verkopen: cash/cheque: hoe controleren?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen verkopen: cash/cheque: hoe controleren?

• Maker
    Discussie
  • Vraagje: (misschien is het al eens besproken, maar ik vind er niet meteen iets over terug)

Mijn mini staat te koop, en ik heb zo de indruk dat velen van ver willen komen, en hem graag meteen zouden meenemen (als ik maar akkoord ga met hun lage bod). Nu zou ik niet graag de auto meegeven, om dan achteraf te merken dat ik in het zak gezet ben en een valse cheque, of vals geld gekregen heb.

Is de enige manier hen het geld te laten overschrijven, en dus de auto maar meegeven een paar dagen later?
    Me dunkt hebben ze niet noodzakelijk veel zin om nog terug te keren uit het verre Wallonie etc.
    Hoe weet je zeker of een cheque wel degelijk echt is? Of hun cash geld?
    Als ze ‘s avonds komen kan ik niet meteen naar een bank rijden om te gaan checken natuurlijk.

Ondertussen ben ik het ook zo wat beu van telefoons te krijgen, belachelijke boden te moeten afslaan, over de telefoon over de prijs onderhandelen en dan uiteindelijk niks meer te horen. De nieuwe is ondertussen geleverd, en voor mijn part vertrekt de mini dan maar voor wat minder dan ik eigenlijk had gewild. Maar hoe ben je zeker van je geld?

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
    • Effe de link op het forum posten, mss is er hier iemand op zoek naar een tweede wagen aan een leuke prijs.

Voor een paar euro kan je een marker kopen die meteen laat zien of ok of niet.
      Backlightverlichting/uv is ook een optie
      Gaat het over een hoog begdrag dan een tellertoestel kopen.

PB

Gecertificeerde cheque: de trekker heeft de garantie dat het chequebedrag tot het einde van de looptijd beschikbaar is op de rekening.

Wim

Gewoon vragen of ze thuis bij jou inloggen bij hun bank, en daar het geld electronisch laten storten.
          Heb zo mijn laatste 2 auto’s betaald.

Of vragen op de dag ze erom komen zorgen dat het geld op je rekening staat.

Je kan 120 biljetten tegelijk storten dus mag al redelijk bedrag zijn he! :up: :up: :up:

Wist niet eens dat je dit kon in een automaat?

Is misschien wel een optie, tot de valse pas in de tweede helft komen? Krijg je de eerste 5000 euro er ook niet meer uit, nu dat is dan minder mijn probleem uiteraard.

Als het na openingsuren van de bank is gaan storten in een bankautomaat, valse worden niet aanvaard :salut: :salut: :salut:

6 reacties aan het bekijken - 31 tot 36 (van in totaal 36)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.