verlagen 3.2

• Maker
    Discussie
  • ik zou graag mij auto achteraan wat verlagen.
    nu ik veel thuis ben zou ik dat het liefst zelf doen.
    kan er iemand aan de hand van foto’s of een filmpje of een gedetailleerde uitleg tonen hoe je dit moet doen ?

thanks guys

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
  • Wim

Goed verwoord Peter, maar als hij niet teveel moet zakken kan hij het beter met de bouten doen op de plaat.
      Daar kun je ongeveer een dikke 3 cm met behalen, dit natuurlijk als ze al niet op de laagste stand staan of de assen bij een eerdere keer er niet op de goede graden ingestoken zijn.

Anders moet hij jouw beschrijving uitvoeren. 😉

XXX

Tenne, je moet eens bij Pelicanparts zoeken, dit linkje:
        http://www.pelicanparts.com/techarticles/101_Projects_Porsche_911/55-Lowering_the_911/55-Lowering_the_911.htm

Vooraan is het simpel als je nog toekomt met wat er rest op de regelvork.
        Achteraan heb je heel wat meer werk.
        Je begint met de zij-beplating onder je deuren te verwijderen, dan de steenslagsticker (als je ‘m hebt).
        De wielen gaan er best af, je markeert je huidige stand van de arm.
        Meest eenvoudige is op de arm zelf, daar zit een excentrische bout, ik geloof met een 36 dat je die een draai kan geven. In totaal zit daar toch een 4cm speling te vinden, hopelijk in de juiste richting.
        Zo niet dan mag je de torsiestangen demonteren. Hou goed in’t oog hoe ze zitten.
        De ene zijde heeft 44 tanden de andere 40. Dat maakt dat je die met 40 tanden één rand naar beneden zet en da’s ongeveer 8cm zakken, dan doe je de andere kant één tand omhoog, da’s 6cm terug de verkeerde richting uit 😳 . Zo zak je 2cm per keer en kan je ‘m zeer juist leggen zoals jij wenst.
        Let wel, de auto moet 1 graad naar voren toe hellen ivm de wegligging, en uitlijnen moet je ‘m naderhand ook, want uw toespoor en camber is om zeep.
        Dit is mijn ervaring in het verlagen.
        Hopelijk helpt dit al wat, succes hé

mush heeft net een fotootje gepost van snel een wagen verlagen bij “liefhebber nog geen eigenaar” onderwerp 😀
          Grapje, ik denk dat je wel filmpjes op youtube zal vinden maar zou toch iemand met ervaring aanspreken, het gaat over je eigen veiligheid hé.

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.