Verlagen 964 (turbo)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Verlagen 964 (turbo)

  • Maker
    Discussie
  • Nu er nieuwe wielen opzitten zou ik graag de Porsche 1 à 1,5 cm verlagen. Op de achterste veerpoten zie ik nog een cm schroefdraad zitten dus die zouden moeten kunnen verlagen. Vooraan zie ik die niet meer.
    Zou het kunnen dat die schroefdraad verscholen zit onder de veerschotel ?

    Zijn zo’n veren/dembers met schroefdraad standaard ?

    Is het ok om vooraan te verlagen door klemmen op de vering te plaatsen ?

    Grtz,
    Fré
    IMG_8801.jpg

    IMG_8804.jpg

    IMG_8802.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
    • [quote=”WES-RS” post=189298]Richt je niet teveel op de mannen van Gas Monkey Garage… ;)[/quote]

      haha, had het niet enkel op die mannen hoor.

        Centrum van het wiel tot wielkast wordt gemeten. :salut:

        Band tot wielkast kan nooit kloppen aangezien je wagen optisch hoger komt te liggen naar gelang je profiel afslijt. 🙄

        Ga gewoon eens langs bij de voorgestelde mensen, zij weten heus wel een oplossing.

          Als ik nu meet… (maar wat is het echte referentiepunt ?)

          40mm tussen voorband en kas
          30mm tussen achterband en kas

          centrum voorwiel tot kas 35,5cm
          centrum achterwiel tot kas 35,5cm

          Ook heb ik nog een mooie tabel gevonden maar te technisch voor mij…

          Attachments:
          • IMG_8812.jpg
          • IMG_8805.jpg
          • IMG_8808.jpg

            Hoe hoog staat eigenlijk een originele 3.3t of 3.6t ?

              Richt je niet teveel op de mannen van Gas Monkey Garage… 😉
              In mij ogen kunnen die niet meer dan wat beunwerk. Restaureren doen ze allesinds niet…

                [quote=”shaggy” post=189291]
                alle andere methodes met bumpstops,veren afslijpen enz dat is no budget tuning voor een civic of golfke.[/quote]

                In de US of Amerikaaaa doen ze het toch zeer veel op die manier. Zelfs op builds van boven de 50k.
                Ik volg jouw mening hoor, denk dat je het enkel goed kan doen met nieuwe vering….maar ik stel enkel vast

                  Vraag anders ook eens prijs aan Kenny en Andy van Kean suspensions.
                  Zeer goede ervaring mee. Al 3 schroefsets gekocht bij hen.

                  http://www.keansuspensions.be

                    als je de schroefset voor en achter op het onderste punt zet dan staat de auto niet mooi vlak.
                    bij mijn bilstein set staat hij vooraan op het laagst en achteraan 2cm opgedraaid en dan staat de auto mooi vlak.
                    met alleen kortere spiraalveren kun je hem ook veilig verlagen,zit origineel ook een schroefset onder.
                    alle andere methodes met bumpstops,veren afslijpen enz dat is no budget tuning voor een civic of golfke.

                      ik zie dat ze bij amerikaanse wagens dikwijls de spiraalveer eraf halen en een stuk afslijpen. Kwart toer, halve toer….afhankelijk van de gewenste zakking.
                      Maar ik vermoed dat het wel beter is dit te doen door de volledige vering te vervangen door een ander type…

                        Mss schokdempers behouden en enkel de spiralen vervangen. (door topspul natuurlijk Eibach, H&r)

                        http://www.carnewal.com/products/P64/p64018/H&R-lowering-springs

                          Vraag dat eens aan Carnewal is specialist vering, die weet wat daar best onder past voor een bepaalde hoogte te krijgen

                            Ok, wist ik niet 😳

                            Is dat dan de alles vervangen of enkel de veer ?
                            En hoe ga ik zeker zijn dat hij maar max 1,5 cm zakt ? Ik wil zeker niet lager gaan…

                              Inderdaad, absoluut geen klemmen!! Ik denk dat je vanvoor inderdaad op het laagste punt zit al. Ik heb hetzelfde probleem, achter genoeg ruimte maar vooraan zit ik al op het laagst terwijl ik nog zou willen zakken. Denk dat er maar 1 ding op zit, en dat is een ander setje eronder steken.

                              Ive

                                Absoluut géén klemmen gebruiken. Levensgevaarlijk en totaal verboden, met alle problemen met de vezekering in geval van ongeval als gevolg.

                                  Ik zie denk ik toch dat het met schroefdraad is en die is al helemaal naar beneden gedraaid als ik correct ben … want er zit zo’n stelschroef op

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.