Verkoop prijzen 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Verkoop prijzen 964

  • Maker
    Discussie
  • Is het mijn gedacht of stijgen de prijzen van een 964 ook redelijk goed… :think:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • Even een oud topic van onder het stof halen.

      Ik zit al langer met de goesting om mezelf een 964 cadeau te doen, maar als ik zo de topics hieromtrent even doorneem, dan ben ik precies 5-10 jaar te laat. Ik lees hier prijzen tot 30k voor een goed exemplaar, maar als ik vandaag kijk dan start de markt bij 40-45k en dan mag je niet picky zijn. Het loopt snel op naar 80-90k tot 110k voor de 30j jubileum editie..
      Ik heb er precies een beetje een wrang gevoel bij, het is toch serieus overpriced, maar als dat de markt is dan moeten we mee zeker..

      Je vraagt je af of het een bubbel is, maar ik zie geen reden waarom die prijzen ooit weer omlaag zouden gaan?

      Blijkt dat mijn goesting zowat in de 80k range zit vandaag. Daarnaast nog een potje voor extra kosten en dan moet je toch al aardig in je beurs tasten voor een bolide van 30 jaar.
      Het zou toch ook de bedoeling zijn om er effectief mee te rijden, dus die kosten komen er hoe dan ook.

      Ik weet het niet goed. Voor dat geld is er veel ander leuks te krijgen, al zal de afschrijving op bvb. een 991 natuurlijk heel wat hoger liggen.
      Op de bank brengt het ook niks op, dus dan zit het misschien beter (letterlijk) geparkeerd in een oldie waar je nog wat plezier aan hebt.
      Maar dan opnieuw, het voelt toch wat wrang om er ‘zo veel’ in te moeten pompen vandaag.

      Niet slecht om dus even wat nieuw leven te blazen in dergelijk topic. Hoe denken jullie erover?

        Dus toch een 964 als opvolger van je SC Gette? Kan je eigenlijk geen ongelijk geven, al heb je een pracht van een SC!

          [quote=”gijsbeer” post=150424]
          Meest ideale scenario zou een wissel zijn, mits al dan niet opleg… De 3,2 heeft een beetje aandacht nodig in de vorm van slotplaten/ drempels, maar ik zit zo in twijfel of ik de kosten wil doen of ineens de overstap naar een 964 wagen? HELP!
          Heb me wel laten vertellen dat de vroege 964 reeks nogal wat elektrische probleempjes zou durven vertonen…
          En als ik dan weer een dag met de 3,2 heb gereden vind ik dat toch weer zo’n ongelooflijk karreke hé… *luv
          Tijd brengt raad hoop ik… :think:

          Gijsbeer[/quote]

          Ruilen is huilen… moet je mee opletten.

          Misschien eens afwegen wat je nu voor je 3.2 kan krijgen, wat de herstellingskosten zijn om hem tiptop te zetten en wat de meerwaarde daarvan is.
          Ondertussen van genieten en rustig rondkijken naar een 964? Een goede vinden kost toch wel wat tijd denk ik…

          Van die electrische probleempjes heb ik nog niet gehoord. Heb mijn 964 al bijna 8 jaar en heb hem meer dan 4 jaar dagelijks gereden zonder enig probleem, ook niet electrisch.
          Buiten eens een schakelaar van de raam vervangen en raammotor. maar das denk ik normale slijtage?

            Ik heb eens in een 964 mogen rijden….. het resultaat staat in ” Porsche te koop ” 😉

            Ik heb intussen verschillende wagens gaan bekijken en er staat heel wat tussen die zijn prijs niet waard is.
            +250.000 km, niet werkende airco, halve historie, lak van mijn kl*ten en toch nog 30K vragen is normaal geworden.

