in ’84).
In 2001 waren de prijzen laag genoeg dat ik die aankoop ook echt overwoog: 17.000€… ik stapte op 11/9/2001 op zoek naar advies binnen bij ene Walter Janssens in Berlare net nadat er in NY een vliegtuig gecrasht was. WJ raadde de aankoop niet echt aan, die krengen hadden hem al veel gesleutel opgeleverd, zoals eeuwig lekkende motor.. Toen ik naar huis reed, hoorde ik dat er een tweede crash in NY was..
In 2017 ben ik opnieuw op zoek gegaan, maar voor een budget van maximaal 50k vond ik echt niets waar ik zelfs als leek geen zware aanmerkingen op had. Ofwel was er roest, ofwel voelde de wagen vermoeid aan. Behalve die van DST, die voelde héél goed aan.
Dan maar een 968 gekocht, ook leuk. 100k neertellen voor een perfecte 964 als je er ook een nagelnieuwe Spyder voor krijgt, dat is erover. En je mag er nergens meer mee in de grote steden. Rijden met de Spyder doet me trouwens in veel opzichten denken aan een (zeer goede) 964: geluid, stuur, rotsvast gevoel.
Hier in t dorp staat er al een hele tijd eentje te koop, hij is mecanicien bij Toyota dus altijd zelf onderhouden. Wilt nu wat anders maar geraakt niet verkocht, ik dacht dat ie 42à43K vroeg dus echt niet de hoofdprijs en is al gezakt. Ik heb zelf nog getwijfeld want ziet er wel goed uit . Bij autosdekens,, garage waar ik ga, staat een leuke cabrio, dacht 62K. Hij heeft wel geregeld een 964 te koop.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.