Verlagen 964 (turbo)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Verlagen 964 (turbo)

  • Maker
    Discussie
  • Nu er nieuwe wielen opzitten zou ik graag de Porsche 1 à 1,5 cm verlagen. Op de achterste veerpoten zie ik nog een cm schroefdraad zitten dus die zouden moeten kunnen verlagen. Vooraan zie ik die niet meer.
    Zou het kunnen dat die schroefdraad verscholen zit onder de veerschotel ?

    Zijn zo’n veren/dembers met schroefdraad standaard ?

    Is het ok om vooraan te verlagen door klemmen op de vering te plaatsen ?

    Grtz,
    Fré
    IMG_8801.jpg

    IMG_8804.jpg

    IMG_8802.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • 964 hebben steeds stops, doch deze kan je vervangen door een ander type waardoor je minder ver gaat. Geeft niet altijd een oplossing,

        Neen, geen stops voorzien… 😐

          Is een gekend probleem, zeker met 18″ velgen. Werd er bij het monteren van de 18″, aangepaste stops geplaast op het stuurhuis voor einde slag?
          Verlagen gaat daar niets aan veranderen.

            Als ik nu volledig stuuruitslag geef tikt de band (soms) in de wielkas. Is enkel maar bij het parkeren/einde stuuruitslag maar ik ben bang als ik hem ga verlagen dat het meer zal voorkomen.
            Of zie ik dat mis ?

              Bilstein B6 + H&R red springs. Op RS hoogte + 1cm. Uitlijnen en laten uitwegen. Dit laatste is om de gewichtsverdeling 100% correct te brengen en bij het aanremmen een neutraal gedrag te krijgen.

                Nee, is een Franse wagen.

                  Is deze 964 afkomstig uit een garage in Geel ?

                    +1

                    Ik heb deze wagen reeds in real life gezien en wat mij betreft is die af!!

                      Je hebt een 964 Turbo … wie denk je dan nog te moeten imponeren met 1 cm lager ? Gewoon zo laten, er zal zo al genoeg kwijl over je wagen hangen van petjesboys met verlaagde golfkes :mrgreen:

                        Stuk van veren slijpen kan in sommige gevallen.
                        Hangt af hoe de montage is van de veer.
                        Ikzelf zou het toch niet doen, een set veren kost nu toch ook niet zoveel.
                        Tegelijk behoud je de originele.

                          Ik heb hier al eventjes rondgevraagd en prijzen voor dempers en veren zijn niet min.
                          En idd, dit voor 1 cm… mmmh… aan het twijfelen… 😕 mss als het enkel met veren kan… maar dan enkel
                          als het idd een deftige oplossing is.

                            Die schroefdraad is om de wagen perfect recht te krijgen met volle tank en persoon van 70 kg in de stoel… als ik mij goed herinner.
                            Verlagen met klemmen, stukken afslijpen en verlagen door veren te verwarmen worden gedaan door idioten en is totaal te gek op een Porsche. 😈
                            In uw geval zou ik idd. gewoon deftige veren steken met beperkte verlaging, al vraag ik mij wel af of al dat werk wel de moeite is voor 1 cm !

                              Ik bedoel dan kom je op het gebied van uitlijnen geometrie, afstellen hoogte en wagen uitwegen … ga daarmee bij iemand die ervaring heeft met Porsche ophanging en uitlijnen die mensen weten wat ze doen, en 911 is echt lastiger dan andere merken om goed te doen

                                Om correct de hoogte af te stellen meet men een 911 volgens fabriek instelling uit van de grond tot 4 bepaalde punten op het chassis nabij de ophanging , sla mij dood maar ik denk dat er tussen links en rechts een 5 mm en tussen voor en achter 10 mm verschil in hoogte mag zijn (dit is de tolerantie)
                                Als je meet tussen band en wielkas ben je eigenlijk meer bezig met cosmetica dan met correct afstellen 😉

                                PDS

                                  Monza kan je mss ook wel helpen !

                                  Je kan hem altijd vrijblijvend pm sturen … :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.