verkoopprijs 911 bj 1980 ??

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen verkoopprijs 911 bj 1980 ??

  • Maker
    Discussie
  • Mijn gebuur verkoopt zijn 911 van bj 1980 wagen is volledig in orde gezet.

    Hij vroeg me of ik hem eventueel kon helpen dus bij deze.

    Wat meer info over de 911:

    Type : Porche 911 SC Bwj 1980
    3000 cc 188 PK
    188200 km
    orginele 16″ fuchs velgen met nieuwe banden Bridgstone S0-2
    nieuwe remklauwen + remblokken vooraan
    startonderbreking
    nieuw zwart leder interieur + Stuur opnieuw overtrokken
    motor heeft 300 km gfeleden smering gehad
    kenwood radio-cd speler

    Wat zou een richtprijs zijn voor deze wagen hij heeft er 14000 voor betaalt en 3000 kosten aan gehad,garage waar hij hem aan kocht wil 11000 geven maar daarvoor laat hij hem niet gaan,iemand een idee?

    MVG

    Nico

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Niets meer momenteel,hij heeft nog 2 andere wagens en dit was zijn droom maar heeft hem blijkbaar al teveel geld gekost en nu met die vlekken op de lak!Zo te horen is hij ook een pietje preciesje op zen wagens niks fout mee hoor maar met een wagen van 30 jaar kan je je al eens miskijken dus zodoende…….

      grtz

        wat wil hij in de plaats aanschaffen?

          Vandaag samen met de buur wagen eens goed bekeken,wagen heeft gewoon platen op 😳

          Hij kan ook als oldtimer worden ingeschreven aldus de eigenaar.

          Interieur is mooi overtrokken met zwart leder,zeer mooi gedaan alleen toen hij de wagen ging terughalen zaten er op motorkap zijschorten en dak een soort witte vlekken,blijkbaar gebeurt waar ze het leder plaatsen en deze willen dit niet toegeven!

          Dus dit moet zeker ook aangepakt worden.

          15000 euro wil hij er nog voor hebben maar dat is nog maar de vraag…….?

          alvast bedankt voor jullie reacties.

          MVG

            Op een oldtimer en met O-plaat betaal je maar een miniem gedeelte va de jaarlijkse rijbelasting en een heel lage verzekering omdat er van uitgegaan wordt dat de wagen weinig gebruikt wordt. Ik dacht wel dat er bepaalde beperkingen waren voor het rijden zelf (enkel van en naar evenementen ❓ ). Ik dacht zelfs dat jaarlijkse controle niet hoefde met een O-plaat ❓

            In de winkel zie ik er veel met O-platen, jonge gasten die als project een VW Golf I (al dan niet cabrio) aankopen en er de zotste dingen mee uithalen. Andere velgen, GTI of G60 motor in, andere remmen, andere ophanging (soms met airride) … Dit is duidelijk een nieuwe trend in de tuningsector (en een rekje op het dak met daarop wat oude rommel op 😆 )

              Kan ook een truuk zijn om met een auto waar van alles mis mee is toch te rijden.

              Ik zelf zou het niet moeten weten. een ‘gewone’ inschrijving kost je hier enkel de meerprijs van de keuring, taks en verzekering blijven hetzelfde

              Wim

                Waarom zie ik dan altijd Porsches op O platen, waaraan dan van alles mis is. 😕
                Plus de beperkingen die opgelegd worden. 🙄

                  ‘O’-platen hebben als voordeel dat bij de jaarlijkse controle er enkel naar een aantal veiligheidsaspecten gekeken wordt.
                  In België wordt er vrij streng gecontroleerd. Ook niet altijd logisch, het monteren van grotere remmen, of metaalgevlochten remslangen kan al een rode kaart voor gevolg hebben. Een dikkere stabi heeft hetzelfde effect.
                  Inderdaad dus, zaken die de veiligheid alleen maar kunnen vergroten.

                  Met een ‘O’-plaat kunnen dergelijke wijzigingen (ook een andere motor) wel passeren

                  Wim

                    En dit is nu net riskant de O platen, doen ze meest bij jullie in België omdat er toch iets niet in de haak zit, of heb ik het mis, dan mag je mij corrigeren. 😳
                    Het probleem van de bekende plekken is dat je ze meestal niet ziet aan de buitenkant.
                    Vandaar dat de AKK de koper over de lijn kan trekken.

                      Wagen staat op O platen de rest kan ik echt niet met zekerheid zeggen!!

                      Alvast bedankt voor de snelle reacties,zal hem zo spoedig mogelijk de rest vragen en post dan hier meteen.

                      MVG

                      Nico

                      Wim

                        Hoe zit het met de kritieke punten. ❓
                        Is km stand aantoonbaar. ❓
                        Staat hij op dagelijks kenteken of O plaat. ❓
                        Als dat in orde is, plus dagelijks kenteken zal hij tussen de 17 en 19000 waard zijn, zoek maar eens een perfecte SC. 💡
                        maar ga er dan wel vanuit dat hij helemaal origineel is en er geen verborgen gebreken aan zitten.
                        In AKK toestemmen kan voor verkopende partij ook kopers aantrekken.

                          Wel, als ie echt in orde is en er een onderhoudsboekje of een pakje facturen bijzit moet hij particulier toch een 16 000 kunnen vangen denk ik.

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.