verlagingsset

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 verlagingsset

  • Maker
    Discussie

  • stefan
    Deelnemer

      Loop met het gedacht de wagen laten te verlagen, het zou een techart setje zijn waarmee ie een 3 cm zou zakken, heeft hier iemand ervaring mee? pro’s of contra’s ? lijkt me mooi maar gaat het rijcomfort er veel mee achteruit ❓ ❓

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
      • Inderdaad, perfecte ‘stance’, valt het rijcomfort en hardheid ook nog wat mee? :think:

          [quote=”Ive” post=230469]Super 4S targa 84 :wtf: 😳 pfff, :oops:[/quote]

          sluit ik mij volledig bij aan :up: :up: :up: :up: :up:

          Ive

            Super 4S targa 84 :wtf: 😳 pfff, 😳

              20151025_111908.jpg

                10429486_406659716161076_1431943858352521143_n-2.jpg

                Ive

                  normaal gezien staan er op de veren serienummers. Zitten ze niet meer in de verpakking? Anders heb je de nummers op de doos staan.
                  De papieren kun je normaal gezien bij de officiële invoerder aanvragen.
                  Ik weet niet waarvan je afkomstig bent, maar ‘t keuringsstation in Hoboken is een aanrader. Daar zijn ze redelijk soepel.

                    Bedankt voor de reacties mannen :respect2:

                    Bernard had al gezegd dat hij de veren voor het monteren zwart ging spuiten, dan zou het zeker niet opvallen op de keuring…, en hij zei ook dat de wagen ZEKER moest uitgelijnd worden na het vervangen van de veren…., maar er waren dacht ik geen papieren bij die veren … :bounce:
                    Zouden die niet aangevraagd kunnen worden ? dat “als ” ze moeilijk zouden doen op de keuring dat ik tenminste iets heb om voor te leggen ?
                    Staan daar nummers in geslagen of zo ? of is dit een document zonder nummers van de veren, of hoe zit dat dan juist… :popcorn:

                    Ive

                      @JV: super uitleg, maar ikzelf heb nooit last gehad van lekkende schokdempers en heb jaren met verlagingsveren rond gereden. Ook nooit last gehad van slechtere wegligging.
                      Wel merkbaar verschil vastgesteld tussen een schroefkit en een gewone verenset.
                      Nu met de boxster helemaal al geen last, want doe er maar een 6700km per jaar mee, dus geen dagelijks gebruik.
                      Wel heb ik een paar jaar een luchtveringsset op mijn audi a6 gehad en dat zou ik ten stelligste afraden en nooit meer nemen.
                      Mooie look, handig, maar superslecht voor de wagen. Op vier jaar tijd twee keer cardanassen kunnen vervangen vermits die extreem getorst worden wanneer de auto plat op zijn bek lag. Daarbij komt nog dat dat voor de keuring absoluut Not Done was.

                        Vroeger veel verlagingsveren onder wagens gestoken. Nadeel is dat de dempers heel snel verslijten en beginnen lekken. Persoonlijk vond ik dat de wagen zich eerst veel beter op de weg gedroeg maar na enkele tienduizenden kilometers hij meer als een wieg reed. Wegligging is dan nul geworden. Dan eens met een regelbare ophanging geëxperimenteerd maar daar is het vooral oppassen welk merk. Sommige -meestal- goedkopere merken zijn zeker geen verbetering qua wegligging. Eens op een 996 4S een bilstein kit gestoken die van Carnewall kwam.Wegligging top. Looks helemaal top. Comfort nul. Resultaat : na 40000 km terug lekkende dempers en veel technische problemen (lees los gebibberde contacten en bouten). Op de panamera zit standaard een luchtophanging. Mits wat mechanische en elektronische eenvoudige ingrepen kun je die dus constant hoger en lager zetten. Om te rijden en dan vooral op slechte wegen comfortmodus. Wat sportiever en mooier de sportmodus. Parkeer je dan gaat die automatisch nog een tweetal centimeter naar beneden (is instelbaar).

