Verlagingsveren zwart spuiten

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Verlagingsveren zwart spuiten

  • Maker
    Discussie
  • mijn 993 heeft nu de originele veren onder maar toen ik hem kocht waren er specifieke H&R porsche 993 verlagingsveren onder. Voor de keuring en homolegatie heb ik vorig jaar terug gewisseld naar de originele veren echter ik wil de verlagingsveren er terug onder. Ik weet dat ze op de keuring wss dadelijk op de paarse kleur vd veren gaan vallen. Ik heb hier ooit eens gelezen dat velen verlagingsveren mat zwart spuiten om zo door de keuring te geraken.echter heb dacht ik ook ooit gelezen dat er dan ook een gekleurd bolletje op staat. Iemand een idee welke kleur dit bolletje moet zijn?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Voila zelfs bij ongekeurde wagen ligt bewijslast bij de verzekeringsmaatschappij: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/363626/2008/07/30/206-397-niet-gekeurde-auto-s-op-onze-wegen.dhtml

      En ik kan het weten want al mijn auto’s zijn verzekerd via mijne beste maat zijn verzekeringskantoor…vandaar dat ik het weet…

        [quote=”steri2311″ post=232091]De kans is misschien klein maar als ge de pech heb iets voor te krijgen denkt uw verzekering daar misschien anders over. Verzekeringen zijn mooi maar als het geld voor hun begint te kosten dan schuiven ze graag de verantwoordelijkheid door als ge begrijpt wat ik bedoel.
        Nu ja ieder moet natuurlijk voor zich zelf uit maken wat die doet het is maar een gedachte die ik had.[/quote]

        Ge vergeet even dat een verzekering zelfs bij ne ongekeurde auto nog altijd moet bewijzen dat een accident te wijten is aan inferieure kwaliteit van onderdelen…tis niet zo dat als gij een accident krijgt met ne ongekeurde auto dat ge automatisch in fout zijt.
        En daarbij ik heb TUV goedkeuring, dat zijn geen chinese veren: http://findershop.koni.com/files/pdf/1140-9531-tuv.pdf

        Maak je dus maar geen zorgen…

          De kans is misschien klein maar als ge de pech heb iets voor te krijgen denkt uw verzekering daar misschien anders over. Verzekeringen zijn mooi maar als het geld voor hun begint te kosten dan schuiven ze graag de verantwoordelijkheid door als ge begrijpt wat ik bedoel.
          Nu ja ieder moet natuurlijk voor zich zelf uit maken wat die doet het is maar een gedachte die ik had.

            Het is niet omdat ze in België overdrijven met hun keuring en wettigheid van verlagingsveren dat je daarom zelf ook moet overdrijven…

            Die H&R verlagingsveren die ik heb zijn TUV goedgekeurd. Om ze hier in België onder te leggen zou ik naar een specialist moeten gaan die ze er dan onder legt en me nog eens 150 euro vraagt voor e vodje papier voor de keuring…

            Ben ik dan veiliger?

              En dat is goedkoper als keuring voor verlaging? Het aspect wettelijk in orde te zijn buiten beschouwing gelaten en voor zover de windingen evenredig verdeelt zijn want bij de meeste verlagingsveren liggen de windingen eerst kort op elkaar om daarna verder uit elkaar te gaan, of zit je met hulp veren. 💡

                beter laten poederlakken + idd gekleurde stippen er op zetten

                  En zeggen dat er voor het verlagen van een voertuig reglementering bestaat zodat ge niet moet smodderen en in orde ben ivm verzekering, technische keuring….
                  Trouwens met twijfel is er al eens rap met een schroevendraaier op gekrast en dan komt de originele kleur te voorschijn. 💡

                    Top, bedankt voor de replys en info!

                      Getverderrie je hebt gelijk….. :respect2:
                      Ik ben gaan kijken naar de veren die er onderuit zijn gehaald en yep,ze zijn gemerkt met groen, wit rood en roze kleurtjes…. :think:
                      Ik ga de nieuwe veren gewoon voorzien van deze kleurtjes, dan mogen ze eens bewijzen dat het niet de originele zijn… :salut:

                        de gekleurde stippen zijn idd een indicatie van welk type OEM veren. maar … ze zijn in de wielkast enkel zichtbaar met behulp van een spiegeltje en dan nog in het beste geval want
                        – na een paar honderd kilometer hangen die spiralen onder vuil en zand
                        – je ziet ze niet met het wiel gemonteerd of als ze langs de binnenkant van de wielkast zitten.

                          Hi,

                          ik meen mij te herinneren dat ze die bolletjes gebruiken om te vergelijken met de info van de auto. Ik weet dat ze daar eens iets over gezegd hebben bij mijn Corolla enkele jaren terug.

                          Maar details weet ik ook niet. 😳

                            staat er op de originele veren die er onderuit gekomen zijn ook zo een bolletje ? want dit is mij niet opgevallen ??? 🙄 🙄

                              mijne zijn ook zwart gespoten alvorens ze er op zijn gelegd gisteren, maar leg me dat eens uit met dat gekleurd bolletje ? kan hier niet goed volgen….. 😯 🙄

                                Front Springs:

                                ROW M029: 993.343.531.00 – Red
                                ROW M033: 993.343.531.04 – Blue
                                ROW M030 & Turbo: 965.343.531.01 – Orange/Green

                                Rear Springs:

                                ROW M029: 993.333.531.02* – Violet or 993.333.531.03* – Grey
                                ROW M033: 993.333.531.21* – White or 993.333.531.22* – Lilac
                                ROW M033 Carrera S/4S: 993.333.531.23 – Pink
                                ROW M030: 993.333.531.11 – Brown

                                voorbeeldfoto

                                IMG_18532.jpg

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.