verlagingsset

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 verlagingsset

  • Maker
    Discussie

  • stefan
    Deelnemer

      Loop met het gedacht de wagen laten te verlagen, het zou een techart setje zijn waarmee ie een 3 cm zou zakken, heeft hier iemand ervaring mee? pro’s of contra’s ? lijkt me mooi maar gaat het rijcomfort er veel mee achteruit ❓ ❓

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Ive

        [quote=”youyou” post=231433]
        hoe is deze er dan doorgeraakt? :D[/quote]

        Deze heeft luchtvering waar je sowieso niet mee door de keuring kan. Kan elk jaar de hele boel er onder uit smijten om dan originele veerpoten terug te steken voor de keuring :salut:
        Been there, done that :happy:

          klopt, toffe bak :up: :up: :up:

          Wat ik nog even wil meedelen betreft de verlagingsset…, men had mij geadviseerd de wagen te laten uitlijnen bij Gencobanden te Genk, hier hebben ze de wagen opnieuw 3D uitgelijnd na de verlaging met een garantie van 10.000km, ze zeggen daar kom op 9999km terug en we kijken hem terug gratis na en lijnen terug uit indien nodig, kosteloos…., , misschien een tip uit de mensen uit de omgeving.. :up: (en neen ik heb er geen aandelen of zo … 😀 )

            a3fab6e67fa1dcb12d4a8e401889d896.jpg
            ik vind dat je bij deze wel heel goed modern 356 gevoel krijgt moet ik zeggen
            porsche-356-speedster.2000x1500.Feb-15-2012_13.43.39.537650.jpg

              bij deze was het plankje omgevallen 😆 😆 😆

                12025_1354189951273745_7661934818809505941_n.jpg
                hoe is deze er dan doorgeraakt? 😀

                  ben uit curieusiteit net gaan kijken wat betreft die 11cm, die is tussen de wielen bij een zijaanzicht geen probleem, maar aan de voorzijde spoiler is dat wel een probleem, zou dit een probleem vormen op de keuring ? :coolness:

                  Ive

                    Balkske geld enkel voor vaste carroseriedelen en ophangingsdelen, niet voor spoilers en zijschorten.
                    Dat is wat ze bij mij op de keuring eens zeiden terwijl ze met hun houten balkske helemaal rondom mijn auto gingen.
                    Bumers hingen te laag, maar bodemplaat en chassis hing hoog genoeg.
                    Resultaat: er door terwijl ik met de bumpers niet over 9 cm raakte.

                    Raar maar waar. is ook al wel enkele jaren geleden, maar één ding blijft een feit. Elk keuringsstarion hanteert andere regels, en dan hangt het er nog van af wie je voor je staan hebt ook.

                      Als je niet over het balkske raakt, geraak je ook niet op de brug….
                      Het is 11cm met een tolerantie van 2 cm, dus 9 cm is nipt

                      Ps: mijne SC geraakte er niet over, staat nu in de garage om terug op 9.5cm te zetten (die mannen hebben hun eigen balkske liggen om te proberen)

                      Ps2: ze zijn er ondertussen al achter dat als de zoon de test doet en de pa naar de keuring rijdt (+50kg), ze er niet door raken :happy: . Als de zoon daarna na de herkeuring rijdt, wel. Dus balkske is tot op de mm nauwkeurig zou ik zeggen :respekt:

                        9cm
                        en geldt enkel voor wagens die verlaagd zijn
                        dus niet voor een originele
                        als je blijft volhouden dat de veren origineel zijn, moet je er dus niet aan voldoen

                          Floere bedoelt het bekende plankske van 11cm waar je overheen moet geraken zonder dat dit omvalt 😉

                          911_stance.jpg

                          Ive

                            De kans is klein. Dat was alvast bij mij toch zo het geval en mijn veren zijn blauw.
                            Nu enkel nog een kleine spacer achteraan en de look is perféct :coolness:
                            Deze kan er voor de keuring best wel weer van tussen

                            Het is alvast een hele verbetering, en ik had het al gezegd dat de hardheid nauwelijks wijzigde hé :first:

                              Hey Floere, ze zijn zwart gespoten zodat het niet zou opvallen op de keuring, ik ga de gok wagen zo naar de keuring te rijden, ben benieuwd of ik door de mand ga vallen … :driver: :driver:

                                Hey, staat er mooi bij!!
                                Geraak je daarmee door de keuring of moet je ze telkens veranderen?
                                Floere.

                                  Gisteren bij Bernard het verlagingssetje laten plaatsen , ben zeer tevreden over de nieuwe look, hij stond dan ook wel wat hoog op zijn poten vond ik, maar nu sluit te “kast” mooi aan op de wielen… :up:
                                  Wat betreft de hardheid moet ik zeggen dat er bijna geen verschil is, is een meevaller.., en op de vluchtheuvels is het wel oppassen geblazen, want daar merk je inderdaad dat hij wat lager bij de grond zit, maar al bij al ben ik héél content :driver: :driver:

                                  Attachments:
                                  • IMG_3479.JPG
                                  • IMG_3480.JPG
                                  • IMG_3483.JPG
                                  • IMG_3485.JPG

                                    het is net een kart maar op snelweg is het een super fijne wagen.
                                    vandaag een aantal dingen aan laten doen tiptronic laten spoelen nieuwe ollie filter nieuwe baksteun hardyschijf cardanas
                                    nieuwe remolie &ontluchten
                                    wat merk je dat goed een grote verbetering !!!
                                    :drink:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.