                        Over techart : ooit eens bij mijn broer een techart verenkit onder een 993TT laten steken. Binnen de week stond die terug bij Penders (was daar gekocht) om een volledige set te laten plaatsen. Natuurlijk was een kit voor circuit dus diep in de portemonnee gaan en vooral been maar dan ook beenhard.

                        Persoonlijk zou ik gewoon bij een plaatselijke bandencentrale met goede referenties gaan. Die hebben ook aparte kits van enkele honderden tot … euro’s en kunnen u goed advies geven. En ineens alle attesten nodig voor de technische controle. Want wagen moet heel goed uitgelijnd worden en dan naar een groot keuringscentrum zoals in Willebroek waar ze de geometrie gaan nameten en u een officieel document geven (het beruchte tuning rapport). Techart is Duitsland en is TUV, in België heb je attesten nodig en nog eens een technische controle van de geometrie.

                        Absolute aanrader van iemand met kennis van zaken : Chris Van Woensel (maar misschien te ver voor jou? Want ik weet niet waar je woont).

                        Ive

                          idd Deepee, was ik nog vergeten te vermelden. Uitlijnen na verlaging ZEKER doen. Niet zo zeer voor de keuring, maar wel voor je eigen veiligheid en banden.

                            [quote=”Ive” post=230431]… Zijn de veren zwart, dan zal het ook niet zo opvallen. De mijne waren zelfs nog blauw.
                            Wanneer ik in december weer naar de keuring moet, heb ik de nodige papieren ondertussen wel netjes allemaal in mijn mapje zitten.[/quote]

                            techart heeft vaak witte spiralen, dus de beste tip is idd te investeren in een spuitbusje zwarte verf. het geëtter op de keuring is slecht voor je bloeddruk en dus eenvoudig te vermijden, maar zorg wel dat het papierwerk in orde is.
                            laat na plaatsing je auto zeker opnieuw uitlijnen! 3 cm verlagen is niet weinig en 4 banden vernieuwen omdat ze scheef afslijten kost nog veel meer.

                            Ive

                              normaal gezien moet je de veren laten plaatsen in een bandencentrale of garage en die geven je dan een plaatsingsattest dat je nodig hebt voor de keuring.
                              Bij de veren moeten ook papieren zitten die je voor de keuring nodig hebt. Heb je die niet, dan kun je die altijd via een dealer aanvragen bij de officiële invoerder in België.
                              Dan moet je na de plaatsing naar de keuring gaan, maar best eerst telefonisch afspraak maken, want het kan zijn dat het met uitlijning is.

                              Tot zo ver de officiële weg.

                              Ikzelf ben naar de keuring geweest toen mijn groene kaart in de bus viel. Ik had wel een plaatsingsattest, maar de papieren van de vering zelf waren nog onderweg van bij de invoerder omdat ik die ook niet bij de set had bij aankoop.
                              Ik heb dus een gokje gewaagd en gewonnen.
                              Niemand heeft iets gevraagd omtrent mijn vering, waarschijnlijk denken ze dat een Porsche altijd laag ligt. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen problemen had om de keuring door te komen, dus had genoeg bodemvrijheid over.
                              Zijn de veren zwart, dan zal het ook niet zo opvallen. De mijne waren zelfs nog blauw.
                              Wanneer ik in december weer naar de keuring moet, heb ik de nodige papieren ondertussen wel netjes allemaal in mijn mapje zitten.

                                toch nog even een vraagje…. 💡

                                Hebben jullie officiele documenten van deze verlagingsset nodig voor de keuring? want ik heb een setje op het oog, maar zonder de papieren van Techart ! dus nu twijfel ik weer… ik zou geen gelul willen als ik na 8 maanden terug naar de keuring moet :bounce:
                                Ik heb me laten vertellen dat de wagen na het verlagen terug naar de keuring moet voor een nieuwe keuring alleen al voor deze verlagingsset ❓ hebben jullie dit ook gedaan ❓

                                  ziet er wel gelikt uit :up: dus dan ga ik er maar voor…. :happydance:

                                  Bedankt voor het plaatsen van de foto’s :respect2: :respect2: :respect2:

                                    Nice, en die velgen staan de Boxster mooi :up:

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 37)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.