            Het enige dat je moet doen is goed weten wat je juist wil en hard en lang zoeken… en soms geluk hebben !
            Ik hoop hier alvast het resultaat van mijn zoekwerk te mogen presenteren :engeltje:

              Wel, eigenlijk een interessant onderwerp… Ik had mezelf beloofd een 911 te hebben voor ik 40 zou zijn, wat ook gebeurd is. En al heb ik mijn 3,2 met mijn hart gekocht, toch is en blijft mijn droom nog altijd een 964! De prijzen van de 3,2 zitten ook al even in de lift, zodat het al een tijdje kriebelt om eens te polsen wat ze nog waard zou zijn… Dus als iemand interesse heeft in een 3,2 you never know!
              Meest ideale scenario zou een wissel zijn, mits al dan niet opleg… De 3,2 heeft een beetje aandacht nodig in de vorm van slotplaten/ drempels, maar ik zit zo in twijfel of ik de kosten wil doen of ineens de overstap naar een 964 wagen? HELP!
              Heb me wel laten vertellen dat de vroege 964 reeks nogal wat elektrische probleempjes zou durven vertonen…
              En als ik dan weer een dag met de 3,2 heb gereden vind ik dat toch weer zo’n ongelooflijk karreke hé… *luv
              Tijd brengt raad hoop ik… :think:

              Gijsbeer

                Dank mannen!

                Sterker nog, hoe vaak lees je hier niet van mensen die een leeftijd bereiken waarop ze ‘een beetje tot rust komen’ en dan serieus aan een bolide beginnen te denken en er eentje in huis halen.

                Ik rij um vanaf m’n mid thirties, en het ging toen in eerste instantie om het rijden, het ervaren van een technisch hoogstandje, de power en snelheid. Meer prive dan zo gaat een 8-baan nooit worden… :happydance:

                Maar naarmate de jaren verstrijken, de haren wat minder wild worden en het aantal hobbies wat terugloopt, krijgt de P steeds meer aandacht. Hoe leuk relaxt, met je meisje een rondje rijden, op een terrasje een drankje doen, lekker hapje ergens, alsook andere P’tjes ontmoeten. Entertainment der gesettelden.

                Vond die Zomersproetjes super leuk dit jaar. Ik hoop in de toekomst nog wel hier of daar een rondje mee te draaien met al die paardenkrachten! :driver:

                  [quote=”Mart” post=150046]De nood moet heel hoog worden, wil ik um loslaten … :respect2:

                  [/quote]
                  Gave kleur, en ziet er voor de rest retestrak uit.

                    Zullen wij dan maar aannemen dat de genaamde “Funny” in een zogenaamde “petekar” rondhost?

                    :engeltje: :engeltje: :engeltje:

                      @ibiz@ke gelukkig bevind ik me in een andere leeftijdscategorie anders had ik er nog een 964 bij . 😳 😉
                      Ik laat dat over aan de jonge gasten op dit forum .

                        Prachtige wagen Mart !

                          De nood moet heel hoog worden, wil ik um loslaten … :respect2:

                          911fun2.jpg

                            Heb anderhalf jaar gerestaureerd aan mijn 964 en die staat nu helemaal naar mijn zin. verkopen zal ik niet snel doen
                            tenzij ik een bod krijg waar je geen nee kan tegen zeggen.
                            dan komt er wel een turbo voor terug
                            🙂

                              iedereen tussen de 25 en 35 is bijna op zoek naar ene!
                              Zowel in binnen als buitenland heb ik kenissen die aant zoeken zijn…
                              Na enige tijd heb ik de advertenties ook eens terug wat in het oog gehouden….
                              Ik denk dat ik mag zeggen dat ik op die 2j geld zou kunnen verdienen wat geen 1 bank me kan bieden,tenminste toch niet op dat bedrag!
                              Maar verkopen? HELL NO!

                                [quote=”porsche 1988″ post=149035]De vraag is wat zullen ze blijven doen hé[/quote]

                                De vraag is ook wat blijven wij als persoon doen ❓
                                Gewoon genieten van je auto :driver:
                                Kocht begin dit jaar een “dure” GT3 en moest ff slikken, maar ben er zooooooo blij mee als ik hem ff pak :happydance:

                                  De prijzen waren de laatste 5 jaar al aan het stijgen – en hebben nu een sprongetje gemaakt aangezien er weinig kaf meer is onder het koren – en de vraag (ook) gegroeid is.

                                  Het enige wat de prijs nog een beetje kan drukken is een (erg) hoge kilometerstand :coolness:

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.