verlagen 3.2

• Maker
    Discussie
  • ik zou graag mij auto achteraan wat verlagen.
    nu ik veel thuis ben zou ik dat het liefst zelf doen.
    kan er iemand aan de hand van foto’s of een filmpje of een gedetailleerde uitleg tonen hoe je dit moet doen ?

thanks guys

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
  • Wim

Waarom zoveel geld uitgeven om de auto op goede hoogte te krijgen, laat het dan doen door iemand die het kent.
      Alles is los geweest nu, dus vele uren kruipen er dan ook niet in. 💡

vele uren met bezig geweest en het is mij nog niet gelukt<<<<; nu ga ik over naar plan B in de hoogte verstelbare schokdempers ( achter ) ,bestaat dat voor een 3.2 van 1987 ? en waar kan ik deze verkrijgen

Wim

Om je Porsche perfect op zijn pootjes te krijgen achter heb je een pernumeter nodig, dan kun je links en rechts precies uitmeten.
          In het werkplaatshandboek staat precies hoeveel graden deze moeten staan, en daarna heb je de ruimte om met excentriek de juiste hoogte te halen.

Wil je hem dieper dan normaal, kun je een graad daar vanaf hale.

XXX

Hebben toch gezegd, aan de binnenkant een tand verzetten en aan de buitenkant ook. De ene is – 8cm en de andere +6 of zo iets. Intotaal zak je dan per 2cm….. :salut:
            Is even wat zoeken maar je kan ‘m perfect afregelen.
            Je moet even het aantal tanden tellen op de torsiestang, de enen zijde 44 en de andere 40 tanden. Die met de minste tanden zakt het meest :engeltje:

ik heb de torsies 1 tandje verzet en was veel te laag , en heb dan de excentrische bout proberen te verhogen maar hij bleef te laag

Wim

Aan de schokdempers kan het niet liggern, als je de juiste hoogte niet kan bereiken zul je de torsie moeten verzetten. 💡

nu heb ik al alle scenario’s afgelopen om hem perfect te verlagen en de perfecte combinatie kan ik niet verkrijgen.
                  nu denk ik dat het aan de schokdempers licht dat deze een paar cm’s
                  groter is dan een originele ( nu zijn het groene bilsteins )
                  geeft er soms ook iemand dat probleem gehad

Wim

Ze zitten hier altijd over verlagen bezig, dus verkeerd gedacht, hahahahaha

juist omgekeerd wim…

vooraan verhogen is bout indraaien

Wim

Voor uitdraaien.
                        Achter naar beneden.

om vooraan te verhogen,
                          moet ik de regelbout uitdraaien of moet ik deze indraaien
                          en achteraan dan ?
                          om te verhogen ,moet die excentrische bout boven in zijn gleuf of onderaan in zijn gleuf zitten ?

Wim

Deze is dan toch iets moderner die wij gebruiken, hahahahaha

@tenne: in bijlage vind je een afbeelding van zo’n “Pernu meter”. Dan kan je meteen aan de slag. :sarcastisch

Attachments:
                              • SEXTANT.png
                              Wim

En zorgen dat je een Pernu meter hebt, anders is er geen beginnen aan op de gok.

J

Geen jobke voor beginners, de torsiestangen versteken…
                                  Zeker niet als je de eerste bent die ze na dertig jaar wilt versteken…

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.