Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Verlagen van een 911
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 11 maanden geleden door svandamme.
-
MakerDiscussie
-
6 oktober 2008 om 21:57
Hallo,
Ik zit eraan te denken om mijn 911SC te verlagen, omdat het esthetisch veel mooier is en de lijn en banligging van de wagen ten goede komt.
Heeft het verlagen van de auto ook negatieve kanten?
bedankt voor jullie feedback! -
MakerDiscussie
-
[quote=”T-911″:1hl3o3ti]ff m’n ondervindingen erbij zetten, want ik heb zelf een 911 sc die vooraan naar beneden is getrokken.
Ik moet wel zeggen, hij staat ook op 17″ cupvelgen, en het resultaat is bikkelhard en qua wegligging verbeteren? ik heb net het omgekeerde, het is rijdbaar, en qua looks geweldig, maar praktisch.. no thanks. ik heb hem zo gekocht, en laat hem ook zo omdat ik de looks zo geweldig vind. Maar voor het comfort alleen zou’k hem terug naar boven laten halen. Hij danst echt vooraan op bepaalde wegen.
Een vriend van me heeft een volledig originele sc, op cookies, wel dat is daartegen een droom van een wagen om mee te rijden. En nu m’n rugproblematiek is opgestoken, ben ik op zoek naar een zachter alternatief naast m’n elf.. want m’n elf wegdoen.. ik krijg het precies niet over m’n hart.. 😳 [/quote]
zal meer met de 17 inch wielen te maken hebben dan met de ophanging…
17’s op een auto die nooit met 17’s is ontworpen, zal zelden goed werken zonder serieus werk aan de ophanging.
17 is laag profiel, dus hard, en dus moet de ophanging meer wegwerken zelfs op moderne auto’s merk je het verschil al, en die hebben dan al een stuk modernere ophanging dan jou SC…ff m’n ondervindingen erbij zetten, want ik heb zelf een 911 sc die vooraan naar beneden is getrokken.
Ik moet wel zeggen, hij staat ook op 17″ cupvelgen, en het resultaat is bikkelhard en qua wegligging verbeteren? ik heb net het omgekeerde, het is rijdbaar, en qua looks geweldig, maar praktisch.. no thanks. ik heb hem zo gekocht, en laat hem ook zo omdat ik de looks zo geweldig vind. Maar voor het comfort alleen zou’k hem terug naar boven laten halen. Hij danst echt vooraan op bepaalde wegen.
Een vriend van me heeft een volledig originele sc, op cookies, wel dat is daartegen een droom van een wagen om mee te rijden. En nu m’n rugproblematiek is opgestoken, ben ik op zoek naar een zachter alternatief naast m’n elf.. want m’n elf wegdoen.. ik krijg het precies niet over m’n hart.. 😳
Als je erg laag gaat heb je achteraan niet dadelijk een probleem .
Vooraan wel bij het afdraaien , wat snel te verhelpen is door de ranjes om te leggen 😉
De keuring is wel een probleem 👿Ik wordt hier bedolven onder de goeie raad 😀 , ik ga alvast die bouten wijwater-gewijs besprenkelen met WD40, zodanig dat als ik mijn 911 binnen doe om te laten verlagen, er niet te veel tijd kruipt in het loskrijgen van vastgeroeste bouten.
Bedankt allemaal voor jullie inzicht ter zake 😉
Veersystemen van alle oude elfjes waren steeds een soortig Mc-Pherson gedoe.
Triangeldraagarmsysteem (scharnierende veerpoten in driehoeken) met dwarsgeplaatste torsiestang en schokdemper(Bilstein, Boge of soms Koni).
Vering daardoor met minimale verandering van wielvlucht.
Vanaf 1981 had de SC een stuggere achtervering: stabilisatorstang van 24 mm’. i.p.v. 23 mm’. daarvoor.Voor de volledigheid, 😉
Mijn S lag ook mooi laag en reed nog verrassend comfortabel!
Zelfs verkeersdrempels waren geen probleem.
Alleen zoals Luc zegt opletten dat je banden vooraan de kas niet raken…
(Ik denk dat Luc gelijk heeft Laughing )
Wij zijn er niet op uit om gelijk te krijgen hoor, ook RSR niet.
Inzicht (heel bescheiden) geven aan de vraagsteller was de bedoeling.
Wij zijn het zelfs roerend eens, alles nauwkeurig lezen a.u.b.
😈 👿 😈
De veerweg en veering zal verharden maar de demping zal het zelfde blijven hoor (Ik denk dat Luc gelijk heeft 😆 )
Niet als je de torsiebaar demonteert en enkele tanden versteekt, en natuurlijk mag je ook niet te laag gaan. De normale verlaging bij dit voertuig is dat je mag gaan tot en 2.5 cm zit tussen de band en de vleugels maar dan wel mooi horizontaal gemeten.
De uitlijning moet dan ook zeker gebeuren dit is vrij normaal, als je lager gaat dan heeft kleinekastenteufel 100% gelijk maar dit zal de ervaren persoon die dit werk zal uitvoeren hem dan ook wel duidelijk maken. Tevens heb je normaal een speciale klok nodig om deze verlaging uit te voeren en in de Porsche boeken staat ook duidelijk vermeld hoe laag je mag gaan om geen comfort te verliezen.‘t is niet omdat er geen veren (ressort: spiraal, bladveren) zijn dat er geen vering of veerweg zou zijn.
Ook een 911 SC is afgeveerd door een systeem van stangen in meerdere driehoeken gemonteerd. Hefboomconstructie met reductie als gevolg.
Torsiebaren hebben uiteraard ook een veerweg met min. en max. Als het verschil tussen min. en max. gewijzigd wordt (verkleind bij verlaging) krijgt men een kortere (stuggere) demping.
Onze 3.2 – 1987 is ook verlaagd: 10.5 cm. grondspeling, vonden wij een goed compromis.Een 911 SC heeft geen veren 😉 maar torsiebaren die je kan verstellen achteraan en vooraan hebben ze links en rechts een boutje om ze lager te zetten.
De demping blijft hetzelfde hoor omdat er juist geen veer te vinden is.Demping niet veranderen?
De veerweg wordt zodoende toch ingekort.
Bijgevolg stuggere demping, wel “sportievere”, hardere vering.Na wijziging van ophangingshoogte ook steeds opnieuw uitlijnen: camber en caster (stuwhoek, wielvlucht). En…, 10 cm. min. grondspeling voor de keuring!!!
Mvg, 😛 twisted: 😛
Nee en de demping zal ook niet veranderen.
Juist zien dat je niet te laag gaat anders gaan de banden tegen je vleugels komen vooraan biij het afdraaien of het remmen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.